Hej jag vill ha hjälp med min router, jag har tyckt att den fungerar bra den kopplar upp datorn snabbt och jag får bra ping och hastighet i tptest. JAg har haft problem med streamade filmer som SVTplay sf anytime och high.tv men trodde att det berode på isp:n nu har jag upptäckt att det verkar vara routern som är problemet men vet inte vat jag ska göra för att fixa det.
På performance menyn hittar jag dessa inställningar men vet inte vad de gör. Har försökt stänga alla filter på routern också. Routern är en D-link 634M
Transmit Power : 100% 50% 25%
Beacon Interval : (20..1000)
RTS Threshold : (1..65535)
Fragmentation : (256..65535)
DTIM Interval : (1..255)
jag tror att det är servern som inte har kapacitet att skicka ut data i den mänd som behövs och att buffringen i programvaran är ställd för lågt som standard.
Jag har samma problem med routern dgl-4300.
Jag har inte provat köra med sladd....
Man borde kunna kolla på video utan avbrott oavsett bärare och då kan jag bara tänka mig att man får öka på bufferten.
wmplayer -> verktyg -> alternativ -> prestanda, där kan man ställa in både buffert och även anslutningshastighet, ställer man in lägre hastighet så blir det mindre data att skicka men då blir kvalitén lidande förståss, så man får välja efter eget tycke.
Får du snabbare fart med mimo-routern annars?
Jag har mimo-kort men har kompromissat i val av router eftersom att dgl-4300 verkar bättre för bittorrent och qos.
Jag har testat att ändra bufferten utan framgång. ´Då man kollar på nätverks trafiken så ligger den extremt lågt runt 0,5% av 56Mbit. Vissa sidor fungerar och då får jag runt 15%. De sidor som inte fungerar med trådlöst är SVT-play SF-anytime och dessa fungerar utmärkt om jag kor med kabel istället. JAg kör inte MIMO för laptoppen har ett vanligt intel g-kort.
Jag kikade lite till på det här och tänkte kolla vilket protokoll som används.
Gick till svt och streamade lågkvalitevideo med lagg.
Sen försökte jag identifiera vilka protokoll och portar som användes för att kunna prioritera dem.
Jag fann RTSP och port 554, så när jag höjde prioriteten där så slutade det lagga!!
För mig var felet att min d-link router nästintill sket i video-stream paketen så det kanske är samma för dig?
Din router har steamengine, du kan prova slå av den om den nu sabbar. Jag tror inte du kan speca paket själv att ändra prioritering på? Inte via vanliga interfacet som det ser ut: http://support.dlink.com/Emulators/di634m/adv_traffic.html