Permalänk
Medlem

OC resultat!

Hej på er!
Har testat lite mer nu, och det känns mycket bra på vissa håll och sämre på andra:

* Prollen gör 3,4 på orginalspänning (Prime-stabilt över natten och 59 grader load)
* Minnena gör 1050Mhz också på org.spänning och autotimings (memtest 6 timmar utan fel)
* Brädan klarar +470Mhz stabilt.

Nu till det mindre possitiva.
* Graffet klarar med nöd och näppe 700Mhz på coren (Crysis stabtest 2tim) och minnena klarar max en ökning på 10Mhz utan prickar.
* Hårddisken klickar som fan och känns allmänt seg, ska dock få den utbytt imorron så det blir för hoppningsvis bättre.
* Vista 64bit övertygar inte, börjar så smått att hitta inställningar för sakerna nu dock!

Kom gärna med synpunkter/frågor på "resultaten"

MVH
Swed

Visa signatur

HP Spectre x360 15"
i7-9750H, 16 GB DDR4-2666, GTX 1650 4 GB, 1 TB SSD.

Permalänk

Jag skulle vilja se en bild när du kör 3.4GHz på orginalspänningen. Och en bild när du kört Prime95. För det verkar ganska otroligt att man kan köra stabilt på orginalspänning i 3.4GHz.

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Jag klockade mitt grafikkort och det var stabilt i Crysis och ett annat GPU+PCI-e test men så fort jag spelade counter-strike så började jag få FPS-drops efter cirka en timmes spelande.

Har du samma problem?

Visa signatur

Coolermaster HAF X | Corsair AX 850W | Asus Maximus IV Extreme B3 | Intel Core i7 2600K 3,4GHz | Gigabyte GTX 580 1536MB | OC Z Vertex 3 240 GB | Corsair (2x4096MB) 1600MHz XMS3 | Noctua NH-D14

Skärm: LG 23" TFT W2363D-PF 120 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunkaboy86
Jag skulle vilja se en bild när du kör 3.4GHz på orginalspänningen. Och en bild när du kört Prime95. För det verkar ganska otroligt att man kan köra stabilt på orginalspänning i 3.4GHz.

Är inte riktigt hundra på biosinställningarna ännu, men jag har inte höjt Vcore nåt i alla fall, men den står kanske på auto eller nåt som höjer den själv, ska kolla och fota/skärmdumpa lite!

MVH
Swed

Visa signatur

HP Spectre x360 15"
i7-9750H, 16 GB DDR4-2666, GTX 1650 4 GB, 1 TB SSD.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swed
Är inte riktigt hundra på biosinställningarna ännu, men jag har inte höjt Vcore nåt i alla fall, men den står kanske på auto eller nåt som höjer den själv, ska kolla och fota/skärmdumpa lite!

MVH
Swed

Okej skulle vara kul att se För om det är orginalspänning så har du en riktigt bra processor.

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm