Permalänk
Robot

Noisemaker

Namnet Noisemaker kommer av att datorn var högljud med all på 12v. Numera rullar pump och fläktar på 7v och är således MYCKET tystare

Detta inverkade inte nämnvärt på tempsen heller
Gpu gick upp 2c idle, Cpu gick upp max 2c full load (orthos >1 timme) men håller sig i alla fall under 40c hela tiden

Systemet rymmer en bit under 0,5L vatten vilket gör att man når maxtemp mycket fort.
Kör med 5% glykoll och 95% Batterivatten.

Vattenkylt Antec SLK3000B miditower

Dator Spec
CPU: Mobile Sempron 3000 (rev E) Roma @2610 MHz, (45% Överklockning)

MOBO: DFI nF3 250Gb LanParty UT med Zalman NB47J chipsetkylning

Minne: Corsair Value 2x1GB@186MHz 2-2-2-7 1T

Grafikkort: Asus 6800xt 16pp,5vp @380/770

Nätagg North-Q 400watt psu

Vattenkylningsdelar
AquaXtreme MP-1 CPU Block
Swiftec MCW60 Gpu Block
AC Airplex evo 240 Radiator (mitt sämsta köp tror jag)
Swiftech MCP650 (Laning D4) Pump @7V
7/16" ID (5/8" OD) Masterkleer Slang
Dangerden Fillport

Övrigt
3x120mm Yate Loon D12SL-12 Fläktar @7V (2 på radden en bak)
1x120mm Nexus

Kablar slevade med vulkband

Överklockningstråd för burken finns här
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Besök albumet: Noisemaker av zoppatorsk

Permalänk

Att sleeva kablarna med vulkband är kanske inte en så dum idé, ska testa det någon dag

Permalänk

Jao det fungerade ganska fint, lär funka bra mycket bättre än eltejp i alla fall iofs så blev inte alla kablar så snyyga då jag sleevade dem med all hårdvara installerad/vattenkylning installerad och alla kablar från nätagget förutom 4-pins P4 sladden går bakom moderkortet, även ATX kabeln (men den har jag inte sleevat än), då det inte fanns plats för den annars

Permalänk
Medlem

Fint bygge 6.a

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Var har du gjort av vattentanken??? Det känns som om du inte har koll på mängden vatten i systemet...

Bara en tanke!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scottet
Var har du gjort av vattentanken??? Det känns som om du inte har koll på mängden vatten i systemet...

Bara en tanke!

Har ingen tank, kör som sagt med fillport, vet att t-linan är kort men det gör inget, har koll på vattenvängden. Lite svårt att se på korten bara.

Permalänk
Medlem

Fillport fungerar bra, behövs ingen tank! Ser riktigt trevligt ut tycker jag, kan tänka mig att den är tyst och smidig.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

sitter inte fläktarna pa radiatorn på fel håll? dom ska väll blåsa uppåt? och den i fronten ska väll blåsa innåt? som jah ser på bilden så har du 3 inblås och ett utblås, blev lite fundersam :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tubbää
sitter inte fläktarna pa radiatorn på fel håll? dom ska väll blåsa uppåt? och den i fronten ska väll blåsa innåt? som jah ser på bilden så har du 3 inblås och ett utblås, blev lite fundersam :S

Jo fläktarna på radden blåser in i lådan, får man ju kall luft genom radden istället för varm, många på XS som haft dem att blåsa ut men vänt så de blåser in och fått bättre temps.

Fläkten i fronten är en Nexus så den drar inte in så mycket luft.
Den bak blåser ut och så sitter det en 120mm i nätagget som oxå blåser ut så det jämnar ut sig ganska bra tror jag.

Tror inte detta sabba flödet i chassiet heller, har bätter temp med sidorna på än av och så har det alltid varit sen jag skaffade detta chassie.

Mycket jag gjort som inte syns heller, tex tätat där det kan komma in luft.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Fillport fungerar bra, behövs ingen tank! Ser riktigt trevligt ut tycker jag, kan tänka mig att den är tyst och smidig.

Den är inte direkt tyst nu, alla fläktar går på 12v för tillfället och D4 pumparna är kända för att låta ganska mycket, men ska 7v koppla fläktar och pump sen + sätta ljuddämpning runt pumpen.

Kommer även att sätta in ett fönster i sidan, som det är nu har jag täkt över lufthålen i sidan.

Permalänk
Medlem

Fin planering av systemet Me like it! Stilrent och snyggt, sånt gillas

Det enda jag skulle kunna klaga på är möjligtvis placeringen av pumpen, men antar att det har med kabeldragningen att göra?

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Waste
Fin planering av systemet Me like it! Stilrent och snyggt, sånt gillas

Det enda jag skulle kunna klaga på är möjligtvis placeringen av pumpen, men antar att det har med kabeldragningen att göra?

Pumpens placering har med slangdragningen att göra, men jag antar att det var det du menade

Det var enda vettiga stället jag kunnde komma på att ha den.
Lite drygt när tilll-vatten går in från sidan och från-vatten går ut i toppen, blev jobbigt med slangdragningen då jag ville ha så kort loop som möjligt,

Tempsen är fina i alla fall kan jag lova, trots den kassa radden

I och för sig går det säkert att få ännu bättre om jag monterar cpu-blocket exakt plant, kände bara efter med fingrarna när jag drog åt det (blev i alla fall 6c full load temp bättre än första gången jag drog åt det ), är ju en mobile cpu så den har ingen heatspreader vilket gör att det lättare blir lite oplant när man monterar