Permalänk

Vart är din dator tillverkad?

...

Permalänk
Medlem

ja men och? spelar roll, vi lever i sverige och blir desto gladare desto lägre priser.

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

precis samma här

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Avstängd

min dator är tillverkad hemma i mitt vardagsrum sen skiter jag i om delarna kommer från americka kina eller kongo alla delar är gjorde i thaivan eller japan så va fan spelar det för roll

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

Re: Vart är din dator tillverkad?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnus Ladulås
Köpte nya komponenter för några dagar sedan, för skojs skull kollade jag även upp vart grejerna var tillverkade. Resultat? Jo...

AMD X2 4000, Kina
DDR2 Samsung, Kina
Antec chassi, Kina
LG 22" TFT, Kina
Nätaggregat, Kina
Gigabyte MK, Kina
Logitech mus, Kina
Samsung HD, Kina

Allt görs i Kina. Visst, lägre priser för oss, men under vilka arbetsförhållanden kan man undra...

det är ju inte mycket vi kan göra något åt. företagen väljer att placera fabrikerna/tillverkningen i asien för att det kostar mindre för dem. ( jag tror det är så )