Permalänk
Medlem

Har en 6224w och den låter lite mer än min förra nx7300 då fläkten är igång, vilket den är nu trotts att jag bara har firefox, msn och winamp öppna. Den låter dock mindre än den Lacie externa hårddisk jag har en bit bort, så det är fortfarande ganska lågt.

Byggkvaliten och tangentbord står sig bra mot de andra laptops jag använt, en hp och en dell. Dock blir den förståss mycket varm, varmare än jag trott till och med. Efter att ha lirat något krävande spel i några timmar är den biten av plasten som finns ovanför fläkten (till vänster om §) så varm att man bränner sig om man håller där i någon sekund. Och då vill man inte heller ha den i knät längre.

Min core temp är 61/64 för tillfället. Skulle vara roligt att veta hur värmen är på liknande burkar. Själv har jag inte sett några andra med lika hög prestanda i en 14''. Nån som har en?

Permalänk
Medlem

Jag tror jag har bestämt mej för att köpa en 3415W... såhär har jag konfigurerat den:

Intel Pro/Wireless 4965AGN - 300Mbit
Tangentbord Znote 2x25W/3x15W Svart SE
SAMSUNG COMBO 6xx4w/6xx5WD/2xx5W/3x15W
15,4" WXGA 1280x800 - 3415W
6 Cell Batteri till Znote 2x25W/3x15W
NVIDIA® Geforce 8600M GT Miljöavgift
ONLINERABATT
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7300 800MHz
2048MB (2x1024) DDR2 667/PC5300 SODIMM, Zepto
Inget operativsystem (har redan fixat ett widows vista ultimate-paket)
80GB 7200rpm SATA Harddisk Hitachi®

Verkar detta som en bra speldator eller vad?

Priset landade på 10976,29 kr inklusive moms

Permalänk

Märkligt Goatlust.. min är inte ALLS så varm... Jag kör BF 2142 med allt på max och jag kan inte bränna mig ngn stan

MvH

Permalänk
Medlem

jag skulle nog ändaå lida lite av att ha under 100gb hdd..

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goatlust
Har en 6224w och den låter lite mer än min förra nx7300 då fläkten är igång, vilket den är nu trotts att jag bara har firefox, msn och winamp öppna. Den låter dock mindre än den Lacie externa hårddisk jag har en bit bort, så det är fortfarande ganska lågt.

Byggkvaliten och tangentbord står sig bra mot de andra laptops jag använt, en hp och en dell. Dock blir den förståss mycket varm, varmare än jag trott till och med. Efter att ha lirat något krävande spel i några timmar är den biten av plasten som finns ovanför fläkten (till vänster om §) så varm att man bränner sig om man håller där i någon sekund. Och då vill man inte heller ha den i knät längre.

Min core temp är 61/64 för tillfället. Skulle vara roligt att veta hur värmen är på liknande burkar. Själv har jag inte sett några andra med lika hög prestanda i en 14''. Nån som har en?

Kolla dina temps med Speedfan och kolla gärna vad du ser för temperaturer när du spelar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Finns det nåt program för att kunna ta bilder med webcameran?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
jag skulle nog ändaå lida lite av att ha under 100gb hdd..

Jo, men jag valde 80'an medvetet, jag har nämligen en 250 Lacie (extern)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Finns det nåt program för att kunna ta bilder med webcameran?

Lite sent svar kanske, men åtminstone i XP dyker webkameran upp som en enhet under My Computer, där man kan se video från kameran och ta en stillbild om man vill. Inget extra program behövdes alltså för mig.

Har du förresten fått nå't svar angående s/pdif på 3415w? Jag har inte hört något iaf. Blir väl att börja ta kontakt igen snart tror jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stip
Lite sent svar kanske, men åtminstone i XP dyker webkameran upp som en enhet under My Computer, där man kan se video från kameran och ta en stillbild om man vill. Inget extra program behövdes alltså för mig.

Har du förresten fått nå't svar angående s/pdif på 3415w? Jag har inte hört något iaf. Blir väl att börja försöka hårdare snart

frågade digicomp nu när jag inte fick svar av zepto. de frågade hurdant surround system jag hade, men eftersom det är stängt idag så får jag väl först svar i morgon.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

På min 3415 heter webcamen ehm "USB-videoenhet" när man kollar i "den här datorn" trycker man på den öppnas ett helt vanligt fönster men istället för mappar är där 'webcamen' dvs mig själv^^

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

Ni som nu har liknande datorer, vore intressant att veta vad era temps ligger på

Har mätt lite grann bara för att se så allt står rätt till. (Speedfan)

Idle: CPU: 45 Gpu: 62

Full Load (Enbart en sak åt gången) CPU(Prime95) : 65 .. Grafikkort(Nvidia Stability test enbart GPU) : 82

Däremot när jag spelade GTA San andreas Multiplayer i 2 timmar så kollade jag loggen.. tempsen hade toppat som högst på CPU: 75 GPU: 92

Är detta för höga temps eller normala?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Det verkar vara högst normala temperaturer för den modellen, även om det är en aning högre än vad andra laptops har.
Min GPU ligger runt 65 grader vid låg belastning och dryga 90 grader vid hög.
(Har också en 6225w)

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Spelade nyss då gick då inte gpu över 83.. är väl lite svalare nu kanske inte vet jag =P

Aja =P

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

en fråga. Kan man koppla upp 6625 wd till platt-TV och spela spel? Hur klarar den av det, flyter spelet på bra o hur blir det med grafiken? orkar grafikkortet driva ett spel på t.ex 37" full-HD upplösning? vet att det delvis beror på vad det är för spel.. en överlag. vore tacksom för svar och om det är någon som provat

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli så less på den här tvisten om 5.1 ljud på en 3415W zepto fick man int svar av och det verkar som det inte finns 5.1 ljud mer då det tagits bort på zepto.se men på zepto.fi finns det kvar.. Nä, om det visar sig inte finnas så blir det konsumentombudsmannen.. Och då om fallet är så har Zepto sålt en produkt med mindre funktioner än vad de lovade, alltså de får en varning + är ärsättnings skyldiga, om det går som jag tänkt och jag har läst allt vad konsumentskyddet innebär, fast mitt minne är lite rostig, men fan jag börjar bli trött..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

vad handlar det om för ersättning? pengarna tillbaks eller kompensations ersättning? me want free stuff! (intel turbo memory plx)

dem har även gjort lite fel på någon modell då man kan läsa den har 8600m gt fast det är gs :] (dock uppenbart det är gs, men är man riktigt blind och bara läser på ett ställe kan man tro det är gt)

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
vad handlar det om för ersättning? pengarna tillbaks eller kompensations ersättning? me want free stuff! (intel turbo memory plx)

dem har även gjort lite fel på någon modell då man kan läsa den har 8600m gt fast det är gs :] (dock uppenbart det är gs, men är man riktigt blind och bara läser på ett ställe kan man tro det är gt)

Jag skall ha kompensation helt klart. Och de kommer de vara skyldiga till om det här går rätt, en kille jag var i kontakt med skickade mail till "fabriken" och fråga hur det ligger till. Om det inte finns så ja konsumentombudsmannen nästa.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Konstigt att inte 3415 har 5.1 då typ alla andra har det.. 6224 har iaf 6.1 eller är det t.om 7.1 ? .. kommer nog aldrig använda det but still..

Hoppas du får en rejäl kompensation!

edit: 7.1 var det

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Konstigt att inte 3415 har 5.1 då typ alla andra har det.. 6224 har iaf 6.1 eller är det t.om 7.1 ? .. kommer nog aldrig använda det but still..

Hoppas du får en rejäl kompensation!

Som sagt, har ingen info om det har eller har.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en 6224w från zeptoexperten och på sidan står det att det ska vara ett NVIDIA® Geforce 8600M GT men i orderbekräftelsen står det nVdia GO8600 with 512MB dedicated memory. Någon som kan ge en liten förklaring till min lilla fundering? Heter grafikkortet typ nvidia go8600m gt? ; >

Visa signatur

Dator: Zepto Znote 6224W Mobil: Samsung G800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HendiZ
Jag har beställt en 6224w från zeptoexperten och på sidan står det att det ska vara ett NVIDIA® Geforce 8600M GT men i orderbekräftelsen står det nVdia GO8600 with 512MB dedicated memory. Någon som kan ge en liten förklaring till min lilla fundering? Heter grafikkortet typ nvidia go8600m gt? ; >

Mm det är ett Nvidia 8600m GT 512mb i

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Mm det är ett Nvidia 8600m GT 512mb i

Tack då kan jag känna mig trygg (=

Visa signatur

Dator: Zepto Znote 6224W Mobil: Samsung G800

Permalänk
Medlem

Har några frågor innan jag köper min 6225WD.

Hur många minnesplatser har den?
Går det få ett 12-cellsbatteri till den, bara säga till när man köper, vad kostar det isf?
Sen, är det värt att beställa
Turbo Memory Card - flash-minnesmodul - 1 GB - 300kr
Hjälper det mycket eller är de bara bling.

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk

Jag undrar också över ovanstående. Samt hur ni, ägare, upplever ljudet (kopplat till stereo eller hörlurar).

Permalänk
Medlem

Antar att den har 2 minnesplatser, batteri till den finns väl inte andra än de man kan beställa på sidan, och Turbo Memory Cardet funkar som en slags cache mellan hårddisk och ram, ofta använda systemfiler och annat lagras därpå, för att slippa vänta på att hårddisken ska varva upp och hitta filerna.

Såg ett test där boot av Vista gick från c:a 45 sekunder, till 28. Verkar vara värt 300, beställde det till min 6625wd som kommer på fredag xD

Permalänk
Medlem

Nu har jag beställt en 6625WD med följande specs:

15,4" WSXGA+ 1680x1050 - 6625WD (100308) 2048MB (2x1024) DDR2 667/PC5300 SODIMM (130121) NVIDIA® Geforce 8600M GT Info Text (800104) Intel Pro/Wireless 4965AGN - 300Mbit (260029) SAMSUNG DVD-RW Dual-Layer Brännare (150123) Inget operativsystem (200200) Tangentbord Znote 6xx5W Grått SE (170046) Miljöavgift (300108) Rabatt 1057,- ex. moms (901207) 6 + 12 Cell battery (250323) 250GB 5400rpm SATA Harddisk (140032) Uppg. utan extra kostnad T7300 till T7500 (900199)

Blev sammanlagt 16.905,14 kr med frakt och moms
Bestämde mig för att inte köpa TurboMemory till min eftersom jag inte bestämt om jag skall använda min XP eller Vista-licens på den... Kanske uppgraderar minnena själv om ett tag, men 2GB räcker till mig än så länge. Kommer skriva en stor fin recension på den när jag får den, är ont om 6625WD-recensioner

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Glöm inte att ta många bilder!

6625WD är fan den snyggaste datorn som finns! Funderar också på den men tycker den är lite dyr! ;/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Kolla dina temps med Speedfan och kolla gärna vad du ser för temperaturer när du spelar

Kollade idle temps med Speedfan istället för CoreTemp, fick 40/42. Låter klart trevligare än 61/64. Antar programmen läser temps på olika ställen. Ska checka temps i load oxå när jag har tid. Kan man checka GPU temp oxå med Speedfan?

Permalänk
Medlem

Har en liten fundering.. får olika tempmätningar med olika program.. störande :S

Speedfan visar att idle ligger strax under 50 .. medans T.ex Rightmark Cpu Clock utility visar 10C mer ?

Vad beror detta på ? och vilken ska man lita på?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Nytt BIOS för 20 (?) minuter sedan:
ftp://ftp.zepto.dk/Znote6224W/BIOS/