Permalänk
Permalänk
Medlem

kan ju slängga in en lite bättre CPU om du vill t.ex 6000+ men det beror ju på budgeten.
Om du orkar vänta så kan du ju se hur nya 8800GT och GTS presterar!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
kan ju slängga in en lite bättre CPU om du vill t.ex 6000+ men det beror ju på budgeten.
Om du orkar vänta så kan du ju se hur nya 8800GT och GTS presterar!

håller med, eftersom den prollen inte är överklockningsvänlig så är 6000+ ett minimikrav. Samma sak med grafikkortet 8800GT som kostar mindre än hälften så mkt men är bara en sjättedel sämre i upplösningar till 1600x1200

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Ööhh.. Okej. Jag väntar på den 8800gt. Och jag har sällan 1024x1028 i spel.. så jag bryr mig inte om nåt över det, min skärm klarar inte ens det och så tycker jag att det blir för litet:P Tex på cs kör jag på dne minsta upplösningen.. kan inte köra med nåt högre

Och jag har en 3.4 ghz intel p4 och jag tycker faktist inte att den är såå dålig xD
Men tycker ni jag ska köra på en intel processor istället? Är AMD eller Intel bättre?

Detta 8800gt kort.. när kommer det? Och passar min grafikkylare i den(Zalman vf900cu)? Och är grafikkortskylaren bra?
Några av komponenterna finns med i några test och är rekommenderade..

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

just nu är ju intel bättre men sist och slutligen så för den vanliga hemma användaren så tror jag inte att man vet av nån större skilnad!!!
Amd är ju lite billigare i dagsläget men jag kommer själv att byta från amd till intel i dagarna!

8800gt lanseras den 29:e vet inget om kylaren men de inbyggda kylarna på graffekort brukar väll vara helt ok om man inte skall klocka!

om du vill kolla upp prollar så kan du ju kolla upp det här:
http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Okej tack.. Men är rädd för att den ska vara extremt högljudd, som min 6600gt är ... Nån som vet nåt om deT?

Får se vad jag gör med processorn...

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Okej tack.. Men är rädd för att den ska vara extremt högljudd, som min 6600gt är ... Nån som vet nåt om deT?

Får se vad jag gör med processorn...

Jag har höga förhoppningar på 8800GT när det gäller svalhet. Jag t o m hoppas att det kommer ut en fläktlös variant och då slår jag till direkt. Jag är ljudkänslig och vill ha det bästa fläktlösa alternativet på marknaden(gf 7950GT är bättre än mitt nuvarande grafikkort men icke prisvärt). Gf 8800GT bygger på 60nm vilket bör göra det svalare och tystare men olika tillverkare har olika tysta kyllösningar:)

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

jag sitter bara och väntar på att 8800Gt lanseras så beställer jag ny burk...orkar inte vänta!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
jag sitter bara och väntar på att 8800Gt lanseras så beställer jag ny burk...orkar inte vänta!

samma här ^^ det ska bli riktigt nice.

Visa signatur

Chassi: APLUS Monolize PSU: HX520w Corsair GPU: Gigabyte GTX 460 OC 1GB Skärm: Acer p223w CPU: Q6600 @ 3,4 GHz CPU kylning: TRUE Black 120 RAM: OCZ Reaper PC8500 4GB MB: Gigabyte GA-P35-DS3 SSD/HD: Samsung 830 64GB + 128GB SSD, WDC Black 500 GB | Fraktfritt inet!

Permalänk
Medlem

Finns det några tester/jämförelser med en 8800gt? Mycket tyder på att jag ska köpa en sån Jag är ju ingen extremist, och jag överklockar sällan grafikkortet, kommer iaf inte göra det dom första två åren.

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3