Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Nu vet jag inte hur insatt du är i ämnet.
Men när det svänger mycket krävs det en väldigt skicklig och våghalsig cyckel-förare för att hänga med en vettig sportbil.

Det är väldigt mycket lättare att köra på gränsen i en bil än på en båge.

Men jag bangar aldrig på ett rejs

Tror inte han är så insatt faktiskt

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Tror inte han är så insatt faktiskt

tillräckligt insatt för att förstå att det måste vara en jävligt galen bil, för att hänga på en sport hoj.

att änns diskutera att en bil drar en Sporthoj är bara idiotiskt..
ett klipp jag hittade, kanske inte säger allt, men det säger en hel del iafall

http://www.youtube.com/watch?v=VXTeGMFf4Ko&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=vUB76ihtjjY&feature=related

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Medlem

Tydligen inte!

Hur många vägar i sverige är lika jämna som en bana?
Hur ofta har man mötande trafik på en bana?
Hur stora avåkningszoner har man på en landsväg?

Dessutom så är det rena tävlingsförare på filmerna. Vilket varken du eller jag är.

Du kan inte jämnföra två Youtubefilmer från en bana med vad som händer ute på landsvägarna.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Tydligen inte!

Hur många vägar i sverige är lika jämna som en bana?
Hur ofta har man mötande trafik på en bana?
Hur stora avåkningszoner har man på en landsväg?

Dessutom så är det rena tävlingsförare på filmerna. Vilket varken du eller jag är.

Du kan inte jämnföra två Youtubefilmer från en bana med vad som händer ute på landsvägarna.

har du sett ghostrider filmerna?

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
har du sett ghostrider filmerna?

H-can: "Dessutom så är det rena tävlingsförare på filmerna. Vilket varken du eller jag är."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
har du sett ghostrider filmerna?

Läs om, läs rätt!

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
tillräckligt insatt för att förstå att det måste vara en jävligt galen bil, för att hänga på en sport hoj.

att änns diskutera att en bil drar en Sporthoj är bara idiotiskt..
ett klipp jag hittade, kanske inte säger allt, men det säger en hel del iafall

http://www.youtube.com/watch?v=VXTeGMFf4Ko&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=vUB76ihtjjY&feature=related

Nu tar du till extrema fall för att vinkla ditt argument till din fördel.

En 999 är optimerad för banåka mer än en Gallardo är. Din första video visar att en 999 åker 0.4sekunder snabbare runt en bana som tar en minut att köra runt.

Din andra video visar att Porschen kör snabbare i alla kurvor.
Rakt fram hänger man på sporthojar rätt bra också, eftersom (efter min erfarenhet) de flesta sporthojsåkare inte kan accelerera lika snabbt som fabriksuppgifterna lovar. Då får ju fan långt fram över styret för att nå dina 200kmh på 10sek

Kom åkandes på en GSXR1000 och jag åker ifrån dig med en EVO3 på Gotland, kanske även Anderstorp?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

haha jo det skulle jag gärna vilja se, finns inte än chans att en vanlig sportbil som en tex, evo3a, s60r, subba-wrx, porsche ect.. har en suck mot en sporthoj..

finns inte en chans i världen..
Att änns spekulera i dom banorna är bara komiskt..

och varför skulle inte en lamba vara optimerad för bankörning?
det är en "super sportbil" vi talar om, som kostar 2 miljoner, och ducatin kan du får för 70.000kr
och btw, den lamban får ju stryk, så du menar att din evo3a skulle ta den med då? efterssom du drar en sporthoj som just bevisade att den körde ifrån gallardon..?

tänk om, tänk rätt..

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
haha jo det skulle jag gärna vilja se, finns inte än chans att en vanlig sportbil som en tex, evo3a, s60r, subba-wrx, porsche ect.. har en suck mot en sporthoj..

finns inte en chans i världen..
Att änns spekulera i dom banorna är bara komiskt..

och varför skulle inte en lamba vara optimerad för bankörning?
det är en "super sportbil" vi talar om, som kostar 2 miljoner, och ducatin kan du får för 70.000kr
och btw, den lamban får ju stryk, så du menar att din evo3a skulle ta den med då? efterssom du drar en sporthoj som just bevisade att den körde ifrån gallardon..?

tänk om, tänk rätt..

Kom igen...
Du har ju absolut ingen aning om vad du snackar om.

Dessutom är 399cc mycket att komma med på en raksträcka heller för den delen.
Samma toppfart som en vanlig V70.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

om du hittar ett enda videoclip där en sportbil drar en sporthoj, så kan jag kanske hålla med dig.

men du kan fråga vilken blådåre som hällst, och du kommer få samma svar.

en sporthoj drar en sportbil, lätt som en plätt..

så vakna ifrån din lilla drömvärld.

sök på youtube vettja. youtube säger inte allt, men det säger en hel del....

en 400cc drar dom flesta hojjarna på en kurvig bana, på grund av den korta hjulbasen, och vikten, men på raksträckorna så har man inte en suck...

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Ett intressant klipp iaf. Extrema saker men iaf
http://www.youtube.com/watch?v=mOeGvNTdNNo

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

klart i stort sätt hojar drar bilar i nästan alla fall. bara å titta på effekt/vikt
men det finns ju undantag http://youtube.com/watch?v=Q5A4OtqW6NQ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
haha jo det skulle jag gärna vilja se, finns inte än chans att en vanlig sportbil som en tex, evo3a, s60r, subba-wrx, porsche ect.. har en suck mot en sporthoj..

finns inte en chans i världen..
Att änns spekulera i dom banorna är bara komiskt..

och varför skulle inte en lamba vara optimerad för bankörning?
det är en "super sportbil" vi talar om, som kostar 2 miljoner, och ducatin kan du får för 70.000kr
och btw, den lamban får ju stryk, så du menar att din evo3a skulle ta den med då? efterssom du drar en sporthoj som just bevisade att den körde ifrån gallardon..?

tänk om, tänk rätt..

Gallardo är AWD, den understyr, och alla bilentustiaster vet att Lamborghinis är inte gjorda för bankörning utan för folk som vill flasha och köra snabbt i raksträckor. Och har du ens tittat på hur dåligt han kör i klippet? Massa massa massa slir och understyrning och överstyrning. Det hela är absolut inget professionellt. Ferrari F430 däremot eller en 2008 Porsche GT2 hade totalt smiskat Ducatin. Men om du vill ha pris i tanken så visst. Vad sägs om en Ariel Atom. Kostar runt 300.000 och är, enligt europas mest sedda bilprogram Top Gear hela 4 sekunder snabbare än en sporthoj runt en bana. Pinsamt. Hela 4 sekunder, det är rent ut sagt ownage.

Det är snarare du som borde vakna upp ur din lilla drömvärld där motorcyklar är bäst i hela världen.

Och lär dig skriva korrekt om du vill ha respekt här på Sweclockers.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

http://youtube.com/watch?v=WShY1ObPvhQ
Ingen aning om vad Yamaha R1 är för motorcykel, ordentligt ifrånåkt blir den iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
http://youtube.com/watch?v=WShY1ObPvhQ
Ingen aning om vad Yamaha R1 är för motorcykel, ordentligt ifrånåkt blir den iaf.

Räcker med en vanlig M5:a eller en RS6 för att glida ifrån en båge på en tom motorväg.
Snabba bilar har oftast en betydligt högre Vmax än bågar!

Veyron (på filmen) är bara för brutal

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Permalänk

Carrera GT smiskade en Hi-end motorcykel av top gear eller liknande i ett avsnitt.

Känner en "kompis" i samma klubb som mig, han hade en hyffsat trimmad 944 turbo (en porsche alltså) och den drog en 600cc hyffsat enkelt på rakorna (smiskad i kurvorna mao).

Att ens försöka påstå att en MC drar en bil i alla lägen säger nog bara att man är duktigt insnöad på MC eller att man saknar erfarenhet av bilar/motorer över lag.

Skulle gärna se nya gt2an mot en cykel på bana, ojojoj säger jag bara.

Permalänk
Avstängd

Här har ni något att bita i då tävlar den bara mot Ducatis S modell och Lambons värstingmodell. http://www.youtube.com/watch?v=ZZKRphfVHqI

Sen finns det andra personer som kan ta hojar rakt fram och sämre i kurvor. Det kan bli en vild diskussion som kommer gå fram och tillbaka.

Finns många som har hoj som automatiskt tror dom är snabbast i världen som kör mot folk i bil som torskar medans dom som är duktiga som drar dom flesta gatbilarna i Sverige men då är inte deras hojar original heller som bilarna.

http://youtube.com/watch?v=Q5A4OtqW6NQ i den videon går ju bilen sjukt fort fram men hojen är original och hade man lagt på lite lull lull på den eller bytt den mot en 1098R så hade det varit like om inte vinst för hojen.

Men som jag sa beror på förutsättningarna tror det kan vara rätt lika det kan man prata om i evigheter dock är MC roligare för mindre peng det kan man alltid konstatera

Sen får ni som käbblar om att bilar är snabbare si och så samma med mc snabbare si och så mötas på mitten då jag tror det blir rätt jämnt beroende på allt om man koller på olika filmer mm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Carrera GT smiskade en Hi-end motorcykel av top gear eller liknande i ett avsnitt.

Känner en "kompis" i samma klubb som mig, han hade en hyffsat trimmad 944 turbo (en porsche alltså) och den drog en 600cc hyffsat enkelt på rakorna (smiskad i kurvorna mao).

Att ens försöka påstå att en MC drar en bil i alla lägen säger nog bara att man är duktigt insnöad på MC eller att man saknar erfarenhet av bilar/motorer över lag.

Skulle gärna se nya gt2an mot en cykel på bana, ojojoj säger jag bara.

Den viktigaste biten när man gemför så skulle jag säga är att hojen kostar ca 150k för en fin sport hoj och en GT 2 ligger väll på ca 2 milj om jag inte har fel för mig?

Permalänk

Något som kan vara intressant att beakta är ju att förr i tiden när STCC bilarna tävlade samma dag som Super sport 600 hojjarna så hade ju alltid STCC bilarna bättre varvtider oavsett bana än supersport 600 hojjarna...

Visa signatur

"?"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Den viktigaste biten när man gemför så skulle jag säga är att hojen kostar ca 150k för en fin sport hoj och en GT 2 ligger väll på ca 2 milj om jag inte har fel för mig?

En porsche 944 turbo kan du köpa för 90k och modifiera för cirka 20-50k och vips så har du en dräpare.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
haha jo det skulle jag gärna vilja se, finns inte än chans att en vanlig sportbil som en tex, evo3a, s60r, subba-wrx, porsche ect.. har en suck mot en sporthoj..

finns inte en chans i världen..
Att änns spekulera i dom banorna är bara komiskt..

och varför skulle inte en lamba vara optimerad för bankörning?
det är en "super sportbil" vi talar om, som kostar 2 miljoner, och ducatin kan du får för 70.000kr
och btw, den lamban får ju stryk, så du menar att din evo3a skulle ta den med då? efterssom du drar en sporthoj som just bevisade att den körde ifrån gallardon..?

tänk om, tänk rätt..

Du tänker i helt fel banor. Ge mig lamon och jag kör ifrån vilken hoj du än sätter dig på. Enbart superproffs åker ifrån bilar på bana. Räcker ju för fan med en M5 för att få svetten att lacka på hojåkarna i den verklighet som vi lever i, inte youtube. Om man inte åker till 150 men vem gör det när det är race på gång?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Gallardo är AWD, den understyr, och alla bilentustiaster vet att Lamborghinis är inte gjorda för bankörning utan för folk som vill flasha och köra snabbt i raksträckor. Och har du ens tittat på hur dåligt han kör i klippet? Massa massa massa slir och understyrning och överstyrning. Det hela är absolut inget professionellt. Ferrari F430 däremot eller en 2008 Porsche GT2 hade totalt smiskat Ducatin. Men om du vill ha pris i tanken så visst. Vad sägs om en Ariel Atom. Kostar runt 300.000 och är, enligt europas mest sedda bilprogram Top Gear hela 4 sekunder snabbare än en sporthoj runt en bana. Pinsamt. Hela 4 sekunder, det är rent ut sagt ownage.

Det är snarare du som borde vakna upp ur din lilla drömvärld där motorcyklar är bäst i hela världen.

Och lär dig skriva korrekt om du vill ha respekt här på Sweclockers.

Faktum är att om du lyckas ta dig runt en bana utan att någonsin understyra eller överstyra lite grann om du kör på tid är du extremt duktig, med tanke på att jag aldrig sett någon sådan körning under någon form av professionellt race (vilken drivning bilen än haft).
Dessutom är ju Tiff professionell racingförare sedan ett bra tag tillbaka säger ju en del också, att Lamborghinin sedan överstyrde lite väl kraftigt är däremot sant.

Fyrhjulsdrift har inget med det hela att göra, visst, det är lite understyrt ibland, men det går att reda ut, en variant är att ta sig ur kurvor med lite överstyrning (fyrhjulsdriften kompenserar en del för det tappade greppet), hellre det än att gå rakt fram ut ur kurvan.

Däremot har ni rätt i att bågar inte direkt är omöjliga att köra ifrån med bil på tom väg, vältrafikerat är en annan femma, likaså bana. Speciellt inte med amatör bakom ratten/styret, precis som det redan har konstaterats.
Skulle nog vilja påstå att man i en bil vågar satsa mer än vad man gör på bågen, man har ju trots allt lite mer säkerhetsutrustning runt sig än en hjälm och skinnställ...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Faktum är att om du lyckas ta dig runt en bana utan att någonsin understyra eller överstyra lite grann om du kör på tid är du extremt duktig, med tanke på att jag aldrig sett någon sådan körning under någon form av professionellt race (vilken drivning bilen än haft).
Dessutom är ju Tiff professionell racingförare sedan ett bra tag tillbaka säger ju en del också, att Lamborghinin sedan överstyrde lite väl kraftigt är däremot sant.

Fyrhjulsdrift har inget med det hela att göra, visst, det är lite understyrt ibland, men det går att reda ut, en variant är att ta sig ur kurvor med lite överstyrning (fyrhjulsdriften kompenserar en del för det tappade greppet), hellre det än att gå rakt fram ut ur kurvan.

Jag menade absolut inte att han borde ha kört runt utan någon som helst över/understyrning men jag tyckte det var lite väl slarvigt för att rättfärdiga hojens vinst på 0.4 sekunder.

Jag såg att Tiff gjorde den tekniken som du beskriver några gånger i klippet. I mina ögon såg det ut som slarv, men jag antar att det är en nödvändighet då bilen har fyrhjulsdrift.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Vars är bilderna på folks bilar?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
haha jo det skulle jag gärna vilja se, finns inte än chans att en vanlig sportbil som en tex, evo3a, s60r, subba-wrx, porsche ect.. har en suck mot en sporthoj..

finns inte en chans i världen..
Att änns spekulera i dom banorna är bara komiskt..

och varför skulle inte en lamba vara optimerad för bankörning?
det är en "super sportbil" vi talar om, som kostar 2 miljoner, och ducatin kan du får för 70.000kr
och btw, den lamban får ju stryk, så du menar att din evo3a skulle ta den med då? efterssom du drar en sporthoj som just bevisade att den körde ifrån gallardon..?

tänk om, tänk rätt..

Alla som har någon koll vet att lamorghini inte är bra för banor, de är galna och extrema på raksträckor men kurvtagningen är (enligt alla experter och tester) inte snabbaste. Dock säger de flesta att det är extremt kul i kurvorna ändå med den bilen

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

vilket evighets tjafs detta är...det kommer ALLTID finnas hojjar som drar bilar...o bilar som drar hojjar...det är ju en självklar sak...allt beroende på hur bra hojjen är mot bilen tex...o hur bra föraren är med det han kör mm..så lägg ner nu..

men en fråga...var inte detta en tråd om "Bild på din bil"?? tråden..så kanske dax o gå tillbaka till trådens handling...

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
T8 med aero-kjolar?

Öppen dump är no-no på den bilen med luftmassemätare.

Fin bil i övrigt! Har själv en 900 T16 -88B, med öppet filter, 3bars BTR, röd APC-box + lödd så att laddet håller i sig på högre varv. Laddar runt 1bar. Går inte mer med originalintercooler, det börjar spika.

Bra tryck i de gamla bilarna alltså 160hk/255Nm original. 0.55-0.6 bar ladd original. Ligger uppskattat runt 190hk/280-300Nm nu.

Låg efter en traktor på en sjuttio-väg, runt 30-40km/h, växlar ner till tvåan och pressar om, börjar tokspinna runt 60km/h.

Riktigt skönt när man ligger i 110km/h på femman, trycker ner gasen och man har bra pulver kvar upp till 190km/h ungefär. Gamla bilar ftw med turbo ftw om man har tight budget!

Numeros 1
Du har visserligen rätt den är öppen MEN, den är återcirkulerande också. Finns på speedparts, de kallar den för hybrid vilket den också är. Den återcirkulerande delen öppnar före den öppna.

Nummer två, den har ingen luftmassemätare. En öppen dump på t16 MED luftmassemätare innebär problem då motorn tror att den får mer luft än vad den egentligen får då avlastningsventilen släppt ut en del vid gassläpp.
Detta problem förekommer ej hos t8orna då det är mekaniskt insprut på dessa, med andra ord funkar vilken dump som helst. Öppet filter på t16 brukar även det ställa till problem.

Har trimsteg 3+ i min, vilket innebär filter+3.0bars btr+lödd.
Har 9000 intercooler i min samt ett ladd på 0.9, idiotiskt att köra med mer.
Steget kallas som du såg steg 3+ vilket innebär mer kräm än steg 3, jag har antagligen en bit över 200 i min och den rör sig bra, vridet borde ligga runt 350nm vilket är på tok för högt för lådan som sitter i men kör man med förstånd håller den,

Permalänk
Medlem

x

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]