Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem

Dator: http://support.packardbell.com/se/item/?m=home&sn=12428140031...
Med ändrat grafikkort: Power Color HD 3870

Uppgift: (?) SMP klient, 500 000 steps

Övrig användning: Ingen, Var inte närvarande vid körning. Det enda jag skulle kunna tänka mig påverkar är Väl Windosw Vista Buissnes med IIS.

EDIT:
Orka skapa nytt inlägg
Harnu 932 steks klara

Permalänk

någon som har koll på hur strömspar/nerklockningen/cool-n-quiet funkar/påverkas av F@H?

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Hur bär ni er åt för att få 6k average PPD med bara 2 CPUer igång? dubbla Q66or eller kör ni väldigt hög klock? Jag ligger på 3,6k PPD och då har jag en Q66a + 3 dualcores igång.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofen
Hur bär ni er åt för att få 6k average PPD med bara 2 CPUer igång? dubbla Q66or eller kör ni väldigt hög klock? Jag ligger på 3,6k PPD och då har jag en Q66a + 3 dualcores igång.

Linux.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raxox
EDIT:
Orka skapa nytt inlägg
Harnu 932 steks klara

Vista drog ner prestandan i SMP till ca 20% av CPU-kraften för mig efter ett tag. Jag foldar med XP nu och det går mycket bättre än med Vista. Ett antal trådar och tjänster började plötsligt att suga kraft när jag startade SMP.

Men har du defender på, och UAC, och antivirus? Stäng av dem och se resultatet. SeccurityCenter kan vara bra att stänga av också så slipper man alla irriterande varningar. Det gav en liten boost på mina WU's när jag körde Vista.

Permalänk
Medlem

Ok. Petat av de mesta nu.
Har lyckats komma upp i hela 2%. Dock tar det 1h / %
Men hoppas på att det kommer gå snabbare nu.

Vafan. Stängde av datorn en stund och nu startar den en nu WU =(
Missförståmig inte jag blev inte klar med någon =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
gör inget sånt utan medgivande... brukar liksom bli mer skit än det är värt om dom får reda på det...

jag sa helt enkelt åt honom att jag hade installerat foldingen och la en txt-fil med instruktioner på skrivbordet om han inte vill ha det längre, men just nu foldar han

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Jag har runt SAMMANLAGT 300ppd Snacka om skillnad :/
Endå har jag en dualcore AMD på 1,9ghz...
(Laptop dock, men iaf!)

funderat på att testa smp-klienten? beror ju på hur mycket du foldar också, så du hinner med deadline menar jag

Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Nu vet jag inte vad som hände men här är loggen:

...fah-log...

Men det roliga är att det var inte det som stod. En del rader saknas. så som. "Core communications error" .

Efter att jag stängde av klienten och startade om den sa den att filer saknades på aktuell WU och så raderade den allt och gick vidare. Jag stängde av klienten och slog på lite musik. Efter ett tag märkte jag att kärna 1 inte längre fungerade utan var inaktiv och nästan dirkt fick jag en bluescreen. Så jag startade om datorn och då sa den att jag bara hade en kärna. Så jag lät den vara avstängd ett tag. Sedan gick allt som vanligt igen.

?

fick du poäng för den då, typ 60% poäng av wu:n?

om du stänger av klienten var säker på att ingen av core:n står och tuggar, vänta tills de är klara (ca 5 min) sen de fortfarande finns kvar fast inte tuggar (0%) så avsluta processen mpiexec, det kan du även göra om de inte finns

detta är nog den mest rena avstängningen du kan göra, får du fortfarande fel så stäng klienten snabbt och testa qfix

men eftersom det är EUE, så beror det oftast på ostabil datorn eller kass core

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qwarkman
jag tror jag hittat en lösning:

funkar det nu?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raxox
Ok. Petat av de mesta nu.
Har lyckats komma upp i hela 2%. Dock tar det 1h / %
Men hoppas på att det kommer gå snabbare nu.

Vafan. Stängde av datorn en stund och nu startar den en nu WU =(
Missförståmig inte jag blev inte klar med någon =/

angående att få ner din tid/% så försök leta efter överflödiga processer, sådana som du inte har nytta av ändå, och stäng av dem, samt installera affinity changer

att starta om datorn mitt i en wu är alltid riskabelt, men gör du som jag sa till str8forthakill så kan du iaf minska risken, gör gärna en backup innan du stänger klienten och kanske en efter också

Permalänk
Medlem

Angående ditt svar till Raxox.

Funger det att köra affinity changer på AMD? När jag testkörde det på en X2 5200+ så fick jag 3-4minuter sämre tid per %.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero

funkar det nu?

Japp, allt fungerar som det ska.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Angående ditt svar till Raxox.

Funger det att köra affinity changer på AMD? När jag testkörde det på en X2 5200+ så fick jag 3-4minuter sämre tid per %.

Får samma resultat med min Opteron 170'

Edit:
Datorn hängde sig under en virussökning och så blev WU'n korrupt på 56% och började om från början, suck... tror inte jag hinner deadlinen nu

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
...text...

Det måste varit en riktigt kasst projekt, Ena kärnan slutade ju fungera. SMP-klienten krashade pga det och försökte att radera WU-n som blev korrupt. När jag startade om den skrek den att filer saknades på aktuell WU och så tog den en ny.

Men att den fick ena kärnan att lägga av tillfälligt? Hur kan det vara möjligt.

Det räknades inte som en WU och jag fick inga poäng.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Angående ditt svar till Raxox.

Funger det att köra affinity changer på AMD? När jag testkörde det på en X2 5200+ så fick jag 3-4minuter sämre tid per %.

nej du har rätt, jag har kollat upp det och det du säger verkar stämma, jag har lagt in den informationen i smp-guiden också, bra att du påpekade det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Det måste varit en riktigt kasst projekt, Ena kärnan slutade ju fungera. SMP-klienten krashade pga det och försökte att radera WU-n som blev korrupt. När jag startade om den skrek den att filer saknades på aktuell WU och så tog den en ny.

Men att den fick ena kärnan att lägga av tillfälligt? Hur kan det vara möjligt.

Det räknades inte som en WU och jag fick inga poäng.

grejjen är att du fick en EUE (som du vanligtvis ska få poäng för), men eftersom den gjorde en deleting "work units" så fick du inga poäng, i det läget när du fick det meddelandet tycker jag att du skulle stoppat klienten och kört qfix, tyvärr är det försent nu, men testa det gärna nästa gång

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milky Way
Foldar bara med en Q6600 och en E6750 faktiskt. Dock har jag märkt att jag får bättre PPD med två instanser av SMP-klienten på quaden. Q6600an kör Linux (Ubuntu 64) native.

jag kör också två vmware-instanser på min q6600 med samma frekvens, men ändå har du ca 200-300 ppd mer än mig per instans, vad är din hemlighet? jag kör till och med server-versionen av Ubuntu 7.10 för jag tänkte att det skulle få fart på det, men enda skillnaden var att vmware inte blev lika minneskrävande, ppd-mässigt ligger det fortfarande kvar på samma nivå

jag kör (per klient): Ubuntu 7.10 server, 1024MB RAM, 4GB disk: 2GB för systemet, 2GB för swap, har installerat VMware-tools och uppdaterat os:et så gott det går

enda skillnaden jag ser är att du för 400 i fsb medan jag kör 355, men att det ska göra sådan skillnad har jag svårt att tro

jaja, mycket vill har mer

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
jag kör också två vmware-instanser på min q6600 med samma frekvens, men ändå har du ca 200-300 ppd mer än mig per instans, vad är din hemlighet? jag kör till och med server-versionen av Ubuntu 7.10 för jag tänkte att det skulle få fart på det, men enda skillnaden var att vmware inte blev lika minneskrävande, ppd-mässigt ligger det fortfarande kvar på samma nivå

jag kör (per klient): Ubuntu 7.10 server, 1024MB RAM, 4GB disk: 2GB för systemet, 2GB för swap, har installerat VMware-tools och uppdaterat os:et så gott det går

enda skillnaden jag ser är att du för 400 i fsb medan jag kör 355, men att det ska göra sådan skillnad har jag svårt att tro

jaja, mycket vill har mer

Hur stor skillnad är det på att köra 2st SMP i vmware istället för 2st SMP direkt i windows med affinity changer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero

jag kör också två vmware-instanser på min q6600 med samma frekvens, men ändå har du ca 200-300 ppd mer än mig per instans, vad är din hemlighet? jag kör till och med server-versionen av Ubuntu 7.10 för jag tänkte att det skulle få fart på det, men enda skillnaden var att vmware inte blev lika minneskrävande, ppd-mässigt ligger det fortfarande kvar på samma nivå

Skillnaden är väl att han kör linux native och inte vmware

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Hedersmedlem

Vad jag har hört så ges inte riktigt all processorkraft till vmware. Så om man vill få ut så mycket som möjligt när man kör vmware på en Quad så ska man ha en vanlig console i windows också.
Jag har inte testat det själv men det känns som om det blir lite overkill att köra 3 klienter på samma dator
Fast å andra sidan, vi är väl entusiaster?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Hur stor skillnad är det på att köra 2st SMP i vmware istället för 2st SMP direkt i windows med affinity changer?

Vad jag har hört så ges inte riktigt all processorkraft till vmware. Så om man vill få ut så mycket som möjligt när man kör vmware på en Quad så ska man ha en vanlig console i windows också.
Jag har inte testat det själv men det känns som om det blir lite overkill att köra 3 klienter på samma dator
Fast å andra sidan, vi är väl entusiaster?

skillnaden verkar vara ett fåtal ppd upp för själva smp-klienterna, men den verkliga skillnaden blir den extra klienten som jag nu kan köra (~150ppd), totalt ger allt ca 200ppd upp

så 3 klienter på en dator, no problemo! entusiast? absolut!

Edit: fast nu verkar det börja röra på sig, ligger 100ppd upp per klient mot affinity-foldingen, så totalt 100 + 100 + 150 = 350ppd mer! fortsätt din odugling, fortsätt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartinuZ
Skillnaden är väl att han kör linux native och inte vmware

ok men eftersom jag är lite lost på vad ordet native står för så försöker jag mig på en gissning: han har en installation av ubuntu på sin q6600 med två smp-klienter i det operativsystemet? fast det känns som att exempelvis en affinity changer saknas i det resonemanget, fast linux kanske är så fiffigt att den fixar det själv?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero

ok men eftersom jag är lite lost på vad ordet native står för så försöker jag mig på en gissning: han har en installation av ubuntu på sin q6600 med två smp-klienter i det operativsystemet? fast det känns som att exempelvis en affinity changer saknas i det resonemanget, fast linux kanske är så fiffigt att den fixar det själv?

Jag kör en vanlig Ubuntu 64 (7.10) på Q6600an och ingen virtualisering etc. Det är på E6750n jag kör VMWare.

Apropå affinity changer, så har jag testat att sätta affinity manuellt på Linux-maskinen och det gör ingen skillnad i PPD. Alltså har jag kommit fram till att den inte behövs.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk

89. HippHipp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johannes P
89. HippHipp

gött

Permalänk
Medlem

Årets julklapp: plats 50 på Team-listan?

Gott Nytt År alla folders!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofen
Hur bär ni er åt för att få 6k average PPD med bara 2 CPUer igång? dubbla Q66or eller kör ni väldigt hög klock? Jag ligger på 3,6k PPD och då har jag en Q66a + 3 dualcores igång.

Det går bra med Windows XP - jag kör två SMP-instanser på Q6600 (3.4 GHz) och en på DualCore (3.4 GHz). Ger nära 6k PPD! Du borde med andra ord kunna öka din produktion betydligt!

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Årets julklapp: plats 50 på Team-listan?

Gott Nytt År alla folders!

Klart det är 50 på team listan som står högst på önskelistan

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad för fel jag får, försöker lägga in SMP och sitter med Vista x64, men när jag kör install-filen får jag felmeddelande. Står "OpenSCManager failed: åtkomst nekad, error 5. Unable to remove the previous installation, install failed."

Försökte göra en installation tidigare med, men fick felmeddelande även då, nu om man startar klienten får jag error core 63 eller liknande...
Kan ju tillägga att jag känner mig redigt okunnig med det här.
Hjälp

Permalänk
Medlem

alla dina problem tyder på rättighets-bekymmer, vad installerade du efter? följde du smp-guiden? prova den (om du inte redan har gjort det) och kolla främst på det Insanewithmybody har skrivit om admin-träsket på Vista, funkar det inte då så får vi hitta på något annat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
alla dina problem tyder på rättighets-bekymmer, vad installerade du efter? följde du smp-guiden? prova den (om du inte redan har gjort det) och kolla främst på det Insanewithmybody har skrivit om admin-träsket på Vista, funkar det inte då så får vi hitta på något annat

Näe, fattar inte vad det är. Följer guiden till punkt och pricka men kommer inte förbi det när man ska få "If you see this twice, MPI is working
If you see this twice, MPI is working"

Får upp exakt detta när jag skrivit lösenordet:
Unable to connect to 'min-dator:8676',
sock error: generic socket failure, error stack:
MPIDU_Sock_post_connect(1228): unable to connect to min-dator on port 8676, exhausted all endpoints (errno -1)
MPIDU_Sock_post_connect(1275): unable to connect to min-dator on port 8676, det gick inte att göra en anslutning eftersom måldatorn aktivt nekade det. (errno 10061)

Puh...

Permalänk
Medlem

om du högerklickar på install.bat och väljer Kör som administratör, funkar det då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
om du högerklickar på install.bat och väljer Kör som administratör, funkar det då?

Njet, då blir det ett meddelande som säger att smpd och mpiexec är inte ett internt kommando, externt kommando, program eller kommandofil.
Sen stänger det ner kommondotolken...skumt

Permalänk
Medlem

avaktivera UAC och prova install.bat igen (både utan och med att köra som administratör [högerklick]), detta behöver du bara göra när du kör install.bat, efter det att du är klar (och det förhoppningsvis funkar) så kan du aktivera UAC igen

Edit: skrev en massa annat, men efter lite tankeverksamhet så tror jag att tillfälligt avaktivera UAC är lösningen

Permalänk
Hedersmedlem

Vi har ju klättrat till 91! hurra!
Tror att den här tråden hade något med det att göra

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Vi har ju klättrat till 91! hurra!
Tror att den här tråden hade något med det att göra

Egentligen är det plats 89. Man brukar inte räkna med Google och Default bland placeringarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
avaktivera UAC och prova install.bat igen (både utan och med att köra som administratör [högerklick]), detta behöver du bara göra när du kör install.bat, efter det att du är klar (och det förhoppningsvis funkar) så kan du aktivera UAC igen

Edit: skrev en massa annat, men efter lite tankeverksamhet så tror jag att tillfälligt avaktivera UAC är lösningen

Yes, du är en klippa, nu funka det...så enkelt men endå ska man komma på det
Tack för hjälpen, nu snurrar det och går i alla fall.