Köpråd, Bärbar ersättare med billaddare!

Permalänk
Medlem

Köpråd, Bärbar ersättare med billaddare!

som rubriken lyder, måste hitta en bärbar dator som är stark nog att ersätta min stationära (3500+, 1gb ram, 6800gt 256mb) och som kan laddas i ett cigarettändaruttag.

vad är mest prisvärt på marknaden just nu?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Vilken bärbara som helst kan laddas i cigguttagen, kanske inte Alienware's monsterbärbara eller dell's "Portabla stationära"...
Du måste ha rätt adapter bara.. Brukar funka med universaladaptrar.

Hur mkt vill du lägga på datorn? En HP NX9420 är ungefär likvärdig i prestanda som din stationära, kanske sämre graffe (inte spec mkt) men bättre cpu.
Kostar 8995:-
Hade köpt en sådan utan att tveka.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite om det är ok?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
Vilken bärbara som helst kan laddas i cigguttagen, kanske inte Alienware's monsterbärbara eller dell's "Portabla stationära"...
Du måste ha rätt adapter bara.. Brukar funka med universaladaptrar.

Jag sitter med en HP nx9420 och blev intresserad av en sådan adapter. Vet du var man kan köpa en sådan?

Visa signatur

Asus N73S | Core I5 2410m | 6GB | 120 GB Corsair force 3 + 1TB | Geforce GT 540m - 1GB | Windows 7
HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 320 GB HD | Radeon x1600 256mb | Win 7

Permalänk

Jag har en kombinerad
HP Smart strömadapter - AC/bil/flygplan - 65 Watt

Dvs, jag kan använda samma adapter i kontor/hem/bil.
Pris ca 1400. Jag köpte min hos JME, men den finns säkert på många fler ställen; Dustin osv. Funkar utmärkt.

Jag kan tillägga att jag har ett bärbart 12 v starthjälpbatteri, som jag kan använda som strömkälla med nämnda adapter. En laddning räcker i mer än tre dagar ! Utmärkt om man använder en strömlös uteplats, när nu sommaren infinner sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wilburt99
Jag har en kombinerad
HP Smart strömadapter - AC/bil/flygplan - 65 Watt

Dvs, jag kan använda samma adapter i kontor/hem/bil.
Pris ca 1400. Jag köpte min hos JME, men den finns säkert på många fler ställen; Dustin osv. Funkar utmärkt.

Jag kan tillägga att jag har ett bärbart 12 v starthjälpbatteri, som jag kan använda som strömkälla med nämnda adapter. En laddning räcker i mer än tre dagar ! Utmärkt om man använder en strömlös uteplats, när nu sommaren infinner sig.

Tackar för tipsen!

Visa signatur

Asus N73S | Core I5 2410m | 6GB | 120 GB Corsair force 3 + 1TB | Geforce GT 540m - 1GB | Windows 7
HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 320 GB HD | Radeon x1600 256mb | Win 7

Permalänk
Medlem

Det finns billaddare på kjell&co. Kostar runt 400 spänn tror jag.

Permalänk
Medlem

Jag ifrågasätter dock om 17" är rätt val om man planerat använda den i bilen.. 15.4" är nästan för stort med för att använda i bilen.. går precis om man sitter som passagerare.. (beror förstås vad man har för bil, men i en normalstor)

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Jag ifrågasätter dock om 17" är rätt val om man planerat använda den i bilen.. 15.4" är nästan för stort med för att använda i bilen.. går precis om man sitter som passagerare.. (beror förstås vad man har för bil, men i en normalstor)

Jag antar att de flesta inkl. mig använder datorn som de har om de ska ut och resa. De köper knappast en ny dator bara för att man ska ha den i bilen några gånger per år.
Planerandet vid inköpet av datorn kanske inte var att använda den i bilen, men har man möjlighet till det så varför inte?

"Det finns billaddare på kjell&co. Kostar runt 400 spänn tror jag."

Jag hittade flera alternativ hos http://www.kjell.com De billigaste från 319:-
Men vad är det för skillnad på 70W och 120W?

Går det att driva en 17" laptop med endast 70W? Och passar pluggarna som är med till en HP?

Visa signatur

Asus N73S | Core I5 2410m | 6GB | 120 GB Corsair force 3 + 1TB | Geforce GT 540m - 1GB | Windows 7
HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 320 GB HD | Radeon x1600 256mb | Win 7