Permalänk
Hedersmedlem

SWEC 9800GX8 [ryktestråd]

Japp, vad jag har hört så är den påväg! Hittade även en bild på monstret:

Vilken bjässe! Att döma av kylningen är den riktigt sval! Ryktet säger:
Kodnamn SWEC-92
Klockfrekvens 1400 MHz
Minnesfrekvens 4000 MHz
Minnesbuss 1024 bit
Minnesmängd 4096 MB
Streamproc. 8x512
Shaderfrekvens 3000 MHz

Nån som vet mer??

Permalänk
Avstängd

Jag hänvisar till google för mer info om detta extremt flotiga kort.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem

NICE! kommer SWEC att göra ett 1 meter djupt skal också???

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

jag vill ha en önskan på ett dator chassi som ser ut som en grottaO.o

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Úndrar vad priset kommer ligga på detta;)

Visa signatur

ASUS ROG,E6550-3.22ghz,Corsair Twinx 6gb,Gainward 8800GT /756 / 960 / 1836 , Kylning: Freezer Extreme och Accelero S1
Creative Soundblaster X-Fi Extreme Music

Permalänk
Medlem

Lite synd bara att de inte har satsat på designen på kortet som så många andra tillverkare brukar göra.

Permalänk

detta kort köpes inta utan pengar, man får istället samla ihop x antal inlägg som man sen skall kunna byta ut mot till exemplen en sweclockers mugg eller ett 9800GX8

Visa signatur

|| Intel Quad Q6600, 3.6Ghz @ 1.46v ||||GIGABYTE X38-DQ6- F7||Corsair DOMINATOR 2GB DDR2@1066mhz||XFX8800GTS 512mb@800/1920/2170 (24/7)||Corsair HX620W||WD320GB||Cooler Master STACKER 832|| Tuniq Tower 120||Windows Vista Ultimate x84||HPW2207

Permalänk
Medlem

idag e det den 1 april!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nicklundvall
detta kort köpes inta utan pengar, man får istället samla ihop x antal inlägg som man sen skall kunna byta ut mot till exemplen en sweclockers mugg eller ett 9800GX8

hur många inlägg behövs ?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wallegbg
idag e det den 1 april!!!

Va, är det?

Permalänk
Inaktiv

Har hört att utvecklarna hade problem med fläktarna.. Dom sög för hårt åt ett håll så man var tvungen att vända vartannan för att kortet inte skulle böjas..

Permalänk
Medlem

Synd att det inte kommer som PCI-E. verkar vara en felvänd AGP... Tänk den med en riktigt snygg fläktkåpa, och fläkt som blåser luften rakt igenom för att undvika alla fläktarsbrus.

Prestandan lär inte vara att klaga på om man inte misslyckats rejält med klockcyklerna...

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Tur att SweClockers snart ska lansera det oändligt bottenlösa chassiet snart så man kan få plats med gigantiska CPU-kylare och Grafik kort!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
Synd att det inte kommer som PCI-E. verkar vara en felvänd AGP... Tänk den med en riktigt snygg fläktkåpa, och fläkt som blåser luften rakt igenom för att undvika alla fläktarsbrus.

Prestandan lär inte vara att klaga på om man inte misslyckats rejält med klockcyklerna...

Lungt, kommer till både PCI-E och agp vad jag har hört! Ska lätt ha denna i min P2 @ 400mhz!

Permalänk
Medlem

men denna skall ju gå att plocka isär i "Moduler" som man sedan kan använda som bordsunderlägg, pga den extremt bra kylningen, aldrig mer ska du bränna dig på maten med detta underverk!

Permalänk
Medlem

1 x VGA = Najs

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
1 x VGA = Najs

Meh, ser du inte den "silvriga fyrkanten" jämte VGA porten? Det är en displayport! ..tror jag ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murpie
Tur att SweClockers snart ska lansera det oändligt bottenlösa chassiet snart så man kan få plats med gigantiska CPU-kylare och Grafik kort!

Antar att det är Swefreezer du talar om? Det verkar oerhört bra faktiskt, fryser som en riktig frys också. Man kan läsa lite om det i Octo 841-tråden

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HermitoZ
Antar att det är Swefreezer du talar om? Det verkar oerhört bra faktiskt, fryser som en riktig frys också. Man kan läsa lite om det i Octo 841-tråden

Jag antar att man får det übermoddat av Gotall eller Wolverine efter egen smak på köpet?

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

herregud. de är svårt att missa den otroligt snygga klipp o klistra metoden på bilden. XD

Visa signatur

intel Dualcore 3.4Ghz, 2048mb ddr2 800mhz, inno3d GF 8800 GT 512mb, 1040gb hdd.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sladge
herregud. de är svårt att missa den otroligt snygga klipp o klistra metoden på bilden. XD

Paint FTW förfan xD

Permalänk
Medlem

Paint :O?
Jag betivlar att sweclockers fejkar produktbilder, detta är självklart en bild tagen i studio på deras nya GX8. Längtar rejält på detta men förvånades dock lite av att det endast använder 4gb i minne, känns som en riktig värsting skulle komma med 1gb/kärna.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV