AMD Dual-core Optimizer?

Permalänk

AMD Dual-core Optimizer?

har en snabb fråga här.
för att amd dual-core optimizer ska funka måste man ha aktiverat windows då?

EDIT// fick det aktiverat nu men det funkade inte
felet är att det inte går att starta

srry om de e i fel forumdel

Visa signatur

Gigabyte ga p55m UD2 | Intel i5 750 @3600MHz | Cooler master V8 | PowerColor HD5850 PCS+ | Corsair XMS3 PC3-10666 | Corsair HX620W | NZXT M59

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

för att amd dual-core optimizer ska funka måste man ha aktiverat windows då?

Nej.

Elaborera gärna problemet och vad gjort med datorn den senaste tiden.

Permalänk

instalerade nytt moderkort CPU och minne och formaterat om. (igår)

Visa signatur

Gigabyte ga p55m UD2 | Intel i5 750 @3600MHz | Cooler master V8 | PowerColor HD5850 PCS+ | Corsair XMS3 PC3-10666 | Corsair HX620W | NZXT M59

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nille_312
instalerade nytt moderkort CPU och minne och formaterat om. (igår)

Du installerade om Windows efteråt? Vad händer när du startar datorn?

Permalänk

den startar som den ska.
det är bara amd dual-core optimizern som strular.
har instalerat om de flera ggr men de vägrar starta

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så är det bara en drivrutin, det är alltså inget program som ska starta eller man kan göra inställningar i, eller har jag helt fel?

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nille_312
den startar som den ska.
det är bara amd dual-core optimizern som strular.
har instalerat om de flera ggr men de vägrar starta

Det är en processordriver som ersätter XPs medföljande. Det är inget program som lägger sig i autostart eller något sådant.

Varken jag eller någon annan förstår inte vad du menar.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Gammal tråd men jag har samma problem. Om jag installerar dual-core optimizer så funkar alla spel som de ska och datorn verkar stänga av en kärna när det behövs.
När jag sen startar om datorn så bootar datorn ända in i windows för att sedan starta om igen.

Det enda som hjälper är att starta i felsäkert läge och ta bort dualcore optimizer.

Jag har även testat diverse fix som ska funka men det gör dom inte. Nån som vet hur man löser detta? Bökigt att ställa in affinity varenda gång man ska spela.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.