Vad är VÄRLDENS mest krävande spel?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Dunde:

Skulle tro att det är en modifierad version av Microsoft Fligt sim. Alltså inte så värst krävande.

Det är den riktiga Dreamlinersimulatorn och inget hemma bygge på videon, den kräver flera datorer för att köras.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matwik:

LOL.. 7 år... värsta necromancer tråden jag sett :?

Nämen det är kul att väcka liv vid gamla trådar. Tänk så mycket som glöms bort under åren

På tal om det, vore det intressant att jämföra "för tiden" det mest krävande spelet. Det ska inte vara ett spel som är riktigt dåligt programmerat, eller moddade spel med herrejösses-texturer som inte var ämnat för spelet från första början (GTA IV platsar alltså inte in här). Utan det ska vara spel som ser bra ut och flyter på vid låga settings på en maxad dator. När åren passerar och hårdvaran mognar, ska spelet fortfarande se bra ut och det är inte förrän då som man kan snäppa upp till medium settings osv osv.

Spel som uppfyller ovanstående det senaste åren:
Crysis 1/2/3
Doom 3
Stalker
Metro
Oblivion
Battlefield 3

Går man tillbaka runt millennium-skiftet:
Half-life
Quake III
Max Payne
Outcast
FreeSpace
Homeworld
Comanche
Unreal Tournament
System Shock 2

Kommer ihåg på slutet av -90 när TomsHardware envisade med att ha med Quake (1) i 640*480 i grafikkortstester. Mot slutet blev det bisarra 500+ fps

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lessismore:

På tal om det, vore det intressant att jämföra "för tiden" det mest krävande spelet. Det ska inte vara ett spel som är riktigt dåligt programmerat

Vem bestämmer om ett spel är dåligt optimerat/programmerat eller bara krävande? Tänker på t.e.x. ACU.