Kan inte ansluta till Internet med mitt PS3

Permalänk
Medlem

Kan inte ansluta till Internet med mitt PS3

Jag köpte det i Fredags och kopplade in det hos en kompis eftersom han har större TV, jag tog bara nätverkskabeln från hans bredbands-TV box och fick igång internetanslutningen i PS3 direkt.

Nu har jag tagit hem PS3:an men kan inte ansluta till Internet trots att vi har exakt samma bredband (BBB LAN) och switchar, det spelar ingen roll om jag ansluter PS3:t direkt till bredbandsuttaget.

Jag har provat att göra nya inställningar och ställt allting på på auto men inget funkar, den får ingen IP-adress. Lampan som visar att en kabel är ansluten tänds på både PS3:t och switchen.

Nån som har några idéer om varför det inte funkar hemma hos mig?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Hur många datorer är anslutna till switchen?

Permalänk
Medlem

kolla om du har några IP nr lediga, BBB ger 5st dynamiska så har du fler än 5saker (datorer, routrar, konsoller mm.) som tar ip så får inte PS3an nån.

Testa skriv detta på en dator som har ett publikt ip

starta kör -->skriv cmd.exe --->och skriv "ipconfig /release"

så kommer det stå 0.0.0.0 osv på det nätverks kortet. Sen testa förnya IP på PS3an så kankse det funkar

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk
Medlem

Soir: Min kompis hade 2st, jag har en. Det är en sån där billig Netgear-switch som BBB skickade till alla som köpte deras TV-mottagare. Men som sagt hjälper det inte att ansluta direkt till bredbandsuttaget heller. Kabeln är det inget fel på, provade med den jag använder till datorn.

-NioB-: Det blir samma sak på PS3:an, den får ingen IP-adress.

Edit: Jag tror jag vet varför det inte fungerar; BBB låser tydligen MAC-adressen till lägenhetens IP-nummer så jag måste vänta några timmar tills de uppdaterar sig.

Edit2: Jag har nu löst det tillfälligt genom att ansluta via datorn, får väl prova igen under morgondagen om PS3:an tillåts ansluta direkt.

Edit3: Nu kan jag ansluta PS3 direkt till bredbandet via switchen, det var alltså bara att vänta i en massa timmar. Tack ändå ni som försökte hjälpa mig!

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100