Ogiltig MS-DOS-funktion

Permalänk
Medlem

Ogiltig MS-DOS-funktion

Är ny är på forumet, jag skulle vilja ha hjälp med ett irriterande problem.
när jag ska överföra filer från hårddisken till tex min mp3 så kommer ett fel meddelande som det står "det går inte att kopiera (filens namn). Ogiltig MS-DOS-funktion". vad beror detta på?

Permalänk
Hedersmedlem

Prova att sätta filnamnet inom citationstecken.
EX: "filnamn.mp3"

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

ja jo det hjälper ju mitt problem verkligen.

Permalänk
Hedersmedlem

En förutsättning för att vi ska kunna hjälpa dej är att du tydligt beskriver ditt problem. Med det du angav tog jag kanske felaktigt för givet att du försökte kopiera filer i kommandorad då du fick MS-DOS felmeddelande. Sånt kan ske om filnamnet innehåller ogiltiga tecken t.ex mellanslag. Men om felet visar sej vid normalt draåsläpp i Windows så skulle det kunna tänkas att de filer du försöker flytta är köpta mp3:or dvs kopieringsskyddade via DRM. Och då vete f*n hur du ska göra.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

I Explorer högerklicka på enheten och väl Properties/Egenskaper i popupmenyn. Vad står där att enheten använder för File System/Filsystem?

Möjligtvis är det en begränsning i enheten, t.ex. att den inte stöder svenska tecken, att den inte stöder mappar, eller något liknande. Testa alltså, med en fil som du verifierat att den inte vill kopiera, ta bort svenska tecken på, alt lägga filen i rooten i stället för en mapp.