Vilken film såg du senast?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
Jag tycker hon som spelar är ganska bra
det är hon som spelar i serien dexter
hon har lite egen stalj i sitt skådespeleri som är skön!

Är det därifrån hon kommer, tyckte ja kände igen ansiktet..

Jodå hon har en skön stil som fan.

Skulle gärna skapa en ny post men vet inte vad swecs regler säger om det, dubbelpost funkar ju men regler säger annat

Senast sedda film nudå:

Jackie Chan shanghai noon.

Verkar fått fille på hans filmer, ibland kul som fan å se dessa misstag under filminspelningen^^.

Permalänk
Medlem

12 rounds - en renodlad actionrulle. Väldigt förutsägbar men lite underhållande. 6/10

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Narnia: Häxan och Lejonet

Låg på sjukhus och hade lite att göra ^^

Permalänk
Inaktiv

Mad Max 2

riktigt rolig film faktiskt.. lite långa scener ibland men men
diggar dom rosa skorna, vilken karaktär

8/10

Permalänk
Medlem

Kill Bill 1 & 2

Quentin Tarantinos filmer om "The Bride" som tar en blodig hämnd på de som ville döda henne. Cool som få. Slutet kunde vara bättre dock.

8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Gone with the Wind - 8/10

Klassiker från 1939. Välgjord film med snygga detaljer så som kostymer och miljöer, allt var top-notch och kändes mycket 1860-talish. Cinematografin var också fint för en film som är från 1939. Men filmen var inget "WOW!!" för mig. Filmen kändes som en stor jävla kärlekshistoria och med sina 3 timmar och 20 minuter blev det lite torrt i slutändan.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Jag såg Die Welle igår. Den var riktigt bra och kan rekommenderas varmt. Spännande och tänkvärd och välgjord.

http://kanonfilm.se/2009/04/04/die-welle-sehr-gut/

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Gran Torino, overkligt bra! 4,5/5

Permalänk
Medlem

Jag passade på att se Woody Allens film Cassandras Dream igår. En brittisk thriller med Colin Farrell och Ewan McGregor i huvudrollerna. Den var okej, men kunde vart bättre.

http://kanonfilm.se/2009/04/04/cassandras-dream-woody-allen-m...

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Yes Man - 4.5/10

En riktig average rulle med Jim Carrey. Inte ett dugg roligt och riktigt förutsägbar. Jag visste vad hela filmen skulle handla om innan jag ens läste plot i IMDB, jag snackar inte nu om det att han ska säga "Yes" till allt, utan kärlekshistorian. Hur många gånger har man inte sett en sån här kärlekshistoria? Dåligt dåligt...
Är det inte förresten dags för Jim Carrey att slänga in handuken och ge upp komedier? Han känns för gammal nu för att göra såna här småtöntiga komedier. Han hade sin tid i 90-talet, den tiden är över nu tycker jag...

Hidalgo - 7/10

Rätt så underhållande film med gammal 90-tals känsla, fast filmen är från 2004. Filmen påminner lite om The Mummy på nåt sätt. Good guys, bad guys, värsta happy ending, öken osv.

Rebel Without a Cause - 7.5/10

Bra film med James Dean och den snygge Natalie Wood. Synd att James Dean dog så tidigt, han hade STOR potential...

Frozen River - 7.5/10

Positivt överraskad av denna rullen. Imponerande av Courtney Hunt att regissera OCH skriva hennes första film, med ett gott resultat också. Skum kamera som användes i filmen dock, kändes konstig på nåt sätt, inte samma alla andra filmer. Ni som sett filmen måste veta vad jag menar?

The Day The Earth Stood Still (1951) - 8/10

En mycket bättre film än remaken som kom ut förra året (surprise surprise...). Michael Rennie spelade Klaatu mycket bättre än Keanu "Mr. Anderson" Reeves. Hela storyn var förmedlad på ett mycket bättre sätt och var inte lika förutsägbar som remaken. Slutet var inte DUMT på denna till skillnad från slutet på remaken som inte ens var logiskt. Här var slutet faktiskt bra och fick en att tänka om lite, slutet i remaken var bara katastrof. *kräks*

Vad tänkte man på när man gjorde en remake av denna? Jaja... pengar såklart.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
Mad Max 2

riktigt rolig film faktiskt.. lite långa scener ibland men men
diggar dom rosa skorna, vilken karaktär

8/10

Den är skön! 1an och 3an tycker jag inte håller samma mått redigt.

Iaf såg Monsters vs Aliens. tycker den gick för snabbt fram och rätt 'tom' handling men det fanns små roliga stunder dock. 5/10

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Fritt vilt ("Kallt byte" på svenska) - 7/10

Något så udda (för mig, i alla fall) som en norsk rysare. Blev riktigt förvånad och imponerad faktiskt. Filmen i sig är ju lite av en standard-slasher, men riktigt välgjord, och med riktigt bra skådespelare.

Lite tunn story, t.o.m. för att vara en slasher, men vägs med råge upp av den härliga stämningen och miljöerna. Rekommenderas.

Fritt vilt 2 - 5/10
Tyvärr sämre än ettan, på alla sätt och vis.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Far Cry: 2/10

Jag hade väntat mig en kass rulle. Men den här var sämre än kass.
Men några få repliker gjorde att den fick en tvåa istället för en etta

How was i?

Dold text

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Kom precis hem från Watchmen.

Satan i helvete vad bra den var. Har inte läst boken, men kan nog vara dags att beställa den. 2h42m flög förbi, riktigt underbar.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Såg Kellys Hjältar igen. 9/10.

Brutalt klassisk film.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
Kom precis hem från Watchmen.

Satan i helvete vad bra den var. Har inte läst boken, men kan nog vara dags att beställa den. 2h42m flög förbi, riktigt underbar.

Jag såg denna film i Thailand. Måste bara fråga en sak:

När Rorschach bankar yxan i skallen på pedofilen. Ser man det i Sverige? För i Thailand var det censurerat. En stor suddig blupp kom ivägen för huvudet så man såg bara yxan när den var ovanför skallen

Dold text
Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Om jag minns rätt så var det inte censurerat.

Permalänk
Medlem

Du har så rätt så, det var ganska rått faktiskt

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Igår kollade jag på en film.

Harsh Times 7.0/10
http://www.imdb.com/title/tt0433387/

Började lite segt, men blev bara bättre och bättre ju närmare slutet man kom.

Bra film

Visa signatur

pff

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Den är skön! 1an och 3an tycker jag inte håller samma mått redigt.

Iaf såg Monsters vs Aliens. tycker den gick för snabbt fram och rätt 'tom' handling men det fanns små roliga stunder dock. 5/10

det var så länge sen jag såg dessa.. tyckte 1an sög rätt hårt.. men tvåan var bra! och nu letar jag efter Mad Max 3 Thunderdome i minst 720p.. Jag har för mig att den ska vara rätt bra (förutom vissa lama scener med barnen..).

Permalänk
Medlem

Idag såg jag om Deepstar Six som jag inte sett på 19 år. En nostalgitripp som spårade ur.

http://kanonfilm.se/2009/04/06/deepstar-six-alien-under-vatte...

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Requiem for a dream - 8/10

Grymt bra film som berör. Jag brukar inte reagera så starkt på filmer men denna framkallade en liten tår i ögat nästan.

Drugs are bad Mm'kay

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Jag såg Big Nothing igår. En svart komedi med Simon Pegg o David Schwimmer. Den var underhållande!

http://kanonfilm.se/2009/04/07/360/

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Igår blev det en riktig praktkalkon alla kategorier. Against The Dark. En 58-årig Segal mot ett gäng zombies. Aj aj aj...

http://kanonfilm.se/2009/04/08/against-the-dark-vem-bryr-sig-...

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

The Killing Fields - 8.5/10

Gripande film om hemskheterna som pågick i Kambodja på 70-talet.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
The Killing Fields - 8.5/10

Gripande film om hemskheterna som pågick i Kambodja på 70-talet.


Riktigt bra film! Värt att nämna är att Haing S. Ngor som spelade Dith Pran verkligen var ett offer för de Röda khmererna.

_______________________________________

Punisher: War Zone - 4.5/10

Haha... som om The Punisher inte var överdriven nog. I 2:an får vi se mer våld, MYCKET MER VÅLD. Avhuggna huvuden, krossade ansikten, skjuten rakt på ansiktet av en shotgun, sprängda kroppar, kannibalism, bränd levande, stolben rakt i ögat osv. Det känns som om filmen tog med allt sjukt våld den kunde göra.
En perfekt film för den som inte orkar använda hjärnan för ett tag.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

L.A. Confidential - 9/10
Fyfan vad imponerad jag blev, RIKTIGT bra film och det är konstigt att jag inte sett den förut.

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

The Fast The Furious 4 - 8/10
Var ju riktigt bra, mycket action och sånt men i en film som börjar med The Fast The Furious så förväntar man sig lite snyggare bilar =p

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem

Blev en gammal goding igår, nämligen den eminenta Lone Wolf McQuade med Chuck Norris. Ju ju ju vilken skön asskicking-nostalgi! Det var tider det!

http://kanonfilm.se/2009/04/10/lonewolf-mcquade-chuck-norris-...

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani

Riktigt bra film! Värt att nämna är att Haing S. Ngor som spelade Dith Pran verkligen var ett offer för de Röda khmererna.

_______________________________________

Punisher: War Zone - 4.5/10

Haha... som om The Punisher inte var överdriven nog. I 2:an får vi se mer våld, MYCKET MER VÅLD. Avhuggna huvuden, krossade ansikten, skjuten rakt på ansiktet av en shotgun, sprängda kroppar, kannibalism, bränd levande, stolben rakt i ögat osv. Det känns som om filmen tog med allt sjukt våld den kunde göra.
En perfekt film för den som inte orkar använda hjärnan för ett tag.

Jag läste faktiskt om det innan jag såg filmen. Tyvärr så är båda döda Dith Pran dog i cancer för ett år sedan, och Haing S. Ngor blev rånmördad 1996.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt