ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk
Medlem

Just ja, det hade jag glömt bort totalt Fan jag skicka ju precis iväg ett tristess brev till webhallen haha... Fan då.. Normalt sett brukar webhallen kunna leverera dagen efter om man beställer för kl 14 eller vad det nu är.

Men men! Man får väll hålla sig till DoDS ett tag till antar jag

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Det finns inte den minsta chans att nån av er kommer få spelet i brevlådan imorgon.
Typ hela Sverige står stilla på midsommarafton, allting är stängt, om ni har tur så är kanske Ica och Konsum öppna ett kort tag imorgon, lol.

Gekås har öppet till 14.00 imorgon, om nån har vägarna förbi...
Ska kika där ifall imorrn och se ifall dom säljer spelet.

Permalänk
Medlem

kan hämta mitt nu

Jag fick just email att jag kan hämta mitt på webhallen nu. Undrar om jag orkar?

Permalänk

Annars kan jag hämta det. Är väl bara 120 mil, tar jag cykeln blir det billigt.

Permalänk
Medlem

Vafan så de går att hämta på webhallen? Kanske man ska ringa och höra om man kan svänga förbi

Permalänk

fan va gött, installerar mitt ArmA 2 nu.Webhallens exemplar ryker som smör.

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk
Medlem

Påväg till Webhallen nu för att hämta ett ex

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Annars kan jag hämta det. Är väl bara 120 mil, tar jag cykeln blir det billigt.

lmao

Permalänk
Keeper of the Bamse

gött

Ska ta datorn till tjejen nu, har lovat Diablo2-kväll, men det känns som att hon får spela ensam

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade tur, var ett av dem sista exemplaren jag fick!

Permalänk
Medlem

Jag mailade webhallen å frågade. Vi som inte fick kommer få det någon gång under nästa vecka.. De sa även att de hade fått 150 ex mer än de beställt och att de gick åt, för det var så många som ville ha.
I slutändan får jag se det som positivt. Jag håller tummarna för välfyllda svenska servrar under många år

Visa signatur

Permalänk

Packat och skickat!

Men skit alltså. Hade man beställt något mer på samma gång så dom fick göra ett paket av det och skicka till macken här nere som garanterat har öppet några timmar på midsommar så hade man kanske hunnit få det

Jaja, det spelar egentligen ingen roll för mig då jag jobbar både imorgon och hela helgen. Så fort jag slutar kl 6 på måndag morgon så ska jag sätta mig vid brevlådan här utanför och vänta Sen blir det ArmA 2 och semester, woo!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Packat och skickat!

Men skit alltså. Hade man beställt något mer på samma gång så dom fick göra ett paket av det och skicka till macken här nere som garanterat har öppet några timmar på midsommar så hade man kanske hunnit få det

Jaja, det spelar egentligen ingen roll för mig då jag jobbar både imorgon och hela helgen. Så fort jag slutar kl 6 på måndag morgon så ska jag sätta mig vid brevlådan här utanför och vänta Sen blir det ArmA 2 och semester, woo!

Det känns ju lite onödigt då posten kommer mellan tio och tolv ungefär ^^
Men jag håller med dig! Fan att man ska behöva vänta =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liemann
Det känns ju lite onödigt då posten kommer mellan tio och tolv ungefär ^^
Men jag håller med dig! Fan att man ska behöva vänta =/

Ja dåligt av Webhallen att de inte skickade en dag tidigare pga midsommarafton...

Nu får man hoppas att demo kommer imorgon eller så får man dra ner warezversionen hehe.

Permalänk
Medlem

jag har spelat det nu någon timme.
Jag har någon fruktansvärt oskön input lag.
Spelar ingen roll vilken grafikinställning eller V-sync on/off.

Permalänk
Medlem

Jag vill redan göra en EU/Svenska armén mod... Laddat ner ritningar på Leopard 2. Kan lite Blender etc. Fast jag antar att andra kan sånt där bättre.

I alla fall: Campaign, hoppas det blir kul och funkar bra!

Visa signatur

Intel i9 9900K || Asus Maximus Hero XI || ASUS RTX 2080 || 64 GB (4x16) RAM @ 3000 MHz CL 15 || Asus ROG Swift PG348Q 34" 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

HD: http://www.youtube.com/watch?v=K6xRbrlUOaU&fmt=22

triplehead och trackir5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ApemanT
Jag vill redan göra en EU/Svenska armén mod... Laddat ner ritningar på Leopard 2. Kan lite Blender etc. Fast jag antar att andra kan sånt där bättre.

I alla fall: Campaign, hoppas det blir kul och funkar bra!

Det vore jävligt coolt om du kunde göra Stridsfordon 203

Förutom plats för 7 personer så har den en 20mm .. håll i dig nu, spårljusbrandhalvpansar ammunition Utöver det har den diesel värmare vid kalla dagar, AC och vattenkokare

Jag åkte i detta fortdon i lumpen, resten av bataljonen (dem två andra kompanierna) åkte 302an, som är en liten stålburk ^^ Fan va avis de va när man smällde upp dörrarna med 15- grader å satt i bar över xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
HD: http://www.youtube.com/watch?v=K6xRbrlUOaU&fmt=22
triplehead och trackir5

Läckert!

Citat:

We are thinking about releasing patch tomorrow. Its quite complicated, because we need to have same version of patch and steam master. So its mean also close steam version tomorrow. In that case, we will probably postpone demo to beginning of next week, because we are not able to build and rellease all that together.

Ser ju inte så ljust ut för oss stackare med Arma2 liggandes på posten att få nåt demo att leka med i väntan

Kan de inte släppa demot först och patchen i början av nästa vecka istället

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ApemanT

Jag ligger i typ samma tankar Har suttit och samlat på mig en massa M90 bilder som referens för att kunna modda in vår fina stridsutrustning Jag kan dock inget om modellering, så förhoppningsvis finns det någon liknande modell i spelet att använda sig av. Hjälmen är ju iaf inga problem då det är samma som amerikanarna använder
Blir väl iaf till att fixa ihop nått tillfälligt tills någon riktigt seriös nisse fixar något snyggare och mer omfattande.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Keeper of the Bamse

Alltså fy fan vad skönt spelet är! Spelar det med en C2D@3.0ghz, 4gb ram @ 750mhz, Radeon 4870x2@ 750gpu, 930mem.

Flyter på bra som fan med högsta upplösning (1680x1060) med allt på high Spännande uppdrag och interaktiva uppdrag. Verkar väldigt lovande!

Gud vad nöjd jag är!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Dslyecxi's ArmA2 Tactics, Techniques, and Procedures Guide Published

http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=74994

Citat:

"Dslyecxi's guide is an unbelievably complex, detailed and informative resource, showing many ways how to be more efficient in combat in ARMA II and hopefully also get more enjoyment from the game. The previous guide was already unique, and it is breathtaking to see it this much improved right on time for the international release of ARMA II.

This guide is simply one of a kind and I strongly recommend it to everyone who will be sent to Chernarus!"

Marek Španěl, CEO of Bohemia Interactive

ARMA II - Demo Confirmed

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maruk
I am pleased to confirm that we are planing to launch the ARMA II Demo soon (however, it may not be this week as was previously expected).

The demo will feature a lot of content for singleplayer, multiplayer and also mission editing and will be 2+ GB large due to amount of content we decided to include.

More information on the exact release plan and demo content will follow in coming days.
http://forums.bistudio.com/showthread.php?p=1315817#post13158...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Dslyecxi's ArmA2 Tactics, Techniques, and Procedures Guide Published
http://www.dslyecxi.com/images/mainpage/ttp2_mainpage_banner....
http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=74994

ARMA II - Demo Confirmed

kul så får man pröva detta spel som så många säger är bra...hoppas bara mina dator klarar det...

Visa signatur
Permalänk

Lite pinsamt men jag kan fan i mig inte ändra på Profil namn. står bara "PLAYER 1" men kan icke ändra på det. >.<

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderMAX
Lite pinsamt men jag kan fan i mig inte ändra på Profil namn. står bara "PLAYER 1" men kan icke ändra på det. >.<

Den går efter datornamn. Eftersom min dator heter "Printscreen" har jag inte brytt mig...

Mätte f.ö. med fraps; när jag körde min E6750@2.66ghz, 4GB ram @533mhz, 4870x2@stock fick jag 21fps med allt på högsta.

Klockade upp min CPU till 3.2ghz, minnen till 800mhz och radeon 30-40mhz på gpu+minne. Ska se om jag får nån boost nu. Nuvarande config spelar STALKER: Clear sky med ALLT på total maxat (1680x1050) i 80fps enl. fraps.

Får se om överklock blir bra eller om man måste ha quad till det här spelet likt GTA IV.

Edit: fick ingen prestandaboost, kanske är quad ett krav även för detta?

Visa signatur

www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Min polare köpte ett exemplar på webhallen igår. Måste säga att det är ett väldigt svår hanterat spel. Finns hur många knappar som helst som man måste memorera. Men det allt känns väldigt realistiskt det är ju trots allt en soldat simulator.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Den går efter datornamn. Eftersom min dator heter "Printscreen" har jag inte brytt mig...

Mätte f.ö. med fraps; när jag körde min E6750@2.66ghz, 4GB ram @533mhz, 4870x2@stock fick jag 21fps med allt på högsta.

[/B]

Köp ny processor och bättre ram så skall du se att det flyger iväg^^

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nypifisel
Köp ny processor och bättre ram så skall du se att det flyger iväg^^

Han kommer inte märka nån skillnad med snabbare RAM minnen..

Permalänk
Medlem

det finns tydligen ett arma flash game, kanske ni vet men här är länken iallfall, spelar man spelet så har man chans varje vecka att vinna riktiga spelet

http://www.arma2.com/flash-arma-2/file.html?lang=en

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen

Hehe Hade mitt datornamn förut (Guden) Men sedan så försökte jag ändra och nu är det "PLAYER 1" men seriöst man måste ju kunna ändra namn :/

Visa signatur