Vinn nätagg från Seasonic

Gillette Fusion vs Mach 3 Turbo

Permalänk
Medlem

Gillette Fusion vs Mach 3 Turbo

Köpte en Fusion i går för att prova hur den kändes. Jag måste säga att jag tyker att Mach 3 Turbo är betydligt bättre. Det extra bladet i Fusion gör att den "luggas" rejält mycket mer när man har sparat skäggväxt på grund av att det är mindre mellanrum mellan bladen om man jämför med Mach 3:an.

Är det någon annan som håller med?

Permalänk
Medlem

Gillar den absolut inte, det är alderless för tätt mellan bladen så om man råkar ha lite för långt så funkar den inte bra, och det där precisions bladet är inte mycket att ha!

Nej tacka vet jag Durrrrrrrr gillette

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Tycker Fusion är lite väl stor och klumpig att hantera.

Mach 3 är både smidigare att raka och "luggas" faktiskt mindre precis som du skriver.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Bra att jag läste detta. Då blir det att införskaffa nya blad istället för en fusion

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Jag skaffade en fusion och den är helt klart överlägsen min gamla Mach 3. Kan dock påpeka att jag inte sparar ut längre hår utan tar det direkt.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Mach 3 var verkligen att föredra måste jag säga. Köpte min fusion igår, var väl iofs inte rent skräp, men inget klår min gamla Mach 3 turbo än så länge.

Visa signatur

Alldeles för många datorer.. :>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Jag skaffade en fusion och den är helt klart överlägsen min gamla Mach 3. Kan dock påpeka att jag inte sparar ut längre hår utan tar det direkt.

Håller med. Med Fusion så är det mycket mindre motstånd, dessutom så hjälper den där extra precisions-bladet mig väldigt mycket, speciellt under näsan och vid polisongerna. Jag tar det också direkt. Är från Iran så min skäggväxt skäms inte för att växa snabbt heller.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Har både Mach 3 och Fusion, tycker båda är förskräckligt dåliga =/.
Jag blir alltid tvungen att raka mig hothårs vilket ibland leder till små blödningar för att jag ska få en "len" hud. SKIT Irriterande =/.
Vet inte riktigt vad jag ska göra ...

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Har både Fusion & M3, tycker att Fusion har fungerat minst lika bra som M3.

Permalänk

Tycker också fusion är mycket bättre, blir helt klart mycket slätare.
Tyvärr tycker jag bladen verkar ta slut fortare, Mach3-bladen kunde man köra hur länge som helst med även om dom blivit lite slöare, Fusion-bladen börjar göra ont efter bara någon månad.

Permalänk
Medlem

Gillar fusion men stör mig otroligt på följande:
1. För tätt mellan bladen, man får rengöra var och varannan sekund och de blir slöa hur fort som helst.
2. För mycket BS runt om. Stora plastkanter och en massa skräp runt omkring bladen gör det precis omöjligt att se exakt var det är man rakar, vilket gör det helt groteskt svårt att hålla efter min "frisyr"
3. Det där attans precisions-bladet... håller på att skära upp fingret på det var enda gång jag glömmer bort att det sitter där, vilket är rätt lätt när man ska försöka få rent hyveln, vilket som sagt är halvt omöjligt.

Nu lider ju mach3 av samma problem fast i mindre grad, så jag håller mig till min gamla sensor excel jag... enkel och exakt utan en massa BS, precis som det ska vara.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Nu lider ju mach3 av samma problem fast i mindre grad, så jag håller mig till min gamla sensor excel jag... enkel och exakt utan en massa BS, precis som det ska vara.

...sensor excel... det är old skool. Restecpa.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Har inte testat Fusion, min Mach3 gör ett fullgott jobb. Dessutom rakar jag hudnära så sällan på större ytor att det känns som slöseri med 5 blad.

Permalänk
Medlem

Jag håller med angående Fusion, den är skit. sen kostar ju bladen skjortan. Mach 3 FTW!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Hedersmedlem

Har sagt det förut och säger det igen, jag får ont (!) när jag rakar mig med Fusion. Känns som att skiten sliter av skägget istället för att raka bort det.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Jag kör med Mach 2 blad, funkar prima, 2 blad dvs.
Wilkinson Swords funkar bra också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Har sagt det förut och säger det igen, jag får ont (!) när jag rakar mig med Fusion. Känns som att skiten sliter av skägget istället för att raka bort det.

Använd raklödder.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10

Permalänk
Medlem

Jag testade att raka halva ansiktet med Fusion och andra halvan med mack 3, ingen skillnad. Men jag tycker nästan att det är skönare med fusion när man har "långt" (4-5mm) skägg som måste rakas.

Visa signatur

Dator 1. Intel i5 4690K, 8 GB ram, Gigabyte GTX 770, FD Integra R2 650 W, Fractal Design R4, CM Hyper 212 EVO
Dator 2: Intel core 2 duo e8400 @ 3.0 Ghz, 4 GB ram, Gainward 8800Gt 512 mb. 11697 p @ 3dmark 06

Permalänk
Medlem

Kan inte märka någon skillad på hyvlarna förutom att Fusion är klumpig och dålig att hålla ren. Sen tycker jag att gel suger riktig ordentligt.

Köp Niveas lödder så slipper ni problem. Det går inte att hitta mer funktionellt och billigt lödder.

Visa signatur

"It's called the American Dream, because you have to be asleep to believe it"

Permalänk

Jag har båda, tycker inte att det är någon skillnad på dem. Använder numera min Mach 3 till penisen och Fusion till ansiktet dock.

Kan man använda hårborttagningsmedel i ansiktet?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Använd raklödder.

Tror du på allvar att jag inte använder det?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Tycker också fusion är mycket bättre, blir helt klart mycket slätare.
Tyvärr tycker jag bladen verkar ta slut fortare, Mach3-bladen kunde man köra hur länge som helst med även om dom blivit lite slöare, Fusion-bladen börjar göra ont efter bara någon månad.

Någon månad????? Du måste se ut som scarface efter rakningen.

Gör av med 1-2 blad i veckan med mach 3 turbo beroende om jag rakar mig 2 gånger per dag eller 1.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenrikM
Någon månad????? Du måste se ut som scarface efter rakningen.

Gör av med 1-2 blad i veckan med mach 3 turbo beroende om jag rakar mig 2 gånger per dag eller 1.

Orka bränna så mycket pengar på rakblad. De är ju svindyra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siXpounder
Orka bränna så mycket pengar på rakblad. De är ju svindyra.

Börja jobba

Permalänk
Medlem

man använder dem tills det gör ont hehe

men för att fråga, är inte vibratorn bra ?, jag har bara mach 3

och tips för att hålla bladen rena, när man har långt stubb räcker inte vattnet i kranen, vad gör man??

och är niveas raklödder bättre än gilettes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Tror du på allvar att jag inte använder det?

Jag känner inte dig så jag kan inte avgöra om du gör det. Sen var det väl mer ett skämt riktat mot att du hade problem. Testat annat raklödder kanske? Blir det inte mjukt av raklöddret eller har du problem med "mjukt" hår också? Kan ju vara ett par dåliga blad i sånnafall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kör Fusion.. Alla som fyllt 18 får ju den gratis hemskickad från Gillette.. Bara tacka å ta emot

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
man använder dem tills det gör ont hehe

men för att fråga, är inte vibratorn bra ?, jag har bara mach 3

och tips för att hålla bladen rena, när man har långt stubb räcker inte vattnet i kranen, vad gör man??

och är niveas raklödder bättre än gilettes

Vibratorn tycker jag inte gör så stor skillnad. Kanske att det blir en liten gnutta bättre men i gengäld får i alla fall jag redigt irriterad hud från vibrationerna.

När det gäller rengöring så brukar jag knacka hyveln lite mot handfatet och om det ändå inte vill lossna så drar man med tummen ett par gånger över bladen (från topp till botten då alltså så man inte skär sig, inte i sidled eller emot bladen)

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

så det går med tummen hehe aldrig vågat testa sidled iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
så det går med tummen hehe aldrig vågat testa sidled iaf

Gör inte det! Kan nog svida ordentligt.
Jag menade att man drar från toppen av bladet och ner, så att man inte skär sig.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex