Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem

ge fahmon lite tid, efter 2-3% så har programmet fått tillräckligt med information för att göra en uppskattning om din ppd, den fungerar helt enkelt så

du kan även ändra hur du vill att den beräknar din ppd i FahMon > Inställningar... > Övervakning

Permalänk
Inaktiv

él Mero tack för infon, den har kommit till hela 3% nu

Om man kör smp, så har man en deadline alltså? Om jag stänger av datorn över natten, kommer den forstätta imorogn där vart jag sluta? Och hur får jag "SweClockers Folding
Statistik"

Under mitt medlemsnamn?

Och är det dåligt för processorn om mans tällt in så att programet drar 100% idle? CPU usage ligger på konstant 100% och tempen 58 grader på båda kärnorna med stock kylaren.

Permalänk
Medlem

det fina med smp är att du får mycket poäng, men klarar du inte deadline så får du ingenting

eftersom smp-klienten är väldigt känslig för att stängas av (windows version iaf) så måste du försäkra dig om att alla fah-cores först har lagt sig på 0% eller har försvunnit från aktivitetshanteraren, när det är verifierat så kolla så inte mpiexec.exe ligger kvar, gör den det så avsluta den, avsluta smpd.exe också om den finns kvar (den som inte tillhör systemet)

när du startar igång klienten igen på morgonen så kolla att den inte ger MISSING_WORK_FILES, om den gör det stäng den dirket och kör qfix i folding-mappen, starta klienten igen och hoppas på att det fungerar

om du finner att det inte fungerar så bra så kan du köra vmware och trycka in linux på båda kärnorna istället, smp-klienten där är mycket stabilare

Edit: pm:a Kanel för att få folding-titeln

ang. processorn så vet jag att för en q6600 så är det helt ok att ligga på 60 grader, allt under 71-72 grader rekommenderas, hur det är för din 4200+ vet jag dock inte, men jag gissar på att det inte är några problem

Edit2: jag tog mig en liten vända för att kolla upp temperaturen på amd:s hemsida och 58 grader är helt ok

ALLA: jag utlyser en förfrågan om vem det är som har kontouppgifterna för folding-laget, tänkte att den personen kunde slänga in loggan som xphaze har, på statistik-sidan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Om man kör smp, så har man en deadline alltså? Om jag stänger av datorn över natten, kommer den forstätta imorogn där vart jag sluta?

det tar dig ca 24h heltidsfoldande att bli klar med en SMP-WU på din burk, deadline för dom är på 4 dygn

det enda jag kan säga är: stäng av klienten manuellt, avslutar man bara windows finns de risk att den sabbar uppgiften (har iofs bara hänt mig ett par gånger - brukar stänga av tjänsten manuellt och startar bara om datorn nån gång i månaden)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Då har man gått förbi miljonstrecket.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Vad gör vi just nu för att värva fler medlemmar? Vore nice om vi strukuturerade någon slags marknadsföring för laget och projektet, om det inte redan finns nått liknande.

Visa signatur

Workstation: A64 3000+ @ 215x10 | A-DATA 512MB PC3200 | 6600GT 128MB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
Då har man gått förbi miljonstrecket.

http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php/un=J...

Härligt att du fortfarande hänger i

Länken till smp klienten för linux funkar inte för mig, någon som har någon mirror?

Ang egen forumdel, fördelen är ju att folk slipper fråga så mycket då det är enklare att hitta informationen man söker på egen hand. Men sedan är det som ni säger, ÖÄ/hobby fritid är den enda delen jag besöker regelbundet...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
Då har man gått förbi miljonstrecket.

http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php/un=J...

Vad foldar du med för några maskiner?

Permalänk
Medlem

jag tror inte att JenzA orkar räkna upp alla ^^

fråga hur många istället ^^

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
Då har man gått förbi miljonstrecket.

http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php/un=J...

Grattis!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Vad foldar du med för några maskiner?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
jag tror inte att JenzA orkar räkna upp alla ^^

fråga hur många istället ^^

Eller kolla på Stanfords statestik.
21 processorer de senaste 7 dagarna

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Navelludd
Länken till smp klienten för linux funkar inte för mig, någon som har någon mirror?

Jag kollar på det och ändrar i FAQ:n, snart fixat och tack för att du påpekade det!

Permalänk
Avstängd

Går ju riktigt bra för vårat lag nu! om ca 3-4 månader är man inne på 200 000 points! seg väg!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
om ca 3-4 månader är man inne på 200 000 points! seg väg!

dags för ny hårdvara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
dags för ny hårdvara?

jupp, dags att fastna i uppgraderingscirkeln....
när det var som värst (T-bred-tiden) hade jag 6 processorer (5 burkar) hemma som användes till.. tja, inget utom f@h och surf..
desstom ett par burkar utplacerade hos kompisar (så jag slapp iaf lite av morsans tjat om elen)
Undra varför jag "vägrar" uppgradera till C2D-generationen från s939 idag?

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Avstängd

snart foldat 50 WU:s
inte illa pinkat trähäst enligt mig ^^;

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Avstängd

smugglade precis in en smp som service på en jobbdator där jag har admin på.
sitter en xenon e5450 i den.
tyvärr det värsta jag kan komma åt här för tillfället -.-

får se om det funkar eller inte.
satte den på manuell då jag inte vill att IT skall börja undra varför i all världen cpu:n jobbar hela förbaskade tiden XD

tänkte köra detta bara på helgerna till att börja med.

någon ide om hur jag kan förhinda rutan som hoppar upp som säger att process inte svarar när man stänger ner datorn?

EDIT:
skulle detta funka?

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"HungAppTimeout"="100"
"WaitToKillAppTimeout"="1000"

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToWy
snart foldat 50 WU:s
inte illa pinkat trähäst enligt mig ^^;

Grattis! Kör hårt

Jag tycker dock du ska köra smp-klienten på din X2 6000+
Det skulle nog sätta sprätt på din poäng ordentligt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Grattis! Kör hårt

Jag tycker dock du ska köra smp-klienten på din X2 6000+
Det skulle nog sätta sprätt på din poäng ordentligt

tackar
tyvärr är det det jag gör just nu ^^
den står från kl 05:40 till 16 varje dag (utom helger) sen kommer jag hem och då jobbar den inte fullt då jag spelar med mera

kör två smp på den (på varsin kärna)

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToWy
kör två smp på den (på varsin kärna)

X2or räcker det utmärkt med en ensam SMP-klient på, blir mindre skit pga minnesanvändningen och liknande (och blir lite bättre marginal till deadline om man nån gång skulle tappa uppkopplingnen under en dag)

Edit:
När jag tänker på hur du beskriver ditt foldande [10h/dag + det som blir över från spel] så är det ju verkligen inte rekomenderat att köra 2 SMP-klienter
din X2@3GHz bör klara en SMP-WU på ca 35h
2 WUs kommer ta dubbelt så lång tid (=70h) vilket inte verkar farligt för en 96h deadline

det tråkiga är att spel har en ovana att sno åt sig all processorkraft nästan så fort dom är igång, och om jag antar att datorn är avstängd nattetid så kan man inte räkna med mer än 12-15h "foldingtid" per dygn
detta kan mycket väl göra att man faktiskt missar deadline

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
jupp, dags att fastna i uppgraderingscirkeln....

men så länge man känner att det är kul och tycker det är värt att lägga pengar på, så e de ju bara att köra på

men visst, den där känslan av att man inte hinner med de i toppen och måste rättfärdiga det med ny inköp kan ju ta överhanden

men som en vis man sa: it´s an healthy addiction ^^

Permalänk
Medlem

Hm fan jag får error starting folding core på smp klienten.. jag har lagt in qfix men det verkar inte hjälpa ? var på 60% innan jag stängde ner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Hm fan jag får error starting folding core på smp klienten.. jag har lagt in qfix men det verkar inte hjälpa ? var på 60% innan jag stängde ner.

som jag har förstått det kan qfix endast användas för att skicka en del av en wu som fått felmeddelandet EUE och är i sig ingen universallösning för att lösa diverse smp-errors, dock är jag inte helt säker på hur det ligger till

jag har slutat använda windows smp-klient p g a instabiliteten och skulle rekommendera alla som har en dual- eller quad-core och kör windows samt orkar att installera vmware och köra linux, klienten för linux är mycket stabilare och ger i princip alltid poäng, alltså även om det blir pannkaka för wu:n (EUE)

Permalänk
Medlem

Är det någon annan här som har problem med att tanka upp och ner WU's?

Min connectar till servrarna men där tar det stopp, den kopplar ifrån mig..

[20:36:56] [20:36:56] Loaded queue successfully. [20:36:56] Deleting incompletely fetched item (4) from queue position #1 [20:36:56] - Warning: Could not delete all work unit files (1): Core file absent [20:36:56] - Preparing to get new work unit... [20:36:56] + Attempting to get work packet [20:36:56] - Will indicate memory of 2046 MB [20:36:56] - Autosending finished units... [20:36:56] Trying to send all finished work units [20:36:56] - Connecting to assignment server [20:36:56] Connecting to http://assign.stanford.edu:8080/ [20:36:56] + Attempting to send results [20:36:56] - Reading file work/wuresults_00.dat from core [20:36:56] (Read 5612248 bytes from disk) [20:36:56] Connecting to http://171.64.65.64:8080/ [20:36:59] Posted data. [20:36:59] Initial: 40AB; - Successful: assigned to (171.64.65.64). [20:36:59] + News From Folding@Home: Welcome to Folding@Home [20:36:59] Loaded queue successfully. [20:36:59] Connecting to http://171.64.65.64:8080/ [20:37:08] Posted data. [20:37:08] Initial: 683C; + Could not connect to Work Server [20:37:08] - Error: Attempt #1 to get work failed, and no other work to do. Waiting before retry.

Efter fyra omstarter av SMP klienten fick jag iväg WU'n iaf, den connectade alla gånger men kunde bara inte. Konstigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Är det någon annan här som har problem med att tanka upp och ner WU's?

Min connectar till servrarna men där tar det stopp, den kopplar ifrån mig..

Efter fyra omstarter av SMP klienten fick jag iväg WU'n iaf, den connectade alla gånger men kunde bara inte. Konstigt.

händer detta ofta? det kan antingen varit så att det var ett temporärt underhåll på den eller att den var överbelastad en stund, servern är ok annars

Permalänk
Medlem

Hmm, kanske blivit nämt i tråden tidigare men hur foldar man för Sweclockers på en PS3, ser inte det valet!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Hmm, kanske blivit nämt i tråden tidigare men hur foldar man för Sweclockers på en PS3, ser inte det valet!

Toxic Crow har skrivit lite kort om det i faq:en, annars så kan du kolla in stanfords faq också

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
jag har slutat använda windows smp-klient p g a instabiliteten och skulle rekommendera alla som har en dual- eller quad-core och kör windows samt orkar att installera vmware och köra linux, klienten för linux är mycket stabilare och ger i princip alltid poäng, alltså även om det blir pannkaka för wu:n (EUE)

måste nog inflika att Windows-SMP på min dator faktiskt inte har haft några som helst problem (har inte sett nån EUE på den tror jag), antagligen pga att jag sällan startar om datorn och helt enkelt "lämnar den ifred"
de enda krachade SMP-WUs jag haft var i samband med avstängningar

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Jag löste mitt problem genom att klicka på install.bat igen och skriva mitt login till Xp då funkar det tydligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
måste nog inflika att Windows-SMP på min dator faktiskt inte har haft några som helst problem (har inte sett nån EUE på den tror jag), antagligen pga att jag sällan startar om datorn och helt enkelt "lämnar den ifred"
de enda krachade SMP-WUs jag haft var i samband med avstängningar

helt riktigt, samma här, jag var helt enkelt inte klar med vad jag menade

om vi säger så här då: linux-klienten är stabilare och den föredrar jag ändå i alla lägen, framförallt om man ska stänga av datorn, men kör man smp-klienten på windows och i princip aldrig stänger ner os:et så finns det egentligen ingen idé att byta, förutom ökningen i ppd då förstås (liten, som stor)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Jag löste mitt problem genom att klicka på install.bat igen och skriva mitt login till Xp då funkar det tydligen.

ok, bra att det löste sig ^^ det råkade inte varit så att du bytte konto eller lösenord mellan varven på ditt login?

Permalänk
Medlem

nej jag stängde ner bara klienten men har läst att den är väl känslig för det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
nej jag stängde ner bara klienten men har läst att den är väl känslig för det

haha, undar vem som sa de ^^

[u]nyheter[/u]
en liten sammanfattning för er som inte läst 25/1 nyheten på stanford:

gpu-klienten testas just nu på alla de nya ati-korten och väntas komma ut snart

de håller fortfarande på att kolla in en klient för nvidia, men den verkar dröja eftersom den är lite mer problematisk att programmera

smp-klienten på linux och unix verkar för tillfället bete sig riktigt hyggligt, medan win-smp fortfarande ger lite problem som inte är helt lätt att ordna till

slutligen så kommer de flesta beta-klienter att gå ut snart