S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Spoilers ska vara inom s.k. "spoiler-taggar", oavsett om en tråd är 5 år gammal. Det är därför dessa taggar finns.

Så om vi ska snacka om slutscenen från Beneath a Steel Sky så ska vi ha tre sidor med BARA spoilers så att alla måste markera texten? Trots att spelet är uråldrigt? Det blir så opraktiskt om man måste ta hänsyn till precis alla hela tiden.

Permalänk
Sötast

i said come in don't just stand there

GET OUT OF HERE STALKER!
GET OUT OF HERE STALKER!
GET OUT OF HERE STALKER!
GET OUT OF HERE STALKER!

Längtar efter Clear Sky

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Nej, det finns fyra olika svårighets-grader; Novice, Stalker, Veteran och Master. Jag brukar välja Master när jag söker utmaning. Nu har jag dock Novice för att de ska dö lättare.

Sist gång jag läste i denna tråd innan mitt "spoiler-attack-inlägg", var när tråden skapades. Klickade mig in hit för att se om något roligt har hänt, o vips, en oskyddad spoiler. Inte så värst kul måste jag säga.

Spoilers ska vara inom s.k. "spoiler-taggar", oavsett om en tråd är 5 år gammal. Det är därför dessa taggar finns.

Fanns ju en härlig bugg vid release.
Satte svårighetsgraden till stalker när jag började. Tyckte det var svårt som faan, dog hela tiden och funderade på om jag blivit kass på fps spel.

När jag kommit till Chernobyl såg jag i options att svårighetsgraden stog på Master. Var tydligen ett vanligt problem i release versionen att svårighetsgraden ändrades när du har sparat och laddat.
Hursomhelst kändes det jävligt bra at tha klarat spelet på master. Skiter dock fortfarande knäck av dom där osynliga sakerna.
Fan dom äckligaste fienderna någonsin. Fyfan första gången under Agroprom(eler är det warehouses?) När man hör vrålet och siktar vilt tänkades " VAR? VAR? VAR? VAR?" och sedan vänder sig om och har två lysande ögon och en klo i ansiktet.

Fyfan vilken känsla det är i det där spelet...
Bara dryga veckan kvar nu!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz

GET OUT OF HERE STALKER!
GET OUT OF HERE STALKER!
GET OUT OF HERE STALKER!
GET OUT OF HERE STALKER!

Längtar efter Clear Sky

Haha
Jag förstod mig aldrig på 'Get out of here Stalker'-personen, vad ville kärln?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Haha

Och vad fanns bakom honom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Så om vi ska snacka om slutscenen från Beneath a Steel Sky så ska vi ha tre sidor med BARA spoilers så att alla måste markera texten? Trots att spelet är uråldrigt? Det blir så opraktiskt om man måste ta hänsyn till precis alla hela tiden.

Nävisst kan det vara svårt att dra gränsen. Men det bästa är ju att skapa en tråd som heter typ

"S.T.A.L.K.E.R, diskussion om slutet. ***SPOILER***"

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Haha

Vet inte alls vad det är, om det är en bugg, eller kanske något roligt som hänt medans dom skapade stalker? Ingen aning, men skriv vilket som på youtube så får du upp en del roliga klipp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz

GET OUT OF HERE STALKER!
GET OUT OF HERE STALKER!
GET OUT OF HERE STALKER!
GET OUT OF HERE STALKER!

Längtar efter Clear Sky

För kul! http://www.youtube.com/watch?v=16Ydsn1coBg

"I always got something interesting for guys like you", "You cant go there!"

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

det finns ett par rum bakom honom och om ni testar Priboi-modden så kan man gå in där..

Har ni Save's hopp-högt-modd så kan man hoppa upp över luckan till höger hos Barkeep och gå in där, plocka på sig några saker hos honom och sedan gå ut genom dörren då byfånen "Can't go there" har flyttat på sig...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
det finns ett par rum bakom honom och om ni testar Priboi-modden så kan man gå in där..

Har ni Save's hopp-högt-modd så kan man hoppa upp över luckan till höger hos Barkeep och gå in där, plocka på sig några saker hos honom och sedan gå ut genom dörren då byfånen "Can't go there" har flyttat på sig...

Mer än vad jag visste.
Extreme Athlete är det i varje fall för den som blir nyfiken på att testa.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Nice, kan inte vänta. Synd att man har skit dator bara. Nissar med bättre riggar får mer ögon godis!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Mjo, såg dom också för en stund sen. Nervösare snubbe får man leta efter

Allt jag hört så här långt låter lovande iaf, och spelet ser mycket läckert och intressant ut. Det enda negativa var något jag hörde från PCgamers recension där dom nämnde att det knappt kommer vara några inomhus/underjords-miljöer alls, och att rösterna är hemska med på tok för mycket engelska. Vet inte riktigt vad jag tycker om faction-spelandet heller, då jag föredrar att vara en neutral loner. Men aja, vi får väl se hur det ser ut i slutversionen. Lägger en beställning ikväll

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Jag gillar när de svär på ryska i spelet, man blir skratt färdig mitt i en fight!

Visa signatur

Permalänk

Hehe, jag tyckte ryskan gjorde mycket för stämningen i spelet. Man kände sig så mobbad när NPC's mumlade något man inte fattade bakom ryggen på en. Just ryska gör mig dessutom nervös av någon anledning Hade varit mycket tråkigt om dom snackade på engelska mer än i dialogerna.

Skönt nog så såg man ju i filmen att det verkar finnas språkinställningar för att få dom att snacka ryska helt och hållet. Hoppas isf på en mod som fixar det i engelska versionen också, fast med engelsk text då såklart. Skulle vara riktigt najs

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Ja, det skulle bli nice om de kunde snacka ryska helt o hållet! (Jag är från Ryssland, så jag förstår ju dem!).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Ja, det skulle bli nice om de kunde snacka ryska helt o hållet! (Jag är från Ryssland, så jag förstår ju dem!).

Eller varför inte svenska: "Försvinn härifrån förföljare där!".

Mvh
Isak

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Eller varför inte svenska: "Försvinn härifrån förföljare där!".

Mvh
Isak

Haha, jag förstår dig.

Visa signatur

Permalänk

Var några på ett forum som meckade med översätta texten i spelet från ryska till engelska. Gick lätt extrahera, öppna + översätta med vilken textredigerare som helst och droppa resultatet i gamedata mappen.
Så det verkar som om flera, mig inkluderat, skulle vara intresserade av en "fullrysk" version med text.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk

Har installerat spelet på en annan dator nyss och tänkte installera patch. Då stödde jag på en fråga, innehåller patch 1.0006 allting som behövs eller behöver man installera från 1.0001-1.0005 innan dess?

Visa signatur

Permalänk

Testa installera 1.0006, ska funka. Annars säger den säkert vad som saknas.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk

Det stod att patch 1.0005 behövdes att installeras innan. Har fixat, flyter på fint nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjo! Har problem med att installera patch 1.0006.

Har köpt stalker genom steam, men när jag tankar och ska installera patchen så står det;

You already have the update version [1.000500] installed. It includes all previous updates.

No update required.

Men det är 1.0006 filen jag har tankat. Är det för att jag har det installerat genom steam som det ballar ur eller? :/

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cuowe

Har köpt stalker genom steam, men när jag tankar och ska installera patchen så står det;

You already have the update version [1.000500] installed. It includes all previous updates.

No update required.

Men det är 1.0006 filen jag har tankat. Är det för att jag har det installerat genom steam som det ballar ur eller? :/

konstigt att du kunde köpa det genom steam när spelet är framflyttat till den 15sep där låter snarare som du försöker att patcha "pirat versionen" som finns ute just nu, eller kan det faktiskt vara så att du missa att det bara var preorder när du köpte det genom steam ? hur som helst så får du nog vänta ett tag tills spelet aktiveras/autopatchas av steam till senaste

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tehlamah
konstigt att du kunde köpa det genom steam när spelet är framflyttat till den 15sep där låter snarare som du försöker att patcha "pirat versionen" som finns ute just nu, eller kan det faktiskt vara så att du missa att det bara var preorder när du köpte det genom steam ? hur som helst så får du nog vänta ett tag tills spelet aktiveras/autopatchas av steam till senaste

Clear Sky tänker du på kanske... Chadow of Chernobyl är första spelet och detta är tråden för det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3, PSU: Fractal DesignNewton R2 800W,
Moderkort: AsRock Z68 Extreme3 Gen 3, CPU: Intel® Core i5-2500K, (Noctua NH-U9B SE2)
GPU: Powercolor GeForce GTX 680 2GB Reference,
RAM: Corsair VENGANCE DDR3 16GB, HDD: Samsung SSD 830 Series
Ljudkort: Asus xonar Essence STX, Högtalare: Coirsair SP2500 Lurar: Denon AH D600

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cuowe

No update required.

Har du problem med S.T.A.L.K.E.R.? Annars spelar det väl ingen roll?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freaky FilureN
Clear Sky tänker du på kanske... Chadow of Chernobyl är första spelet och detta är tråden för det.

ah såg tom att det var fel thread nu också ;D

Permalänk
Citat:

ah såg tom att det var fel thread nu också ;D

Lätt hänt såhär nära releasen då man längtar så!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3, PSU: Fractal DesignNewton R2 800W,
Moderkort: AsRock Z68 Extreme3 Gen 3, CPU: Intel® Core i5-2500K, (Noctua NH-U9B SE2)
GPU: Powercolor GeForce GTX 680 2GB Reference,
RAM: Corsair VENGANCE DDR3 16GB, HDD: Samsung SSD 830 Series
Ljudkort: Asus xonar Essence STX, Högtalare: Coirsair SP2500 Lurar: Denon AH D600

Permalänk

Den senaste patchen innehåller bara fixar till multiplayer. Så om du bara spelar singleplayer så spelar det ingen roll.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Är vanliga stalker, och det är köpt. ;p

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Den senaste patchen innehåller bara fixar till multiplayer. Så om du bara spelar singleplayer så spelar det ingen roll.

Måste ju ha den för att köra MP, alla servrar använder ju 1.0006 så kan inte joina några. Vill gärna få det fixat.

*edit* Kanske ska tillägga att jag har försökt tanka både international och US patchen. Fattar inte varför det inte funkar.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6