Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem

Någon annan än jag som har fått CLIENT_DIED med SMP klienten? Någon som vet hur man fixar det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Någon annan än jag som har fått CLIENT_DIED med SMP klienten? Någon som vet hur man fixar det?

det här händer när klienten, helt enkelt, dör

core:n körs fortfarande, men klienten kan inte hittas, så den den stängs ner

detta är vanligtvis relaterat till överklockning och/eller alltför aggressiva minnes timings, höj dina timings eller minska överklockningen så bör felet försvinna

Permalänk
Medlem

Grejen är att jag inte har överklockat nu :S

Men jag får det felet hela tide i alla fall.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Grejen är att jag inte har överklockat nu :S

Men jag får det felet hela tide i alla fall.

Har du kollat nåt på dina minnes timings? Det kan vara det också, vilket nämndes tidigare.

Jag har hört att -forceasm flaggan kan ställa till bådet det ena och det andra också så om du kör med den an du testa att ta bort den.

Permalänk
Medlem

de e ju sjukt Toxic Crow! Hur fasen gör du för att få sådana bamseWU's hela tiden? typ 2000 per WU.. heter det linux eller..? finns det något mer än advmethods för att få fetare wu's? Har inte uppdaterat mig på sistonde, endast låtit burkarna rulla på.

Tell me..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
de e ju sjukt Toxic Crow! Hur fasen gör du för att få sådana bamseWU's hela tiden? typ 2000 per WU.. heter det linux eller..? finns det något mer än advmethods för att få fetare wu's? Har inte uppdaterat mig på sistonde, endast låtit burkarna rulla på.

Tell me..

SMP-klienterna jobbar på stora WU´s, oftast värda 1760p. jag får in 4st sådanna ungefär var 17-18:e timme. För att köra SMP-klienten behöver man 2 eller fler processorer/kärnor. Alla SMP-klienter jag kör går i Linuxmiljö, närmare bestämt Arch Linux, och körs i VMware. Jag kör med fah6.0 med flaggorna -smp -advmethods -forceasm och -verbosity 9. -smp-flaggan är ny för version 6 och avgör helt enkelt om det är en eller flera kärnor den ska arbeta med. Om man sätter -smp-flaggan får man stora WU´s, men som sagt, det är bara på dual och quad cores samt maskiner med flera processorer det fungerar på.

EDIT: Btw, kul att se att du har fått igång maskinerna igen! Det är många som har ryckt upp sig igen och foldar mycket på heltid. Vi klättrar och producerar som aldrig förr! För 3 dagar sedan produserade vi en skvätt över 150000p på en dag och igår var det över 144000.

Bra jobbat alla!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
För att köra SMP-klienten behöver man 2 eller fler processorer/kärnor

men som sagt, det är bara på dual och quad cores samt maskiner med flera processorer det fungerar på

det fungerar faktiskt även på en del enkärniga processorer, alltså sådana som klarar av att göra en virtuell uppdelning av kärnan, intels hyper-threading som exempel

jag kör det på min p4 och även om det är lite tajt till deadlinen varje gång, så funkar det, och ger mig för tillfället den högsta ppd jag kan pressa ur den

hursomhelst, som en gammal folding-räv sa en gång: "Bra jobbat alla!" ^^ vi har inga hot bakifrån och betar av konkurrent efter konkurrent, vilket är en mycket angenäm situation

Permalänk
Medlem
Citat:

Har du kollat nåt på dina minnes timings? Det kan vara det också, vilket nämndes tidigare.

Jag har hört att -forceasm flaggan kan ställa till bådet det ena och det andra också så om du kör med den an du testa att ta bort den.

Jag har inte ändrat någonting utan allting är standard ich jag kör bara eosity 9 flaggan =/.

Permalänk
Medlem

det kan ju vara så att någon komponent inte mår så bra, kör lite prime95 med små fft:s och stresscpu och kolla hur processorn mår, samt lite memtest på minnena

ett av mina corsair-minnen gav sig igår, fast då fick jag inga errors utan datorn startade om istället ^^

Permalänk
Hedersmedlem

Hurra! Nu har jag nått 500000p
Dags för nästa milstolpe i foldingkarriären ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Grattis !

Grymma poäng du drar in

Permalänk
Citat:

Shit grymma poäng du drar in som sagt
En annan har bara dragit in 57000p hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
det kan ju vara så att någon komponent inte mår så bra, kör lite prime95 med små fft:s och stresscpu och kolla hur processorn mår, samt lite memtest på minnena

ett av mina corsair-minnen gav sig igår, fast då fick jag inga errors utan datorn startade om istället ^^

Kan vara så att något av mina minnen j*vlas. Har hänt förut vilket resulterade i Bluscreens och errors i memtest, men det försvann efter ett tag. ska nog kolla det ikväll så att jag inte får errors igen

Permalänk
Inaktiv

Laddade precis ner den vanliga grafiska abserade klienten. har läst igenom faq:en men förstår inte ritkigt.

Hur ska jag göra för att pressa ut så mkt som möjligt ur datorn i sign? Kör alltså med en tvåkärning cpu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Hur ska jag göra för att pressa ut så mkt som möjligt ur datorn i sign? Kör alltså med en tvåkärning cpu?

då ska du köra smp! följ min guide

Permalänk
Avstängd

Nån som vet om det finns fler svenska lag? kanske kan locka över dom till vårat!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

haha det där är väl ingenting, 500000p kommer du ju att göra varannan månad ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Nån som vet om det finns fler svenska lag? kanske kan locka över dom till vårat!

techsweden finns ju, Frostyfog är därifrån, men att få över dem till oss, jag vet inte jag, forum mot forum ^^

Permalänk
Avstängd
Citat:

haha det där är väl ingenting, 500000p kommer du ju att göra varannan månad ^^

techsweden finns ju, Frostyfog är därifrån, men att få över dem till oss, jag vet inte jag, forum mot forum ^^

hmm bättre dom går över till oss dom drar ju inte in mycket per dygn!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

hmm bättre dom går över till oss dom drar ju inte in mycket per dygn!

jo det vore ju fint med ett enat svenskt lag, förslag på hur vi ska värva dem då?

vad sägs om att vi ger dem ett tal?
I have a dream that one day this nation will rise up and live out the true meaning of its creed: "We hold these truths to be self-evident, that all men in Sweden will fold for the same team."
Martin Luther King rockar! ^^

hittade ett annat svenskt lag oxå, Team Playstation-3.se

Permalänk
Citat:

techsweden finns ju, ... , men att få över dem till oss, jag vet inte jag, forum mot forum ^^

Citat:

jo det vore ju fint med ett enat svenskt lag, förslag på hur vi ska värva dem då?

Med tanke på skälen till varför TS-forumet startades och att större delen av klientelet medvetet flyttade dit från Swec så tror jag att lyckas med en "gruppvärvning" kan bli svårt.

- TechSweden?! Hey, that's Marquizz sandpile! He doesn't like us, él Mero!
- We don't like him either... Can you do it?
....
....
- What are we gonna do? Kidnap TSDiesel?
- Nothing that simple...

[err, jag har faktiskt absolut inget emot TS... men det som vet var citatet jag "förvrängde" kommer ifrån får en kaka... eller en SMP-WU...]
edit: jag fick dubbelkolla och rätta till citatet... nu kanske man kommer på det...

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
Med tanke på skälen till varför TS-forumet startades och att större delen av klientelet medvetet flyttade dit från Swec så tror jag att lyckas med en "gruppvärvning" kan bli svårt.

- TechSweden?! That's Marquizz sandpile! He doesn't like us, él Mero!
- That's okey, we don't like him much either...

[err, jag har faktiskt absolut inget emot TS... men det som vet var citatet jag "förvrängde" kommer ifrån får en kaka... eller en SMP-WU...]

Varför startades TS forumet då? har jag missat nåt?

Visa signatur

Permalänk

några som tyckte att Swec's hårdvarodel hade för många totala nybörjare som frågade samma frågor om och om igen utan att söka tidigare trådar...

man kan säga att jag håller med... jag med typ 2 års datorerfarenhet/engagemang kunde svara på majoriteten av frågorna som upprepades flera gånger per vecka... tyvär brände jag mycket tid på att göra just det...
idag tittar jag knappt där och skriver ännu mindre, men frågorna verkar inte ha förändrats eller blivit bättre tyvär.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

- TechSweden?! That's Marquizz sandpile! He doesn't like us, él Mero!
- That's okey, we don't like him much either...

hade lite på känn att de kunde vara något sådant, även om det var "före min tid" ^^

ang. citatet... airwolf?

Permalänk
Citat:

ang. citatet... airwolf?

- It's perfect!
- Nothing is perfect, not even this.
- Well, I don't know what could be wrong with this...
- We're here.

[correct]

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

några som tyckte att Swec's hårdvarodel hade för många totala nybörjare som frågade samma frågor om och om igen utan att söka tidigare trådar...

man kan säga att jag håller med... jag med typ 2 års datorerfarenhet/engagemang kunde svara på majoriteten av frågorna som upprepades flera gånger per vecka... tyvär brände jag mycket tid på att göra just det...
idag tittar jag knappt där och skriver ännu mindre, men frågorna verkar inte ha förändrats eller blivit bättre tyvär.

Okej! tack för tipset hade just börjat tröttna på att inte hitta nån ny sida o kolla på!

Konstig nog har dom en helt Egen folding avdelning! fattar inte varför itne sweclockers fixar det?

Visa signatur

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Okej! tack för tipset hade just börjat tröttna på att inte hitta nån ny sida o kolla på!

Konstig nog har dom en helt Egen folding avdelning! fattar inte varför itne sweclockers fixar det?

Varför tror du att en egen forumdel skulle vara något posivit? Jag garanterar att denna tråden ger tusen gånger mer uppmärksamhet än en egen obskyr hörna. "Hobby, fritid och livsstil" är ett av de mest välbesökta forumen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Varför tror du att en egen forumdel skulle vara något posivit? Jag garanterar att denna tråden ger tusen gånger mer uppmärksamhet än en egen obskyr hörna. "Hobby, fritid och livsstil" är ett av de mest välbesökta forumen.

Ja för då kommer dom som klickar på forumindex se den!

Varför har inte dom populäraste affärerna alla andra affärer inne i samma butik för?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ja för då kommer dom som klickar på forumindex se den!

se den != titta in i delen,
och dom flesta vistas väldigt kort tid i forumindexet utan vet vilken forumdel dom vill komma till
inne i en forumdel så är det åtm några fler som läser majoriteten av trådtitlarna

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

se den != titta in i delen,
och dom flesta vistas väldigt kort tid i forumindexet utan vet vilken forumdel dom vill komma till
inne i en forumdel så är det åtm några fler som läser majoriteten av trådtitlarna

Jaja glöm att jag sa nåt!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Följde nu guiden för att köra smp klient, har igång programet nu, drar 100% cpu, den är inställd på idle.

Dock verkar det inte hända ngt?