Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem

Äntligen fungerar min SMP och poängen har ökat en hel del.
Men jag stör mig på att mina WU:s fortfarande startas om ibland.
Men men, inget o göra åt kanske.

Vi ligger iaf på plats 89.
Bra jobbat allihopa

Visa signatur

Opteron 146 Cabye 0543FPMW@330x9 1.5v | Antec SONATA II | XFX 7800GT@530/1200| Seagate Barracuda 300GB SATA2 16MB |G.skill 1gbgh @ 260 1.5-2-2-5| DFI Lanparty UT nF4 SLI-DR Expert | Waterchill KT12A-12VS |

Permalänk
Avstängd

nån som har folding i vista? den mappen blir skrivskyddad hela tiden av nån orsak så arbeten blir inte sparade vid ev. omstarter! har kryssat ur skrivskyddet men ändå så blir den i kryssad!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
nån som har folding i vista? den mappen blir skrivskyddad hela tiden av nån orsak så arbeten blir inte sparade vid ev. omstarter! har kryssat ur skrivskyddet men ändå så blir den i kryssad!

Det är ett av problemen jag aldrig har hört talas om förut
Jag ska googla lite när jag får tid över. Säg till om du löser det och berätta hur.
Det har säkert med rättigheter att göra som vanligt när det gäller Vista =/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Det är ett av problemen jag aldrig har hört talas om förut
Jag ska googla lite när jag får tid över. Säg till om du löser det och berätta hur.
Det har säkert med rättigheter att göra som vanligt när det gäller Vista =/

har jul rättighet eftersom jag är admistratör men ska kolla över det par gånger till så får ja se!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Tack för hjälpen, nu snurrar det och går i alla fall.

np, nu väntar vi med spänning på dina första feta poängskörd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NdL
Men jag stör mig på att mina WU:s fortfarande startas om ibland.
Men men, inget o göra åt kanske.

du får vara snällare när du stänger av klienten, vänta tills alla fah-processer har försvunnit och om de ligger kvar, men är på 0%, stänga av mpiexec.exe

får du sedan MISSING_WORK_FILES error, stäng då snabbt ner klienten och testa qfix, mycket mer än då kan man inte göra, bara att hoppas på att beta-klienten kan ersättas nån gång med en mindre bugg-fri variant *väntar...*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
nån som har folding i vista? den mappen blir skrivskyddad hela tiden av nån orsak så arbeten blir inte sparade vid ev. omstarter! har kryssat ur skrivskyddet men ändå så blir den i kryssad!

Vilken mapp menar du blir skrivskyddad?
Jag sitter nämligen själv med vista men upplever inte problemen du nämner

Permalänk
Medlem

Vintervädret är inte direkt idealt för Folding. Jag har tappat ett par WUs nu pga. att datorn startat om sig när strömmen blinkat.

Ställde upp Q66an till 3GHz nu så får hoppas man kan ta igen lite.

Permalänk
Medlem

Snart är min Dual Xeon server uppe och foldar också . Undrar hur mycket PPD jag kommer att få med den? Snart får jag reda på det iaf.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofen
Vintervädret är inte direkt idealt för Folding. Jag har tappat ett par WUs nu pga. att datorn startat om sig när strömmen blinkat.

Ställde upp Q66an till 3GHz nu så får hoppas man kan ta igen lite.

Själv tycker jag helt tvärt om. Kylan gör att man kan boosta klocken en smula
Jag har dessutom inga problem med elen, hade säkert hållt med dig annars

Någon som har koll på en diskless installation där man kan köra 2 instanser av SMP-klienten, jag kör med denna nu, men man kan bara ha en instans med den.
Jag vill krama ur det mesta ur min Q6600.
Man borde väl kunna köra någon *nix från ett USB-minne?

Permalänk
Medlem

Damn small linux eller nåt har jag för mig det ska heta, ska funka fint att köra på små stickor, kräver nästan ingenting, typ 64mb-sticka eller liknande. Kolla upp den du

Edit: Jo, va inte så svårt att hitta
http://damnsmalllinux.org/

Permalänk
Medlem

Om jag gjort rätt så ska min PS3a folda för er nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djuicer
Om jag gjort rätt så ska min PS3a folda för er nu

Inte er, oss . Alla som foldar för Sweclockers går ju med i laget.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djuicer
Om jag gjort rätt så ska min PS3a folda för er nu

Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Inte er, oss . Alla som foldar för Sweclockers går ju med i laget.

Precis! Välkommen in i gänget

Permalänk
Medlem

Hehe tackar
Så om jag gjort rätt så foldar jag för oss nu
foldar gör jag, osäker på om jag gjort rätt med lag/grupp. Men det tror jag jag har (gjort rätt alltså..)

Virrigt, hoppas någon fattar poängen i alla fall.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Vilken mapp menar du blir skrivskyddad?
Jag sitter nämligen själv med vista men upplever inte problemen du nämner

folding mappen! har ställt in behörigheter etc. sen bokar ur skriv skydd sen när jag höger klickar 2 sec efter igen så är skrivskydd i bockat igen!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fick en WU idag som jag aldrig har sett förut p3060_BBA5_1, den är värd 2539 poäng

Jag hoppas verkligen att jag får folda klart den och att inget går galet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Jag fick en WU idag som jag aldrig har sett förut p3060_BBA5_1, den är värd 2539 poäng

Jag hoppas verkligen att jag får folda klart den och att inget går galet.

Vad får du för PPD på den (gärna jämfört med P2605 eller P2653 också)?

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milky Way
Vad får du för PPD på den (gärna jämfört med P2605 eller P2653 också)?

Jag kan tyvärr inte övervaka den mer än med logfilen, än så länge ser det ur såhär:

[06:45:02] Completed 0 out of 20000000 steps (0 percent)
[06:56:14] Writing local files
[06:56:14] Completed 200000 out of 20000000 steps (1 percent)
[07:07:23] Writing local files
[07:07:23] Completed 400000 out of 20000000 steps (2 percent)
........
[23:26:06] Completed 18200000 out of 20000000 steps (91 percent)
[23:36:57] Writing local files
[23:36:57] Completed 18400000 out of 20000000 steps (92 percent)
[23:47:50] Writing local files
[23:47:50] Completed 18600000 out of 20000000 steps (93 percent)

med ~11 min per % bör den vara klar ~kl 01:05 och borde ge att hela WU´n tar ~18h 20m.

Med lite snabb huvudräkning i calc.exe ger detta ~3323ppd på en Q6600@3,2GHz

EDIT: Glömde säga att detta är den andra WU´n på denna processor så jag har inte stött på P2605 eller P2653 än.
Men det borde ge en överblick av WU´n iaf

EDIT2:
Snart ser nästa GPU-klient ljuset!

Citat:

January 04, 2008
Update on new GPU core

Several people have been curious about any news regarding a new GPU client/core. We hit a few snags and then hit the holiday break, but the team is back now. We have the new client running in our lab and we're doing some final Q&A on it. The new code is running on the latest ATI cards (2xxx and 3xxx) and getting pretty good performance so far. The performance is pretty good now (after some optimizations from Mark and Mike H.), so I'm optimistic. This does not look like a 6-month delay, more like a few week delay, but it's hard to tell -- you can't predict the unpredictable things which can come up.

http://folding.typepad.com/

Permalänk
Medlem

Klättrade till plats 732 på F@S
Hur ser man deadline på wu ? Den jag fick nu tar fruktansvärt lång tid, typ 70 min/% så får hoppas man får lång tid på sig, vill ju helst kunna stänga av nån gång ibland oxå.
Finns det så man kan se hur mycket poäng wu ger oxå?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
EDIT2:
Snart ser nästa GPU-klient ljuset!

http://folding.typepad.com/

Jippi!, äntligen stöd för något som inte hunnit försvinna från butikshyllorna
hoppas den presterar som djävulen/SMP själv (för andras skull... min X1950Pro foldar inte längre - ren SMP ger 90+% ppd men med trevligare strömåtgång)

PippiRull:
http://fah-web.stanford.edu/psummary.html
deadline går att se i unitinfo.txt i folding-mappen också

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog

PippiRull:
http://fah-web.stanford.edu/psummary.html
deadline går att se i unitinfo.txt i folding-mappen också [/B]

Jo, hittade oxå FahMon som några använder, verkar funka rätt bra. Men jag tycker det verkar ta grymt lång tid, 70 min/%, är inte det lite långsamt med en 6000+ som går för fullt? Klarar ju inte deadline även om den står på dygnet runt, är project 2653 r10, c161, g36 jag har.

Edit: ser nu att det bara var de första % som tog lång tid, är nu nere i 30 min vilket borde va mer normalt.

Permalänk
Medlem

men blä fortfarande bara för ati kort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
men blä fortfarande bara för ati kort

Nvidia delar inte med sig tillräckligt med information om sina kort och GPU'er för att någon ska kunna orka göra stöd för Nvidia-kort. Klaga på Nvidia istället .

Permalänk
Medlem

hm, nyheten om gpu-klienten var både trevlig och otrevlig... en 2900xt mot en 8800gtx, någon?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av djuicer
foldar gör jag, osäker på om jag gjort rätt med lag/grupp. Men det tror jag jag har (gjort rätt alltså..)

absolut, du foldar för oss! grattis till första wu:n

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
JEdit: ser nu att det bara var de första % som tog lång tid, är nu nere i 30 min vilket borde va mer normalt.

jag skulle visserligen räknat med att se närmare 20min/% eftersom jag få ca 26min/% med 2,44GHz (totalt obelastat i övrigt)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Nvidia delar inte med sig tillräckligt med information om sina kort och GPU'er för att någon ska kunna orka göra stöd för Nvidia-kort. Klaga på Nvidia istället .

ja vilka puckon, vad skulle dom förlora om dom kunde dela med sig viktig info till sånt, klart det inte går koda bara sådär lite synd nvidia.. skärp er

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
jag skulle visserligen räknat med att se närmare 20min/% eftersom jag få ca 26min/% med 2,44GHz (totalt obelastat i övrigt)

Jepp, stämmer bra, ligger mellan 21-23 minuter lite beroende på vad man gör...

Permalänk
Medlem

Jag har ganska precis joinat Folding@Sweclockers.com med 2 maskiner, blir eventuellt fler.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crull
Jag har ganska precis joinat Folding@Sweclockers.com med 2 maskiner, blir eventuellt fler.

Härligt! Välkommen
Vad kör du på för maskiner och vilka klienter kör du?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crull
Jag har ganska precis joinat Folding@Sweclockers.com med 2 maskiner, blir eventuellt fler.

Det låter bra