Vilken film såg du senast?

Permalänk

2012 - 4/10 Snygga effekter men i övrigt inte så bra, många löjliga scener kunde de skippat.

Sherlock Holmes - 7/10 Lite svårt att hänga med ibland, eller så var jag inte så fokuserad när jag såg den, hur som helst värd att se iaf.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

The Yes Men Fix The World - 9/10
Typ lika bra som deras första film. Ruskigt fin social engineering.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

Shutter Island 9/10 - Otroligt bra, spännande och intressant rakt igenom.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk

Lars and the real girl

Ganska söt liten historia om en extremt blyg snubbe som inleder ett "förhållande" med en docka.. Filmen var ganska rolig på sina ställen men jag tycker den lutar mer åt drama än komedi i slutändan, men det funkade för mig. Det enda jag har att klaga på är att filmen kändes lite långdragen ibland. Jag vill inte vara killen som tappar intresset så fort de slutar visa tuttar och explosioner i rutan, men filmen behövde lite mer konflikt. Jag köper inte hur hela byn accepterade hans tillstånd och beteende utan vidare. I verkliga livet är inte alla riktigt så öppensinnade. Men utöver det var den helt klart sevärd. Grymt bra skådespeleri, speciellt från Ryan Gosling som spelar Lars. Jag blev riktigt hänförd över hur skickligt och verklighetstroget han skildrade en så skum karaktär

http://www.imdb.com/title/tt0805564/

Permalänk
Medlem

[Rec2] - Uppföljare till den spanska skräckisen Rec. Fortsäötter direkt där den första filmen slutade. Filmen är av typen där nån bär en kamera och allt man får se är vad som syns genom denna. Här görs det riktigt bra och filmen är spännande och blodig. Inte lika skrämmande som ettan dock. men bra. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Up in the Air - 8/10

Kostymnisse (Clooney) flyger USA runt för att avskeda folk i de företag där cheferna helt enkelt inte vågar göra det själva.

I det stora hela är det här en riktigt bra film där några småsaker drar ned betyget en aning. Clooney i huvudrollen kändes uttänkt, har i princip samma åsikter om att skaffa familj även i det verkliga livet. Storyn är intressant och känns definitivt fräsch men man får ändå den där "har jag inte sett det här förut?"-känslan. Absolut ingenting som behöver vara negativt (vilket det heller inte är i detta fall) men bör ändå nämnas. Skådespelarinsatserna är lysande, Kendrick känns överspelad i några scener men gör det ändå riktigt bra.

Btw, är det bara jag som älskar J.K Simmons? Förjävla rolig.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
[Rec2] - Uppföljare till den spanska skräckisen Rec. Fortsäötter direkt där den första filmen slutade. Filmen är av typen där nån bär en kamera och allt man får se är vad som syns genom denna. Här görs det riktigt bra och filmen är spännande och blodig. Inte lika skrämmande som ettan dock. men bra. 8/10

Intressant, hade missat att det finns en två:)

Permalänk
Medlem

Bröllopsfotografen

Alltså, svensk film brukar vara rena skiten. Men denna var bra tycker jag. Lite standardfilm men bra. Tycker den är värd sin 7a på imdb.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Bröllopsfotografen

Alltså, svensk film brukar vara rena skiten. Men denna var bra tycker jag. Lite standardfilm men bra. Tycker den är värd sin 7a på imdb.

Haha, jag såg delar av den, men jag klarar bara inte av den där dialekten.
De drabbade låter inte så mycket efterblivna som ..självgoda, lätt arroganta. Värmland + några köpingar. Småland är kanske inte så mycket bättre. Men detta är såklart mycket subjektivt. Vissa tycker nog de som talar låter jättegulligt, inte som troll

Men mer till ämnet: Planet Terror. Helt ok. 7/10.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Precis kollat igenom

Futurama : The Beast with a Billion Backs
Futurama : Bender's Game
Futurama : Into the Wild Green Yonder

Alla 3 var väldigt underhållande och välgjorda, men min stora favorit är Into the Wild Green Yonder, handlingen, utförandet, och såklart, slutet!

Jag är dålig på att ge negativ kritik, så kommer inte på någon.

Permalänk
Medlem

Harry Brown - 7,5/10

Grym thriller. Det var ett tag sen man såg en bra thriller. Påminner lite om Gran Torino, men är mer sin egen grej. Michael Caine spelar bra. Soundtracket var faktiskt lite originellt, det gillade jag. Ungdomarna spelade bra också, ofta är det dom som gör så en film sviker men inte här. Och pluspoäng för våldet, grymt realistiskt våld men inte för mycket. Men den var inte riktigt så originell som jag hade hoppats, men starkt rekommenderad ändå.

Edit: Ändrade betyget från 8 till 7,5. Nu i efterhand så var en åtta lite att ta.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Såg just Bad Lieutenant - Port of Call. Helt underbar, svart komedi(?) Lätt en 8/10..

"...shoot him again!
- Why, he's already dead!?
- Cause his soul is still dancing!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
The fifth element i blue ray på projektor i 720

Gammal goding som bara blir bättre med åren.

Jag är tvingad att hålla med, i alla fall om den andra delen i ditt uttalande

Har inte sett den på 720p Projektor, men filmen är bra likväl

On.T.

Såg Street Kings igen igår, fantastiskt bra film imo, även fast man sett den tidigare och själva "plotten" (om det nu finns ett sådant ord?) är ihågkommen.

Mmm... 8/10 tycker jag.

Roligt att se Keanu göra film...gillar han som skådis

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Le notti di Cabiria (Nights of Cabiria) - 7/10

Första Federico Fellini filmen jag ser och jag förväntade mig faktiskt mer om jag ska vara ärlig. Det är en bra film men kunde bli rätt så tråkig emellanåt. Tydligen ska denna filmen bli bättre andra gången man ser den... vetifan om jag orkar egentligen. Men bra skådespel från samtliga (speciellt från Giulietta Masina), grymt snygga scener här och där och ett riktigt bra slut. Synd bara att intresset inte alltid var på topp.

Stalag 17 - 8/10

En film som påminner om The Great Escape, dock med lite mer komedi inblandat. En grupp POW's försöker allt för att rymma men eftersom det finns en snitch bland dem förstörs deras planer gång på gång. Jävligt underhållande rulle, en perfekt blandning av drama och komedi. Välförtjänt Oscar för William Holden!

Woodstock - 7/10

Dokumentärfilm om den kända Woodstock festivalen som hölls 1969 i New York. Vetifan om jag ens skulle kalla filmen för dokumentär då det inte finns en berättarröst som berättar något. Istället får man bara se stenade och nakna hippies, grymma konserter och intervjuer med en massa random hippiefolk... inte för att jag klagar. Är man intresserad av att se hur Woodstock festivalen var så är denna filmen perfekt, den är ändå ca 220 minuter lång så det är mycket man får se.

The General - 8/10

En film som var helt före sin tid. Storyn är enkel, taget från IMDB:

"Johnnie loves his train ("The General") and Annabelle Lee. When the Civil War begins he is turned down for service because he's more valuable as an engineer. Annabelle thinks it's because he's a coward. Union spies capture The General with Annabelle on board. Johnny must rescue both his loves."

Rena actionfilmen fylld med stunts som var riktigt imponerande för sin tid. En av dem bästa stumfilmerna jag sett, lätt.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Felon - Bra film om en kille som hamnar i fängelse efter att ha råkat slå ihjäl en inbrottstjuv och hans umgänge med fångarna där. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Evil Dead II - 8/10

Fy fan vilken underhållande rulle. Kanske den bästa B-filmen jag sett, för det är väl en B-film? Så löjligt random film så det inte finns. En hand som får sitt eget liv, ett avhugget huvudet som går till attack, en kvinna som blir chokad på ett monster öga. Ja det är bara vissa saker man kan förvänta sig av denna filmen. Jag förstår inte ens hur det är möjligt att skapa en så här bra B-film... se den om ni inte redan gjort det. Up next for me is Evil Dead and Evil Dead 3.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Up next for me is Evil Dead and Evil Dead 3.

Evil Dead 3 är en av mina all-time favoritfilmer! Underbar B-rulle.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Såg precis The Shawshank Redemption... 10/10

En av dom absolut bästa filmer jag sett!

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk

Unknown från 2006

Verkligen en udda film. väldigt bra och spännande igenom hela filmen. svårt att lägga ihop vissa pusselbitar och man frågade sig själv lite hela tiden vem som vad god och ond och jag har inte redigt fått klart för mig vem som var hjärnan bakom allt och hur mycket de spelade ut varandra

Suverän film för den som gillar att tänka lite och lite action. ligger på topp 10 av de bästa filmerna jag sett i år så blir en 8/10

rekomenderas starkt!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Law abiding citizen

En bra film!

Permalänk
Medlem

Revenge of The Nerds 3 ---2.5/5

Nästa generation av nördar funkar men inte alls lika bra som 1an och tvån,då det inte finns några indirekt roliga sköna karaktärer kvar.

Revenge of The Nerds 4---1.5/5

Booger gifter sig och man får se en återförening av dom flesta sköna typer från 1-2,och 3an men storyn i sig är rätt kass inge vidare direkt,ända anledningen att se denna film är för att se dom gamla karaktärerna man minns så bra från dom två första filmerna.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Boondock Saints II - 5.5/10

Sänk era förväntningar tre snäpp och försök så gott det går att ignorera Julie Benz och hennes tre sidekicks... Då går det faktiskt att se filmen.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Whiteout: http://www.imdb.com/title/tt0365929/
Jag tyckte den var helt okej, 7/10.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Law Abiding Citizen -
Efter butlers insatts i skiten Gamer så var jag positivt förvånnad,
äntligen en roll där jag tyckte han kändes rätt, han passa givetvis fin fint i 300 också
Toppen rulle, brutal fast genomtänkt tycker jag.

7/10 helt klart!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

New Moon - 6,5/10

Det jag tycker om med denna film är bara delarna med vampyr action

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Smala Sussie - 8.0 - Grymt skön film! Helt klart på min "top 5 - svenska filmer", kanske inte säger så mycket dock. Men riktigt bra!

Permalänk

From Paris With Love

9/10 en av de bästa actionfilmerna jag har sett på väldigt länge! rå styrka igenom hela filmen inget direkt att klaga på. oförutsäg bara som bara den och två redigt sköna skådisar som passar bättre än perfekt till rollerna.

Rekomenderas starkt!

Vill du ha mkt bra action som rullar på och är klart överförväntningarna och som ständigt tar nya vändor är detta filmen för dig!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Alice i underlandet (2010) 6/10 Sämre än väntat men helt ok.
New Moon 2/10 Värdelös.
Where the Wild Things Are 8/10 Bästa filmen denna helgen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
From Paris With Love

9/10 en av de bästa actionfilmerna jag har sett på väldigt länge! rå styrka igenom hela filmen inget direkt att klaga på. oförutsäg bara som bara den och två redigt sköna skådisar som passar bättre än perfekt till rollerna.

Rekomenderas starkt!

Vill du ha mkt bra action som rullar på och är klart överförväntningarna och som ständigt tar nya vändor är detta filmen för dig!

Hur har du sett den?
Filmen har ju inte haft bio premiär i Sverige än och den är inte ute på DVD.

Permalänk
Medlem

Kill Bill. 7/10.
Ingen text gjorde den aningens mer tunn än normalt, antar jag, men samtidigt lite mer mystisk. Mycket välgjord.

Vill gärna se TBs Alice, men kommentarerna om den bekräftar väl vad man fruktat, nämligen något vackert men liksom artificiellt, typ Corpse Bride.

Sheyt: Det ser ut som du verkligen undrar? Även om jag inte tvivlar på att alla här vet att filmer finns digitalt och illegalt distribuerade så snart de visats någonstans i världen. Men du undrar om han åkte till en annan världsdel och gick på bio eller?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)