Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Jag fick en key av gamespot till Bad Company 2 beta, någon som är intresserad?

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem

Sitter här och tänkte börja spela Dragon Age som jag köpte idag, men jag började med att försöka använda koderna för DLC som låg med i boxen. Den första, för någon armor, funkade utan problem. Däremot när jag skrev in koden för The Stone Prisoner så försvann den från listan och en Playstation Store-ikon ploppade upp högst uppe på skärmen (och är kvar där sen dess), men jag kan inte på nåt sätt välja att ladda ner det. Går jag in i Playstation Store manuellt och letar upp Stone Prisoner så står det att den kostar 140 kr precis som vanligt.

Jag fattar inte riktigt, har jag Stone Prisoner installerat nu eller vadå? Är det alltså inget man behöver ladda ner, utan bara aktivera med kod?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carliz
Jag fick en key av gamespot till Bad Company 2 beta, någon som är intresserad?

Jag vill ha den, om du har kvar den?

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffen86@hotmail
Jag läste det som att du hade pajat din första KONSOL Att förstöra en kontroll är ju inte så svårt.
Har själv spelat/tappat sönder min fina vita DS3 kontroll.

Haha:) Hade ja förstört min konsoll hade ja blivit ledsen

Dock verkar kontrollen må lite bättre nu, tror den överlever!

Permalänk

skit länge sen man beställde nått spel till ps3:an nu,men jag la en beställning på AC2 idag:)
nån som har hafft nöjet att testa det än?sett på recensioner utav det och det verkar långt bättre än 1:an:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

Sugen på att spela online, borderlands codmw2 uncharted 2 osv adda nisse2100 (har headset)

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem

Testar lyckan här!

Är de nån som vet hur enss poäng räknas i MP delen? För XPn man har och "Scoren" under leaderboardsen är ju inte samma.

i cod mw2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Testar lyckan här!

Är de nån som vet hur enss poäng räknas i MP delen? För XPn man har och "Scoren" under leaderboardsen är ju inte samma.

vilket spel?

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Hur testar med PS3 BF Badcompany 2 Betan, har key men hittar inget på PSN.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Gå in på PS3 store, och uppe till höger har du "redeem code".

Permalänk
Medlem

det finns en redeem code nånstans under account med.
det var iaf där jag fyllde i de koder jag fick för R&C

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
vilket spel?

Oj, glömde skriva, i Cod MW2

Permalänk
Medlem

hmmm kan scoren ha något att göra med typ "wins/losses" kanske.
xp borde ju vara direkt från kills och milstolpar (antar att mw2 har liknande levelling system som mw1)

om inte så är det nog dålig rapportering från spelet.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Testar lyckan här!

Är de nån som vet hur enss poäng räknas i MP delen? För XPn man har och "Scoren" under leaderboardsen är ju inte samma.

i cod mw2

Score i MW2(under leaderborden) är ej samma som XP, som du själv skriver
XP får du för att döda och planta bomer osv.

Men du får även en viss score av det, om du kollar under en match så kanske du slutar på 2000 i score men bara 500 xp.
Så score är så gott som bara hur mycket du deltar i en match, det är de den räknar.
Exakt hur de räknar på det har jag ingen aning om alls

Ända jag märkt är att du får betydligare mindre score av att döda motspelare än att faktiskt utföra objekten du har under matchen, som att ta flaggor, planta/disarma bomber osv

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Har tänkt köpa en PS3 men osäker på vilken modell jag ska välja. Jag har massor med dvd:er där de flesta är region 1, de vill jag kunna spela på PS3:an för att få uppskalning och slippa separat dvd-spelare. Verkar ju enkelt att bara köpa en amerikansk modell då, då tappar jag ju iofs möjligheten att spela Blu-ray från Europa som inte är regionsfria.

Men hur skulle det bli om jag köper en PS3 från Japan? Blu-ray-regionen är ju samma som USA, men DVD-regionen är densamma som Europa, hur går det ihop sig? Blu-ray från Europa funkar inte, men DVD från Europa gör det? Eller hur kan det funka?

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

sverige och japan har olika regioner på både dvd och blu-ray. men på blu-ray finns det rätt många titlar som är regionsfria (låsning är i princip valfri för utgivare)

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Nej Sverige och Japan har båda region 2 på dvd, NTSC i Japan dock.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

ja det kan nog kanske vara så.

man är nästan sugen på att skaffa sig en japansk ps3slim för att komma åt jap/am bluray filmer

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Jag skulle behöva en precis tvärtemot japansk, blu-ray B och dvd 1, men nån sån existerar ju inte.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Själv köpte jag en billig DVD-spelare till mina R1 filmer, HDMI med 1080p och kostade bara någon tusing om jag minns rätt.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Själv köpte jag en billig DVD-spelare till mina R1 filmer, HDMI med 1080p och kostade bara någon tusing om jag minns rätt.

Lika bra resultat som med en Blu-ray-spelare?

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Nån tusing haha en regionsfri dvd med 1080p och hdmi kan inte kosta mer än max 1000kr säkert bara 600-700kr

http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Catal...

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
Lika bra resultat som med en Blu-ray-spelare?

Har inte jämfört med nån så kan jag inte svara på men jag köpte en bara för att slippa kolla på datorn, det är till 90% anime så är bara glad att det fungerar. Kollar jag vanlig film så är det oftast Blu-ray nuförtiden, drar till med en och annan dvd om det är något impulsköp.

Köpte denna fast regfri och fick lägga på typ 200kr för det, 1090kr när jag köpte min för cirkus 11 månader sedan.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=301298

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Tips: Expert Stormarknad Norrköping säljer ut gamla PS3 80GB för 2499:-. De hade åtminstone ett tiotal kvar efter jag plockade åt mig min.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joavels
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=228362

Här finns det MAG beta keys

Tackar
Har suktat efter MAG länge nog nu

Permalänk
Medlem

Alltså går det inte att gömma sig bakom hörn och sedan strafa ut och avfyra några kulor i Killzone 2 när man kör online? Funkar i offline men lyckas fan inte online.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joavels
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=228362

Här finns det MAG beta keys

Nice! Men den verkar bara vara till den 4:e dec, vilket inte är så lång tid, men ska bli nice att testa!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Nice! Men den verkar bara vara till den 4:e dec, vilket inte är så lång tid, men ska bli nice att testa!

Jo, det är bara till den 4:e. Ganska fräckt spel, trodde inte det skulle gå så bra att spela 256 spelare men fel hade jag. Har inte märkt av något lagg alls.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Inga beta-nycklar kvar.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler