Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Någon här som kör med Ps3 Media Server på retail Windows 7 utan problem?
Installerade retail Windows 7 x64 i fredags och idag installerade jag senaste pms men den kan inte hitta Ps3'an alls nu..
Och det finns ingen brandvägg som kan hindra eftersom den är avstängd.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag kör Windows 7 64-bit och PMS och det funkar fint. Har du uPnP aktiverat?

Läs det här inlägget och kolla alla stegen. Du behöver såklart inte kompilera själv, men det kan vara vettig info.

http://otmanix.de/english/2009/10/10/ps3-media-server-on-wind...
och
http://ps3mediaserver.org/forum/viewforum.php?f=6

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reflux
[B]Jag kör Windows 7 64-bit och PMS och det funkar fint. Har du uPnP aktiverat?

Nä min uPnP var inte igång, akriverade den men tyvärr så hittar PMS Ps3'n fortfarande.
Är det några fler services som måste vara aktiverade?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Nån här som fått en kod för att tanka God of war 3 demot ? Jag fick en nu via mail.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Nån här som fått en kod för att tanka God of war 3 demot ? Jag fick en nu via mail.

Orättvist

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Va? hur får man en sån kod?

Visa signatur

Intel Core i7 2600K @ 4,5GHz | EVGA GeForce GTX 780 Ti Superclocked 3GB | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 | Noctua NH-U9B SE2 | Samsung 850 Pro 512GB | Corsair HX 850W 80+ Silver Modulär | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

dom skickar tydligen ut dom lite random till "värderade" psn kunder

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

SJUKT orättvist =(

Visa signatur

Intel Core i7 2600K @ 4,5GHz | EVGA GeForce GTX 780 Ti Superclocked 3GB | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 | Noctua NH-U9B SE2 | Samsung 850 Pro 512GB | Corsair HX 850W 80+ Silver Modulär | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

väntar nog hellre på hela spelet än att sitta och bli sugen på mer i ett par månader innan det släpps

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
väntar nog hellre på hela spelet än att sitta och bli sugen på mer i ett par månader innan det släpps

Samma här, känns onödigt att tanka ett demo när man redan är 100% säker på att man kommer att köpa men jag hade däremot velat få nycklar till demos osv för andra spel. hur har ni som får nycklar fixat detta?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Tydligen är det imorgon som nya R&C släpps i Sverige. Synd att man ska behöva gå i skolan till klockan 3.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

hmm enligt webhallen gäller fortfarande fredag men jag såg nånstans att det skulle komma imorgon för kontinental-europa och den 6e för england.

har varit inställd på fredag så mig spelar det mindre roll om det kommer tidigt eller inte

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

jo det var nog den sidan jag såg. webhallen har dock fortfarande statusen att det ska komma på fredag (fick dock min pre-orderkod skickad till mig nyss)

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
jo det var nog den sidan jag såg. webhallen har dock fortfarande statusen att det ska komma på fredag (fick dock min pre-orderkod skickad till mig nyss)

Var och hämtade ut mitt idag. Mycket motvilligt gav de mig spelet efter att ha pratat med nordisk film. Dessa Nordisk film som skutit upp till fredag för att få hit mer spel, blööö.

Dock har jag ju det

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

jo NF är ju inte bland de mer kompetenta företagen när det gäller att tänka på konsumenten.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Nu har man nästan lirat igenom hela R&C (tror jag) på hard.

Spelet är så ofantligt bra så det är inte sant, men man saknar vissa gadgets eller vapen från TOD. Stor mängd arenaslag att genomföra vilket är ett stort plus.

Humorn är som alltid top-notch och framkallar skratt i varje filmsekvens, det gillas skarpt, speciellt Dr. Nefarious!

Sista bossen är så otroligt seg, skulle tänka mig att han tar närmare 20 minuter att få kål på.

Dold text
Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk

Någon affär som har en inbytningskampanj där man kan byta in sitt XBOX mot ett PS3?
Jag har ett XBOX 360 Pro (60GB), med 14 spel och 2 handkontroller som jag skulle vilja byta in mot ett PS3!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Awesome
Någon affär som har en inbytningskampanj där man kan byta in sitt XBOX mot ett PS3?
Jag har ett XBOX 360 Pro (60GB), med 14 spel och 2 handkontroller som jag skulle vilja byta in mot ett PS3!

Game har. Snacka med dom.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Ja, men jag vill byta in mitt XBOX mot en PS3:a, inte köpa ett nytt!
Du råkar inte veta vad för erbjudande GAME har då?

Permalänk

Hittade GAME-s erbjudande nu!
XBOX 360 Pro plus 2 XB360 spel, och så får man betala 2690 Kr emellan!
Herregud, det kan ju ha varit det mest idiotiska priset jag sett...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Awesome
Hittade GAME-s erbjudande nu!
XBOX 360 Pro plus 2 XB360 spel, och så får man betala 2690 Kr emellan!
Herregud, det kan ju ha varit det mest idiotiska priset jag sett...

Ouch, om du kanske prata med dom så får du billigare ?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

det är väl bara game och gamestop som har byteshandel på större skala.
så kolla med gamestop också om du har en sån butik i närheten.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Gamestop är sämst, En kompis köpte sitt CoD:MW 2 där idag för 699:-, asså dem tar såna jävla överpriser, en riktigt skitaffär. OnOff hade spelet för 499:-

Permalänk
Medlem

ja både game och gamestop har väldigt saftiga priser på nya spel.
handlar alltid över internet numera

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk

Sitter och funderar på ifall jag borde behålla mitt XBOX360 men försöka samla ihop lite pengar och köpa ett PS3 någon gång i December på mellandagsreorna!
Blir det någon prissänkning på PS3:an under reorna tro?

Permalänk
Medlem

Om folk är intresserade kan man nu signa upp sig om man vill ha chansen att komma med i BFBC2 betan som börjar den 19:e Nov för oss PS3 spelare.

http://badcompany2.ea.com/#/beta

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Awesome
Sitter och funderar på ifall jag borde behålla mitt XBOX360 men försöka samla ihop lite pengar och köpa ett PS3 någon gång i December på mellandagsreorna!
Blir det någon prissänkning på PS3:an under reorna tro?

Tror inte det, med tanke på hur svårt det var att få ner slim under 3000:- i Sverige. De flesta ligger fortfarande över...

Det lär ju komma bundles som är värda några hundralappar mot att köpa separat, vilket kan vara värt om det är ett spel du tänkt köpa...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Däremot finns PS3 slim för under 3000kr på komplett.se just nu