Permalänk
Robot

Min första chassimodd

Mitt första projekt det var ett skolprojekt med det blev inte av sen.

Prosesor: AMD Athlon 64 X2 4200+ 2,2GHz
grafikkort:GeForce 8600gt 256 mb
moderkort:MSI K9N6SGM-V
Ramminne:2gb
hårddisk: samsung 400gb
Jag har kapat ut ett hål i sidan och satt i ett plexiglas. kapat upp ett hål i fronten och satt dit en fläckt.Lackat om hela om hela chassit.

Fläcken som sitter under grafikkortet sänkte GPU värmen med 38 grader. Tempen sjönk från 78 grader till 40 ganska bra. Värmen i chassit sjönk från 32 grader till 25 grader.

Besök albumet: Min första chassimodd av rosander

Permalänk

tur att du har mkt spec information

Permalänk
Medlem

lite mer info om exakt VAD du gjort, HUR du gjorde det och VARFÖR du gjorde det + kommentarer till bilderna skulle inte skada. Fixa det så röstar jag.

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Trevligt!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

bra gjort har ett ace chassi som behöver en remake 8p

Visa signatur

Intel Core i5 6600 @ 3.30GHz (Skylake)| 16,0GB DDR4| NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB| M2 Intel SSD 250 GB| Intel SSD 250GB|Corsair Vengeance 2000 Headset| Acer XB240H|

Permalänk

Bra! Inte en massa krusiduller, ser fint ut och fläkten i fronten är skön.

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk

I vilken klass är det man gör ett skolprojekt ?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | MSI Z77A-G41 ATX | Corsair CX 600W 80+ Bronze | Intel Core i5 3570K 3,4Ghz (Ivy Bridge) | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | HyperX Savage 16GB CL11 2400Mhz XMP

Permalänk
Medlem

Bra! bara för att jag nu fick veta lite om det så går betyget från en 4:a till en 9:a. Snyggt och stilrent också BTW. 9p

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

jag går i ettan på gymnasit detta var bara ett övningsprojekt till det stora som ska vara klart till vårterminem i trean.