Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Omvandlare/nätag vet inte om du spelar dum eller ej, men jag tror du fatta vad jag mena. Har faktiskt själv aldrig orkat bry om vad det heter, bara att den vart i vägen.

Sarkasm gör sig inte bra på nätet du missa min rolleyes.

Såsom jag fatta det så tror du jag är en xbox fan därav att du skrev att ps3 inte har någon nätagg/adapter på utsidan.

Tvärtom så är jag pro ps3 och menar att det är knappt någon skillnad på min 60gigare och den nya "slim" visst är den en aning mindre men fortfarande för stor imo för att kalla den slim. Trodde den skulle likna ps2 slim som är rätt så tunn.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Sarkasm gör sig inte bra på nätet du missa min rolleyes.

Såsom jag fatta det så tror du jag är en xbox fan därav att du skrev att ps3 inte har någon nätagg/adapter på utsidan.

Tvärtom så är jag pro ps3 och menar att det är knappt någon skillnad på min 60gigare och den nya "slim" visst är den en aning mindre men fortfarande för stor imo för att kalla den slim. Trodde den skulle likna ps2 slim som är rätt så tunn.

Näe.. dåså då borde du väl fattat vad jag mena. Så orka prata om skiten mer nu..

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Sarkasm gör sig inte bra på nätet du missa min rolleyes.

Såsom jag fatta det så tror du jag är en xbox fan därav att du skrev att ps3 inte har någon nätagg/adapter på utsidan.

Tvärtom så är jag pro ps3 och menar att det är knappt någon skillnad på min 60gigare och den nya "slim" visst är den en aning mindre men fortfarande för stor imo för att kalla den slim. Trodde den skulle likna ps2 slim som är rätt så tunn.

Det är ju en slimmare modell av den gamla så det är inte fel, imo.

Dock är ju tjockisen mycket snyggare.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Nej, nej och åter igen nej, det är inte likt Tomb Raider för 5 öre. Tomb Raider är dessutom typ 100x bättre. Spelet består av 99% skjutande och 0,5% klättrande och 0,5% pussel. Storyn var dock helt ok och antagligen det enda som fick mig att ens orka klara detta spel. Spelet har en speltid på 6-8h och det enda dom gör för att dra ut på tiden är att skicka in 20 soldater i varje rum man besöker, Zzz.

Det var väl lite det jag är rädd för att det ska vara jobbigt mycket skjutande. Jag tycker ioförsig mycket om Gears of War fast det ju i princip bara är skjutande så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Alla andra verkar ju positivt inställda till det och det kostar ju inte så mycket i dagsläget så jag skulle kunna chansköpa det.

Har dock fortfarande Infamous kvar att klara så jag har lite tid till att fundera

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Det var väl lite det jag är rädd för att det ska vara jobbigt mycket skjutande. Jag tycker ioförsig mycket om Gears of War fast det ju i princip bara är skjutande så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Alla andra verkar ju positivt inställda till det och det kostar ju inte så mycket i dagsläget så jag skulle kunna chansköpa det.

Har dock fortfarande Infamous kvar att klara så jag har lite tid till att fundera

Det han säger stämmer väl tyvärr inte det är en del annat i spelet också. Men alla tycker väl olika, tycker iaf det är värt att testa demot.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Det var väl lite det jag är rädd för att det ska vara jobbigt mycket skjutande. Jag tycker ioförsig mycket om Gears of War fast det ju i princip bara är skjutande så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

Gears of War är en bra jämförelse faktiskt fast skillnaden är att Geow är menat att vara action medan Uncharted ska vara äventyr, vart äventyret nu är har jag dock ingen aning om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Det han säger stämmer väl tyvärr inte det är en del annat i spelet också. Men alla tycker väl olika, tycker iaf det är värt att testa demot.

Vad finns det mer att göra i spelet då? De 3(?) pussel som fanns i spelet var dessutom gjorda för en 3 åring, kan inte ens kallas för pussel. Klättringen är extremt linjär och slutet ska vi inte ens prata om.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Håller med om Uncharted, väldigt väldigt mycket skjutande. Spelet är dock äckligt snyggt och handlingen är spännande, mellansekvenserna snygga. Men som sagt, alldeles för mycket action för min smak, iaf i ett sådant spel.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Hur är Fallout 3 till PS3, värt eller är kontrollerna skit?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Sarkasm gör sig inte bra på nätet du missa min rolleyes.

Såsom jag fatta det så tror du jag är en xbox fan därav att du skrev att ps3 inte har någon nätagg/adapter på utsidan.

Tvärtom så är jag pro ps3 och menar att det är knappt någon skillnad på min 60gigare och den nya "slim" visst är den en aning mindre men fortfarande för stor imo för att kalla den slim. Trodde den skulle likna ps2 slim som är rätt så tunn.

Ang. PS3 Slim, varför ens köpa den?
Kostar 450 € i Finland mot en vanlig PS3 som kostar 390 €.
+ Att den vanliga PS3:an är låångt mycket finare än Slim

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

3.0 update

Citat:

Many of you have been asking why we haven’t responded to your complaints about last week’s 3.0 update until now. Sorry it’s taken us a while to get back to you – this is obviously an emotive subject and there have been a lot of issues raised surrounding the release, so we wanted to make sure we could come back to you with a comprehensive response that answers your most frequently asked questions.

I don’t like the “Fizz”. How do I turn it off?

To turn the fizz off, go to the Theme Settings under Settings on the XMB, you can choose different themes from here. “Classic” is the default theme without the fizz.

Where’s the game start chime gone? Why would you remove it?

One of the reasons we removed the PS3 jingle is that it was created to indicate the start of a game, but now we’re offering non-game content such as Vidzone in addition to games. More importantly though, this change makes the loading time a bit quicker than before, which we think will be a noticeable benefit for all game users.

I don’t like the size of the font and the icons. Why can’t I change it back to its old size?

Based on your feedback, we are looking at the possibility of making the changes optional.

The US and Japan have a few Dynamic Themes available already. Where are ours?

The Dynamic Themes were supplied to all three regions at the same time, but unfortunately, due to the complexities of the PAL region’s PlayStation Store publishing process, they missed our publishing window last week. (Remember, we have 29 stores across 25 countries, which require the use of 13 currencies and 8 languages, so it’s more difficult for us to publish last minute content than it is for either the US or Japan). We can confirm that some Dynamic Themes will be made available on the EU Store this week, and we have a little surprise prepared especially for our PAL readers that we hope you’ll agree is worth the wait!

I used to be able to surf the net and listen to music simultaneously. Now I can’t. Why?

The PS3 extended the upsampling capability to audio tracks stored on HDD and storage media with v3.00. Some function on the XMB such as the internet browser and photo gallery outputs with 48KHz only so you need to set audio outputs as 48Khz to enjoy music and net surfing.

The first thing I see when I turn my PS3 on is adverts. What does this offer me?

It’s not just about adverts — the primary role of the “What’s New” screen is to get you into the game more quickly. You’ll be able to jump straight into the last three games or applications that you’ve been using. It’s basically acts as a short-cut to the games that are resident on the HDD, so that they can be automatically booted up rather than having to go via the game selection icons on the XMB. In addition, “What’s New” will give you a chance to discover some of the best deals on offer, read about the hottest stories currently making news across the web or even give you a heads up about some exclusive content our own EU Blog. We’re planning to improve “What’s New” in the future with some exciting content and customisation, so we eagerly await your feedback and ideas.

Uncharted freezes ever since 3.00 was released. Is there a fix coming soon?

We’re aware of the problem with Uncharted: Drake’s Fortune following the latest system software update and have a team working hard to isolate the issue. We’ll update further information here on the blog, as and when we get it. We apologize for any inconvenience this has caused and appreciate your patience and understanding.

http://blog.eu.playstation.com/2009/09/08/firmware-3-00-qa/

Hoppas det blir nått coolare än zebrarumpor...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
Ang. PS3 Slim, varför ens köpa den?
Kostar 450 € i Finland mot en vanlig PS3 som kostar 390 €.
+ Att den vanliga PS3:an är låångt mycket finare än Slim

ja jag gick å köpte den då den nya är lååångt mycket finare än fath

bidde en hel del faktiskt
1 ps3 slim
1 extra kontroll
1 2m hdmi av den sämsta kvalite jag kunde hitta
4 spel

Ghost Recon 4: Advanced Warfighter 2
Grand Theft Auto IV
Little Big Planet
Legend of Spyro: Dawn of the Dragon

6100kr med lite försäkring

får bli lite mer spel nästa månad räcker såhär

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Re: 3.0 update

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Hoppas det blir nått coolare än zebrarumpor...

Men inget om det blurriga skitet? Vill dom att PS3 ägare ska förstöra synen eller vad är det frågan om?

Så här ser mitt ut så fort jag markerar något (bild2).

http://img90.imageshack.us/img90/862/wtfoa.jpg

Ska det verkligen se ut så? Spelar ingen roll om jag kör Ursprunglig eller Classic tema och jag hade inte detta problem innan 3.0.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Tror del 1 har postats här innan men slänger med den om någon har missat. Del 3 kommer nästa vecka.

Behind the Scenes with SCEA Research & Development (Part 1)
Motion Controller Update Part II: Interview With R&D

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Re: Re: 3.0 update

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Men inget om det blurriga skitet? Vill dom att PS3 ägare ska förstöra synen eller vad är det frågan om?

Så här ser mitt ut så fort jag markerar något (bild2).

http://img90.imageshack.us/img90/862/wtfoa.jpg

Ska det verkligen se ut så? Spelar ingen roll om jag kör Ursprunglig eller Classic tema och jag hade inte detta problem innan 3.0.

Det ska se ut så....

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk

Sjukt att ni kan bli så störda på lite större text, glitter och lite suddighet. Det är väl skit samma, den mesta tiden spenderar man ju med att spela spel, right?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Skulle inte klaga med lite större översikt men man har då vant sig ganska snabbt mot det nya utseendet. Nu tänker jag inte så mycket mer på det

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Någon som kan svara på om man kan ladda kontrollerna via t-bordet med ladd-sladden?
Har inte kabeln hemma för att testa =/

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

har den senaste FW och jag tänker inte direkt att det något större symboler, de blev marginelt större på min TV... Tvärt om de ser faktiskt rätt proportionellt ok ut när man tar med de övriga ytorna på TV:n.

BTW: mixtrat lite med PMS & ps3an har tagit emot allt det jag slängt på den mkv iso img allt verkar funka fint.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Fan vad alla har svängt nu i debatterna märker man. Massa prat om att Sony kommer vinna hela kriget osv, helt sjukt För mindre än en månad sedan var ju alla förbannade på dom och tyckte att Sony skämde ut sig vad dom än gjorde.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Någon som kan svara på om man kan ladda kontrollerna via t-bordet med ladd-sladden?
Har inte kabeln hemma för att testa =/

Provade för längesen, fick det aldrig att funka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Provade för längesen, fick det aldrig att funka.

fasen då =(
Går det att köra via datorn då?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
Fan vad alla har svängt nu i debatterna märker man. Massa prat om att Sony kommer vinna hela kriget osv, helt sjukt För mindre än en månad sedan var ju alla förbannade på dom och tyckte att Sony skämde ut sig vad dom än gjorde.

De kan ju a tagit åt sig av kritiken och gjort ett ryck

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
fasen då =(
Går det att köra via datorn då?

Är inte riktigt säker på hur du menar men undrar du om det går att ladda kontrollen i datorn så kan jag säga att det funkar. Jag har inte så lång USB-kabel att den räcker fram till PS3:an om jag ska spela samtidigt så jag brukar ladda den i laptopen som står på bordet precis vid soffan där jag sitter och spelar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
Fan vad alla har svängt nu i debatterna märker man. Massa prat om att Sony kommer vinna hela kriget osv, helt sjukt För mindre än en månad sedan var ju alla förbannade på dom och tyckte att Sony skämde ut sig vad dom än gjorde.

Problemet är att kriget redan är vunnet av Nintendo, så det finns ingen mening i att påstå något annat.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Är inte riktigt säker på hur du menar men undrar du om det går att ladda kontrollen i datorn så kan jag säga att det funkar. Jag har inte så lång USB-kabel att den räcker fram till PS3:an om jag ska spela samtidigt så jag brukar ladda den i laptopen som står på bordet precis vid soffan där jag sitter och spelar.

Bra och veta, har nämligen några fack lediga vid datorn som jag tänkte dra sladden till så kan man plugga i där.
Så laddas dom i bokhyllan

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Problemet är att kriget redan är vunnet av Nintendo, så det finns ingen mening i att påstå något annat.

Sugoi monogatari aniki. Vi får väll se om några år, Sony har ju planer på att ps3 ska leva till 2016, minst.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Problemet är att kriget redan är vunnet av Nintendo, så det finns ingen mening i att påstå något annat.

Nintendo har ju inte ens kommit ut med sin HD-konsoll än... ;p
När de väl gör det(snart) kommer de ligga rätt långt efter, även om den säker blir populär och allt som Wii borde vart när den kom. De flesta som äger wii spelar lite/inget alls på den och när de väl kommer med sin HD-konsoll, så har de redan förlorat för mycket momentum. Slim ligger helt rätt lagom till att den större massan vill skaffa sig en BD-spelare, så om inte WiiHD har en sådan lär de få problem...

Men när man läser på neogaf och andra stora forum, så visst har trenden vänt iomed slim. Att försäljningen ökat med 1000% redan första veckan är ganska imponerande. Trots att 360 fått sina priser sänkta med, så såldes det tre slim på varje 360. Dock finns det analytiker som sagt att detta skulle hända iomed 299€/$ redan 2008, så det är inte så förvånande. MS hade en chans att vinna i längden om det inte varit för fiaskot med rrod/HD-DVD. Men Sony har ett starkt varumärke och PS2 säljer fortfarande i hundra tusental i USA och det finns otroligt många PS2-ägare som bara väntat på att priserna på PS3 skulle komma ner. Trots PS3 höga pris har den sålt jämt med 360 de senaste månaderna, men nu kommer slim att dra ifrån för gott...

Sen är det ju inte bara hårdvara som gör det, Sonys samlade studios är bara slagna av EA och UBI i storlek och supporten från tredje part har varit och kommer förbli stark. De kommande exklusiva spelen till PS3 är riktigt tunga, så det är inte mycket som talar för att de skulle förlora sitt försprång...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Nintendo har ju inte ens kommit ut med sin HD-konsoll än... ;p
När de väl gör det(snart) kommer de ligga rätt långt efter, även om den säker blir populär och allt som Wii borde vart när den kom. De flesta som äger wii spelar lite/inget alls på den och när de väl kommer med sin HD-konsoll, så har de redan förlorat för mycket momentum. Slim ligger helt rätt lagom till att den större massan vill skaffa sig en BD-spelare, så om inte WiiHD har en sådan lär de få problem...

Nu menade han ju försäljningsvis som ju är det enda sättet att mäta, vad du (eller någon annan) tycker är bäst säger inte vem som vinner

Sen glömmer du bort familjerna och alla icke hardcore-spelare, det är redan fastställt att Wii fått massor av folk att spela som inte spelat innan. Jag har ett Wii och spelar som du säger inte så mycket på det men jag är ju en gamer.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]