Nytt tangentbord och headset från Razer

Permalänk
Melding Plague

Nytt tangentbord och headset från Razer

Den kända speltillbehörstillverkaren Razer ligger inte på latsidan utan lanserar två nya produkter lagom till julhandeln. Denna gång är det vargspindlar och ilskna fiskar som gäller.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Tangentbordet var lite coolt, att det inte bara var några lysdioder dit placerade, utan det var själva knapparna som lös.

Skulle inte vilja ha det dock.

Och vad är det där med svettiga fingrar som halkar? LOL!

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

statusskit.. bara ungar som kör med neon som gillar razor

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk

jag tycker det är skit bra med upplysta tangenter. lättare att se dom smidigt att man kan lysa upp vissa tangenter..

saknar dock vissa funktioner jag är van vid på G15

Permalänk

Okej för blå dioder i tangentbordet, men varför i headsetet?

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att razor är allmänt fjortis? Fula produkter över lag, fattar inte att verksamheten går runt...

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
Bara jag som tycker att razor är allmänt fjortis? Fula produkter över lag, fattar inte att verksamheten går runt...

Ja, det är bara du. Om du tycker razors produkter är pinsamma, vad tycker du inte då om creativs å microsofts försök att göra "spelmöss"?

Visa signatur

Asus GeForce2GTS@250/440MHz, AMD Thunderbird 1200@1240MHz. Samsung 900p 19" crt

Permalänk
Medlem

Jag har idag ett tangentbord som lyser blått eller rött eller lila. Jag gillar den röda färgen som ger fint sken runt tangenterna och matchar min rödlysande Razer-mus. Tyvärr funkar det inte att trycka ner vissa tangenter samtidigt på detta tangentbord.

Så frågan är om det är likadant på detta Razer-tangentbord? Antagligen inte, eftersom deras andra tangentbord i serien funkar klockrent, men det vore kul att se ett test.

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

Tagentbordet påminner om ROCCAT Valo tagentbord som jag tycker är snyggare. Ska bli lite intressant att se tester på tagentbodet när det kommer ut till Dreamhack.

www.roccat.org

Permalänk
Medlem

Headsetet var ju inte lite likt Sennheiser...
För övrigt jäkligt nice serie av razer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caylon
Headsetet var ju inte lite likt Sennheiser...
För övrigt jäkligt nice serie av razer

Återstår att se om det hållersamma kvalité som sennheiser

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boldtaar
Tagentbordet påminner om ROCCAT Valo tagentbord som jag tycker är snyggare. Ska bli lite intressant att se tester på tagentbodet när det kommer ut till Dreamhack.

www.roccat.org

Var kan man köpa roccat-bordet då? Såg ju riktigt trevligt ut faktiskt!

Hur är känslan i tangenterna? Sitter på ett Logitech S510 nu, o har ännu inte hittat ngt tunnt bord med samma trevliga känsla som logitech's...

Visa signatur

Bättre grejer men mindre tid...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurfus
Var kan man köpa roccat-bordet då? Såg ju riktigt trevligt ut faktiskt!

Hur är känslan i tangenterna? Sitter på ett Logitech S510 nu, o har ännu inte hittat ngt tunnt bord med samma trevliga känsla som logitech's...

Blev också sugen på Valo tangentbordet, vem säljer det i sverige?

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Roccats produkter kommer att distribueras av samma företag som har Razer idag, Aurora Group Sverige AB.

Visa signatur

if it's still moving, shoot it again! - www.FZ.se -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
Bara jag som tycker att razor är allmänt fjortis? Fula produkter över lag, fattar inte att verksamheten går runt...

Förmodligen inte. Det finns en hel mängd folk som tar till uttrycket "fjortis". Det ger ett intryck som är betydligt yngre än alla lysande fläktar i inets sortiment tillsammans.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Tangentbordet såg trevligt ut!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
Bara jag som tycker att razor är allmänt fjortis? Fula produkter över lag, fattar inte att verksamheten går runt...

Tack för den du

Men ja, mycket av Razer's grejor får lätt fjortis-stämpeln av många.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Blev också sugen på Valo tangentbordet, vem säljer det i sverige?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av boldtaar
Tagentbordet påminner om ROCCAT Valo tagentbord som jag tycker är snyggare. Ska bli lite intressant att se tester på tagentbodet när det kommer ut till Dreamhack.

www.roccat.org

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurfus
Var kan man köpa roccat-bordet då? Såg ju riktigt trevligt ut faktiskt!

Hur är känslan i tangenterna? Sitter på ett Logitech S510 nu, o har ännu inte hittat ngt tunnt bord med samma trevliga känsla som logitech's...

Så jävla najs att höra att folk är intresserade utav våra produkter!

Just nu sitter jag i hamburg och donar med produkterna har en hel hög med icke-funktionella tangentbort här till vänster och ska gå igenom minsta lilla detalj! Det kan ta sin tid, vi ska försöka släppa prylarna till DH men vi börjar bli lite osäkra, för allt ska vara perfekt!
De kommer komma ut överallt så det är bara att gå ut till första shop!

Permalänk
Medlem

Ojoj, en representant. Vad sägs om att skicka ett exemplar till Sweclockers för testning, så att vi andra som inte kommer på DH kan få lite utlåtanden
Det ser väldigt dyrt ut, men är det någorlunda vettigt skulle jag kunna tänka mig ersätta mitt ultra flat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zuch
Ojoj, en representant. Vad sägs om att skicka ett exemplar till Sweclockers för testning, så att vi andra som inte kommer på DH kan få lite utlåtanden
Det ser väldigt dyrt ut, men är det någorlunda vettigt skulle jag kunna tänka mig ersätta mitt ultra flat.

Säger det samma, ser ut som en tänkbar ersättare till mitt gamla ultra flat (som glappar lite efter en dålig dag, råkade platta till det lite extra mycket )

Att enbart lysa upp texten på knapparna är en god idé, mitt gamla Saitec Eclipse har enbart bakgrundsbelysning och det är totalt värdelöst, man blir bara bländad.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

När jag själv skulle köpa ett gamingtangentbord undersökte jag noga både Tarantula och G15 eftersom jag gillar både Logitechs och Razers produkter i övrigt. Vad jag kom fram till var att Logitechs lösning var betydligt mer genomtänkt ur ett faktiskt spelarperspektiv, vem sätter till exempel hälften av makroknapparna till höger om det numeriska tangentbordet? Tarantula verkade tyvärr vara gjort med formgivning i fokus snarare än funktionalitet, vilket är lite synd, men det ser säkert tufft ut. Iden att ha en liten lampa att sätta ovanför tangenterna snarare än att lysa upp själva tangenterna var ett av de konstigare designbesluten jag sett. Jag ser fram emot att se Razer släppa ett tangentbord som går förbi och om G15 både i funktionalitet och formgivning.

Gällande detta tangentbord, det finns alltså en WASD-backlighting funktion på tangentbordet, vad är egentligen poängen med detta? Borde inte det vara de tangenter som man har allra lättast att hitta till? Borde man inte kunnat göra detta till en programmerbar funktion där man kan välja exakt vilka tangenter som ska lysas upp i det "selektiva" upplysningsläget eftersom en hel del spelare flyttat bort från WASD som bas för sitt spelande?

Visa signatur

/Cyberg

"To iterate is human, to recurse, divine."

Permalänk
Medlem

Snyggt tangentbord av razer, tycker dom har dom bästa speltillbehören. Lite dyra tangentbord bara men är ju i särklass bäst av alla. Inge fel med lysen i tangenterna ifall man gejmar när de är mörkt.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

det verkar bra att man kan bara lysa upp wasd kanpparna men fr mig hjälper det inte så mycket.
skulle hellre vilja ha sånna linjer som du haf på f och j knapparna på w tangenten.
man vill ju kunna hitta knapparna utan att titta ner.

Permalänk
Medlem

Valo tangentbordet var riktigt nice. Kan lätt tänka mig att köpa ett sånt.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Hedersmedlem

Synd att alla! gaming T-bord är för breda för oss med lite utrymme.

Ultra X-Flat är det enda bra T-bordet som passar.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av had0c
statusskit.. bara ungar som kör med neon som gillar razor

Kolla min signatur...

Permalänk
Hedersmedlem

Gillar man inte blåljus så förstår jag varför en del hatar Razer för lyser upp gör min Deathadder.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
Bara jag som tycker att razor är allmänt fjortis? Fula produkter över lag, fattar inte att verksamheten går runt...

Haha, sa snubben som sitter i solbrillor framför datorn!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Gillar man inte blåljus så förstår jag varför en del hatar Razer för lyser upp gör min Deathadder.

Vänta nu... Gillar inte alla att ha blåa ljusdioder stickande i ögonen? T.o.m min semiproffs-skärm har en irriterande blå diod. Sanslöst!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Valo tangentbordet var riktigt nice. Kan lätt tänka mig att köpa ett sånt.

Helt rätt