Sk drulleförsäkring till notebook, datorbutiken.com

Permalänk
Avstängd

Sk drulleförsäkring till notebook, datorbutiken.com

Hej,

Köpte en HP Pavillion G7030 för ca 1.5 vecka sedan av db.com
Kom och tänka på att jag inte har någon försäkring som skulle täcka ev om man skulle tappa datorn i golvet och den går sönder.
Kan inte hitta på deras hemsida någonting om en sådan försäkring.

Var ska jag då skaffa en?

Känns ganska viktigt

Permalänk
Medlem

Skaffa en via hemförsäkringen istället, då täcker du i princip allt i hemmet, inklusive datorn.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Bara att kolla villkoren noga, vissa drulletillägg via hemförsäkringen är ganska usla med hög självrisk och stor värdeminskning, värt att kolla innan i alla fall.

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem

länsförsäkringar är rätt bra på sånt, 1500kr i självrisk förvisso, men ingen värdeminskning under de första 12 månaderna...

(Min iBook 12" gick sönder när den var 8 månader gammal, fick en ny Macbook som ersättning, värd uppgradering för 1500kr)

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
länsförsäkringar är rätt bra på sånt, 1500kr i självrisk förvisso, men ingen värdeminskning under de första 12 månaderna...

Ja då är det ju lite lönt, synd bara att det ska vara så tråkiga självrisker, hade räckt med nån femhundring tycker man, men det är klart då skulle det väl missbrukas i alldeles för stor utsträckning kanske........

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Jag har hemförsäkring via IF, sen tillägg Otur.

Gäller i princip allt i hemmet (ej cykel) och alla prylar, gäller även om man t.ex förlägger plånboken på resturang och blir av med den genom slarv.

Självrisken ligger på 1000 eller 1500 kr tror jag och täcker upp till 50 000:-.

Kostar 500 kr per år.

Permalänk
Medlem

Drulle genom affärer har la ingen värdeminskning?

Permalänk
Medlem

Nej tecknar man en försäkring i butik så brukar det vanligtvis inte vara någon värdeminskning och självrisken brukar bara vara runt ett par hundralappar.

Visa signatur

Macbook Pro