S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk

Jasså, jag trodde typ att det inte va nån som spelade Stalker i multiplayer Har inte ens rört det själv. Singelplayer-delen tar upp mer än tillräckligt av min tid

Brukar man inte ladda ner uppdaterginar via Steam, om man nu har köpt spelet därifrån? Det borde väl funka isf.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Förresten Bravo. Du vet att uppdrag som man får i Army Warehouses av Freedom tror jag.

Det handlar om att man ska spionera på en snubbe i en liten "by". Jag tror att han skulle träffa någon och snacka med honom. Då skulle jag ta reda på deras information. Men det kom aldrig nån snubbe, så att jag kom fram och han började skjuta, så jag dödade honom, då misslyckades jag.

Kan du förklara vad man ska göra, om du känner till uppdraget.

Dold text
Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Förresten Bravo. Du vet att uppdrag som man får i Army Warehouses av Freedom tror jag.

Det handlar om att man ska spionera på en snubbe i en liten "by". Jag tror att han skulle träffa någon och snacka med honom. Då skulle jag ta reda på deras information. Men det kom aldrig nån snubbe, så att jag kom fram och han började skjuta, så jag dödade honom, då misslyckades jag.

Dold text

Vill minnas att jag haft samma problem en gång; Du verkar göra rätt, det är spelet som buggar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrSwizz
Vill minnas att jag haft samma problem en gång; Du verkar göra rätt, det är spelet som buggar.

Jaha, det är ju synd om det är sant!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Jasså, jag trodde typ att det inte va nån som spelade Stalker i multiplayer Har inte ens rört det själv. Singelplayer-delen tar upp mer än tillräckligt av min tid

Brukar man inte ladda ner uppdaterginar via Steam, om man nu har köpt spelet därifrån? Det borde väl funka isf.

Jo, det brukar tanka till alla spel. Men fixade bara till 1.0005 av någon anledning.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Citat:

Dold text

Vad jag kommer ihåg så ska du följa en snubbe till den där byn, där han kommer möta ett gäng banditer. Har för mig att dom kommer ifrån den mindre bandit-basen som finns längre åt väster, och den buggar en del ibland tyvärr. Vet inte riktigt vad man ska göra åt saken. Prova att göra uppdraget lite senare i spelet.

Dold text
Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Vad jag kommer ihåg så ska du följa en snubbe till den där byn, där han kommer möta ett gäng banditer. Har för mig att dom kommer ifrån den mindre bandit-basen som finns längre åt väster, och den buggar en del ibland tyvärr. Vet inte riktigt vad man ska göra åt saken. Prova att göra uppdraget lite senare i spelet.

Dold text

Vad jag vet så har ingen följt med mig när jag var där. Dock har jag spöat den där merc styrkan senare när jag fick ett uppdrag från Duty att hämta ett vapen som låg hos dem.

Om du kollar på kartan så ser du Farmstead, det är där den snubben var. Det där stället bara kryllar om mutanter.
http://img388.imageshack.us/img388/3558/armywarehousesspotsfy...

Dold text
Visa signatur

Permalänk

Jag menade snubben du ska spoinera på. Han följer man ju efter en bit, tills han kommer till den där lilla byn, där han då ska möta den där gruppen av mercs eller banditer eller vad dom nu är för några. Men jag har inget minne av att det kryllar av mutanter där Du kanske lirar med Oblivion Lost? Den skapar så jäkla många mutanter ibland, särskillt under blow-outs/emissions, så det sabbar saker och ting iom att mutanterna dödar nyckel-personer ibland Aja, vet iaf inte vad man ska göra åt saken mer än att använda en tidigare save-fil eller att göra uppdraget senare. Tråkigt när sånt händer.

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Gah! Installerade S.T.A.L.K.E.R. idag igen och skiten hackar sönder efter en stund. Vafan kan det bero på? Temperaturerna verkar normala.

Ena gången frös datorn helt, fick starta om på knappen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Gah! Installerade S.T.A.L.K.E.R. idag igen och skiten hackar sönder efter en stund. Vafan kan det bero på? Temperaturerna verkar normala.

Ena gången frös datorn helt, fick starta om på knappen.

Har du installerat dom senaste patcharna? du har dock ganska lite med ram kan ju vara det!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Har du installerat dom senaste patcharna? du har dock ganska lite med ram kan ju vara det!

Det har fungerat utan problem tidigare.

Kör med 1.0005-patchen.

Permalänk
Citat:

Jag menade snubben du ska spoinera på. Han följer man ju efter en bit, tills han kommer till den där lilla byn, där han då ska möta den där gruppen av mercs eller banditer eller vad dom nu är för några. Men jag har inget minne av att det kryllar av mutanter där Du kanske lirar med Oblivion Lost? Den skapar så jäkla många mutanter ibland, särskillt under blow-outs/emissions, så det sabbar saker och ting iom att mutanterna dödar nyckel-personer ibland Aja, vet iaf inte vad man ska göra åt saken mer än att använda en tidigare save-fil eller att göra uppdraget senare.
Tråkigt när sånt händer.

Dold text

Jadu, det är konstigt. Jag lirar ju inte Oblivion Lost direkt. Får nog kolla upp han nästa gång jag spelar!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cuowe
Är vanliga stalker, och det är köpt. ;p

Måste ju ha den för att köra MP, alla servrar använder ju 1.0006 så kan inte joina några. Vill gärna få det fixat.

*edit* Kanske ska tillägga att jag har försökt tanka både international och US patchen. Fattar inte varför det inte funkar.

Patch 1.0006 blev tillbakadragen ett tag efter det släppts, alltså är det ingen officiell patch därav uppdaterar inte steam spelet till 1.0006.
Finns en tråd om det på Steam's hemsida om du vill läsa(kommer inte ihåg direktlänken men du får söka).
Patchen släpps så fort GSC har gjort en officiell patch.
Men lite trist då alla servar använder sig av 1.0006, ville sj pröva köra lite multiplayer för ett tag sen.
Bara att vänta och se glad ut!

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Gargamel
Patch 1.0006 blev tillbakadragen ett tag efter det släppts, alltså är det ingen officiell patch därav uppdaterar inte steam spelet till 1.0006.
Finns en tråd om det på Steam's hemsida om du vill läsa(kommer inte ihåg direktlänken men du får söka).
Patchen släpps så fort GSC har gjort en officiell patch.
Men lite trist då alla servar använder sig av 1.0006, ville sj pröva köra lite multiplayer för ett tag sen.
Bara att vänta och se glad ut!

Lite surt, men tack för hjälpen.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk

Ni som har spelat färdigt När fick ni tag i G36'an och hur?

Själv gick jag in en av sov byggnaderna hos Freedom och upptäckte en soldat som sov. Tog chansen och knivade honom! Ingen märkte något
Billigt!

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Testade en runda Orthos nyss, CPU:n går inte över 50 grader...

Enklaste sättet att stresstesta grafikkortet och se tempen?

Permalänk

ATItool

Kör du artifakt test.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

"All NVIDIA and ATI cards except for Radeon X1950 Pro are supported in this release."

Vafan?

EDIT: Ladda ner en tidigare version. Har kört snart 13 minuter utan fel.
Hur länge behöver man köra?

EDIT: 18 min nu och tempen går inte över 81 grader, detta kan väl ses ganska normalt för ett X1950 Pro?

Permalänk

Skulle nog sagt det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har alltid tyckt att Stalker sett intressant ut men aldrig kommit mig för att köpa det...förrens nu när Clear Sky dök upp. Tänkte att jag skulle spela igenom "orginalet" innan jag ger mig Clear Sky och så kanske utvecklarna har hunnit patcha spelet lite bättre, vilket verkar behövas, innan jag börjar med det .

Måste säga att jag är jäkligt glad att jag gjorde det. Det här är ju ett underbart spel, åtminstone det jag hittills har kört. Otroligt härlig atmosfär, i klass med Bioshock imho.

Hur som helst, jag har förstått att moddar som Oblivion Lost gör spelet ändå bättre men det är en sak jag undrar. Läste någonstans har jag för mig, troligen i denna tråd men hittar det inte, att moddarna gör att man missar videosekvenser. Är det så? Vill ju inte missa något i storyn.

Sen en andra fråga. Börjar bli lite tungt att släppa runt på allt man hittar. Jag har sett att vapen och sånt verkar ligga kvar länge där jag har lämnat dom men hur säkert är det att förvara saker i nån låda, t ex den vid arenan?

Permalänk
Medlem

Kul att du gillar spelet trots lite buggar o dyl...

I lådor kan du alltid förvara saker, jag har inte varit med om att någon annan i spelet skulle plockat något därifrån

Man kan föra över saker på en död person och använda denna som "kamel" dvs att släpa denna efter sig tills man kommer till sin förvaringslåda och där flytta över allt - men att släpa kroppar över laddningszoner funkar inte...det finns ingen viktgräns att släpa på lik
(men det gör det i vissa moddar)

Lämna inte heller kroppar me saker då det ofta försvinner efter en ny zon eller laddat spel - till skillnad mot lådor där innehållet finns kvar...

Jag brukar ha minst en strategiskt placerad förvaringsbox att springa och lämna saker i - och när man vet att man skall mot en trader är det bara att fylla sin ryggsäck och kränga det man inte behöver...

En del moddar videosekvenser, andra inte...jag tror itne att de tar bort någon viktig sekvens dock...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Hur som helst, jag har förstått att moddar som Oblivion Lost gör spelet ändå bättre men det är en sak jag undrar. Läste någonstans har jag för mig, troligen i denna tråd men hittar det inte, att moddarna gör att man missar videosekvenser. Är det så? Vill ju inte missa något i storyn.

När jag lirade Oblivion Lost (Tror det var den förra versionen), så hade dom tagit bort alla cutscenes. Det står även i reame-filen "The game is open-ended, so you can forget about the "Game Over". There is no final movie, the end of the storyline has been changed".

Mycket synd som sagt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej

Räcker det här för att köra S.T.A.L.K.E.R med upplösningen 1280x1024 och "någotsånär" höga inställningar: Q9550. 4GB DDR2 800Mhz, BFG 8800GTS 320mb OC? Jag tänker mest på om grafikkortet räcker till?

Mvh
Isak

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem

Tack för svaren UndCon och Mr. Bravo!

Blir nog att köra klart det utan moddar för min del då, som sagt tycker det är mycket bra redan nu så det känns inte som det gör så mycket.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Tack för svaren UndCon och Mr. Bravo!

Blir nog att köra klart det utan moddar för min del då, som sagt tycker det är mycket bra redan nu så det känns inte som det gör så mycket.

Float32 rekomenderar jag dock.

Ändrar inte gameplay i sig.

http://www.thefloatingpoint.org/main/download.php?view.24

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Hej

Räcker det här för att köra S.T.A.L.K.E.R med upplösningen 1280x1024 och "någotsånär" höga inställningar: Q9550. 4GB DDR2 800Mhz, BFG 8800GTS 320mb OC? Jag tänker mest på om grafikkortet räcker till?

Mvh
Isak

Ja, du kan lira i "något sådär" högt grafik. Men inte på det högsta, tom om graffet är överklockat. Du skulle kunnat göra det med en 640mb versionen, men inte med 320. Textures tar för mycket i ram.

Det var det jag fick höra. Kör själv med likadant kort, fast oklockat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, du kan lira i "något sådär" högt grafik. Men inte på det högsta, tom om graffet är överklockat. Du skulle kunnat göra det med en 640mb versionen, men inte med 320. Textures tar för mycket i ram.

Det var det jag fick höra. Kör själv med likadant kort, fast oklockat.

Tack för svaret The Sweeper x:) Förresten vilken typ av grafiska inställningar skulle vara optimalt för min "rigg" i det här spelet. 1280x1024 i upplösning samt allt på high, eller är det för mycket att begära av grafikkortet? Vilka inställningar kör du på och hur flyter det på, jag menar du har ju nästan samma datorkapacitet som jag

Mvh
Isak

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk

Kräma på allt på max bara. Jag har en sämre dator än det där och jag tycker det funkar. Vissa saker får man dra ner lite, typ view distance och hur långt den ritar upp gräset, men något större fel är det absolut inte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Tack för svaret The Sweeper x:) Förresten vilken typ av grafiska inställningar skulle vara optimalt för min "rigg" i det här spelet. 1280x1024 i upplösning samt allt på high, eller är det för mycket att begära av grafikkortet? Vilka inställningar kör du på och hur flyter det på, jag menar du har ju nästan samma datorkapacitet som jag

Mvh
Isak

Ja du, själv kör jag allt på max förutom texture, anti alising tror jag. Har inte spelet framför mig nu, men du kan testa dig fram, inte så svårt.

Mitt tips är om du kör på 1280x1024 och Full dynamic lightning, tar en bana och kollar runt lite. Sen så går du in på avancerade inställningar och ändrar allting på max och testar. Om det går slött så kan du prova att sänka på texture och AA.

Du fattar poängen.

Visa signatur

Permalänk

det bästa är att sätta allt på max. sen drar du ner en del inställningar allt eftersom för att få den bästa frameraten.
====
till dig som skrev det här:

"Förresten Bravo. Du vet att uppdrag som man får i Army Warehouses av Freedom tror jag.

Kan du förklara vad man ska göra, om du känner till uppdraget"

man ska hålla sig långt bort.. på vägen dit stannar han bakom några betongplattor...står där..går vidare in i en lada... jag väntade då en stund..varpå det kom upp att "Kill him" vilket jag gjorde.
SEN efter det,så kom monolith-soldater från en stig typ tio stycken emot mig,och då kom det upp "kill those that he was to meet with"eller liknande..så man prickar dom allihopa och går sen tillbaka och får sin belöning.
så gjorde jag iallafall,hoppas det är till nån hjälp
======

förresten så tog jag massor av stalker när jag spelade det...
om någon är nyfiken så kan dom ju kolla in:
http://viking.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1...

jag använde ett fusk när jag spelade igenom stalker, ett weight-fusk,som gör att man slipper tänka på hur mkt man har med sig,vilket var väldigt skönt,ville uppleva hela världen i all dess prakt ,och slippa katalogisera allting hundra gånger för att ens komma ur fläcken osv.
jag använde en trainer till patch nummer 000.6 eller vad den hette,funkade kalas.

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred