Permalänk
Medlem

Hur är upplösningen på 3415W? Är lite orolig hur det ska se ut när man är van vid lite större. Någon som kan ta en printscreen och lägga upp så man får se?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MurviD
Hur är upplösningen på 3415W? Är lite orolig hur det ska se ut när man är van vid lite större. Någon som kan ta en printscreen och lägga upp så man får se?

kan väl öka textstorleken annars?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Så enkelt är det ju inte om jag förstår saken rätt.

Köper du ett bolag med dålig kassalikviditet så betyder det ju att det följer med till det köpande bolaget.

Skall vi börja räkna upp alla bolag som varit i samma sits i sverige och som gått i konkurs kan listan bli lång. DiBoss är de senaste i raden av bolag som fortfarande lever kvar utomlands medans för kunderna i sverige finns det idag ingen garantiservice. De är helt utlämnade.

Så jag skulle vilja se vad kassalikviditeten är hos Zepto danmark innan jag hade slappnat av. Jag skulle i dagsläget inte ens tänka på att köpa ifrån ett bolag med så dålig information.

Att stänga det svenska bolaget som har urusell kassalikviditet brukar vara ett tydligt tecken på att något inte står rätt till. Garantiåtgärder kostar och vad är enklare än att bli av med de kraven?

Okej, men då gör det enkelt för oss. Jag skickar ett mail till zepto och frågar vad som hänt gäller ang. garanti eftersom jag köpte min laptop innan dom köptes upp.

Permalänk
Inaktiv

Men å andra sidan tror jag inte xhtml-geek skulle köpa något som inte är från Apple så behöver inte bry sig allt för mycket där är alltid fel på allt annat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
kan väl öka textstorleken annars?

Jag undrar om det inte blir för stort

Satt på 1400*1050 på min förra laptop: en 14.1".

Känns som att det kommer att vara för stort för min del, men jag vet inte hur det blir med olika storlekar på skärmar och widescreen (vilket jag antar att 1280*800 är) :s

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MurviD
Jag undrar om det inte blir för stort

Satt på 1400*1050 på min förra laptop: en 14.1".

Känns som att det kommer att vara för stort för min del, men jag vet inte hur det blir med olika storlekar på skärmar och widescreen (vilket jag antar att 1280*800 är) :s

jaha, uppfatta det som att du var van vid stora saker inte stor yta my bad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
jaha, uppfatta det som att du var van vid stora saker inte stor yta my bad.

^_^

Någon som vet hur stor skillnad det blir? Är det skitstort, mellan eller skitlitet? Allt är ju relativt men minsta lilla info vore guld värt ^^;

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Visit my online portfolio at http://www.myhaven.se/

Permalänk
Medlem

Guld värt, tackar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Okej, men då gör det enkelt för oss. Jag skickar ett mail till zepto och frågar vad som hänt gäller ang. garanti eftersom jag köpte min laptop innan dom köptes upp.

Vad för svar har du fått?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Men å andra sidan tror jag inte xhtml-geek skulle köpa något som inte är från Apple så behöver inte bry sig allt för mycket där är alltid fel på allt annat

Då tror du fel. En burk med linuxserver på är aldrig fel.

Permalänk
Medlem

Då har jag beställt en 3415W

För er som inte orkar vänta mer än 2 arbetsdagar finns dustin som har ett kampanjerbjudande på en fin konfiguration, 13 papp jämnt. http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010111837

Hoppas bara att jag inte blir besviken på skärmen också ^^;

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Vad för svar har du fått?

"Hej,

Jag har också nåtts av rykten från sweclockers. Det är sant att resultatet inte ser så lysande ut men för det första så är de siffrorna 1,5 år gamla, för det andra så är nu Zepto A/S ägare till Zepto AB det innebär att vi har en ägare som är börsnoterat på first north, så om man skall kolla resultat så är det där man skall kolla. När det gäller garantier så gäller de lagar vi har i sverige och de garantier vi har åtagit oss kommer vi att fullfölja.

Jag hoppas att detta kan hjälpa till att ta död på konkursryktena faktum är att vi aldrig har sålt så mycket som vi gör nu.

Med vänlig hälsning/ Best regards

Kenth Hellström"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
"Hej,

Jag har också nåtts av rykten från sweclockers. Det är sant att resultatet inte ser så lysande ut men för det första så är de siffrorna 1,5 år gamla, för det andra så är nu Zepto A/S ägare till Zepto AB det innebär att vi har en ägare som är börsnoterat på first north, så om man skall kolla resultat så är det där man skall kolla. När det gäller garantier så gäller de lagar vi har i sverige och de garantier vi har åtagit oss kommer vi att fullfölja.

Jag hoppas att detta kan hjälpa till att ta död på konkursryktena faktum är att vi aldrig har sålt så mycket som vi gör nu.

Med vänlig hälsning/ Best regards

Kenth Hellström"

Se till för f*n att fixa er webb är mitt råd. Det är inte svårt att ha en bra del där man berättar om kvartalsrapporter och har en information om kassalikviditeten.

Sen kvittar det ju faktiskt om ett bolag finns på börsen eller om de säljer som aldrig förr. Är det problem med kassalikviditeten så kan man inte låna pengar i banken för att betala leverantörer och anställda. Ju sämre kassalikviditet ju mer måste ägarna tillföra bolaget pengar.

Garantier kan de ju med låta bli att bry sig om de lägger ner det svenska aktiebolaget. För det är ju där i det åtagandet finns.

Alla dessa spekulationer och rykten hade ju aldrig uppkommit om de haft en websida som är informativ. Den som är informationsansvarig borde gå en kurs i hur en bra websida skall se ut. Speciellt om de inte representeras av fysiska butiker som normalt tar hand om garantidelen för en slutkund. Så det känns väldigt oerfaret i mina ögon.

Min 50-öring.