Permalänk
Medlem

Logitech G5 är inte så jefla illa ändå
Fick en i julklapp

Permalänk
Medlem

Logitech G5 , eller G9! Hur bra som helst , Satt med min G5 i 3 år innan den började glappa i sladden , så köpte jag G9 och hittills har de inte vart nån besvikelse

Permalänk
Medlem

Razer. Valfri model med 3g optiken.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

Logitech MX518, Bra prestanda, skön att hålla i och den håller för evigt!

Permalänk

Sidewinder får min röst.

Gav bort min G9:a till frugan, passar folk med små händer. Oavsett vilket grepp man sätter på är skiten alldeles för kort.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz / 1333MHz | 2x2GB OCZ Reaper RAM | Asus P5E | Lian Li PC-A71B | Gainward 8800GT 1GB Golden Sample | Seasonic PowerSupply M12 700W | Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Western Digital Raptor 150GB SATA (10000RPM / 16MB Cache / SATA) | Hitachi t7k250 250GB SATA-II Deskstar 8MB | HP w2558hc 25,5-tums platt bredbildsskärm |
Min blogg

Permalänk
Medlem

Jag skall rekommendera MX518. Enda dyra musen jag har köpt själv dock, men har testat flera kompisars Razors och diverse andra musar, men tycker att MX518 är grym i alla aspekter(förutom att den lätt blir skitig på klickar-ytorna )

Permalänk

Inga fler som använder Saiph 3200!
Jäkligt skön mus enligt mig!

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk
Medlem

Någon av er som har erfarenhet av Razer Lachesis? Letar ny mus för huvudsakligen spel, så den ska vara bekväm och ha gott om knappar, Lachesis verkar vara det bästa alternativet just nu. Någon annan symmetrisk mus ni kan rekommendera?

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Någon av er som har erfarenhet av Razer Lachesis? Letar ny mus för huvudsakligen spel, så den ska vara bekväm och ha gott om knappar, Lachesis verkar vara det bästa alternativet just nu. Någon annan symmetrisk mus ni kan rekommendera?

Man brukar bli van vid hur musen är utformad efter några dagar. Så de flästa mössen är "bekväma".
Bytte själv ifrån copperhead till boomslang CE och förstod inte äns hur de kunde designa en så hemsk mus. Men bara efter några dagar så kändes den helt rätt.
Väldigt trevlig mus i övrigt. Känns verkligen exklusiv.

Någon som vet hur det är med razer mössen.
Det står typ att Lachesis klarar 60-100ips medans typ boomslang CE klarar 60-120ips. Och det är väl igentligen det som avgör om man ska ha laser eller optisk mus. Men vad menar det med 60 till 120 ips? Är det om man kör musen i 125Hz mot 1000Hz eller 400dpi mot 1800dpi?

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Inaktiv

Microsoft Intellimouse Explorer 3.0

Permalänk
Medlem

Kör på en logitech g5:) fick också en i julklapp, och den e otroligt skön för både spel och surfande:)

Dock så har jag e fråga, om jag får låna tråden lite:P..om någon kan hjälpa mig såklart:)

( känns lite onödigt att göra en helt ny tråd, så frågar här:) )
Problemet är när jag ska lira CSS med min g5 laser mouse, så är musen felinställd:S...
det är exakt samma dpi, tex 800....och samma ingame settings, satt på 1:S vafan kan felet vara:S..... behöver hjälp med detta.
( jag hade alltså ställt in musen förra gången jag lirade, och då va den väldigt bra inställd)
jag tror på något sätt man ska kunna låsa inställiningarna till ett visst spel... men ja ve inte hur:)
väldigt taksam om jag kan få hjälp me detta:)

Permalänk
Medlem

Lachechis har jag hört en massa dåligt om, t.ex. Kompletts recensioner och den ser inte ut att vara så bekväm heller + att den kostar mycket.

Deathadder är helt okej, en bra mus till ett bra pris.

Själv så föreslår jag Copperhead, har haft den i snart 2 år och jag har inte haft någon bättre.

Nästan alla Razer-möss har ungefär samma inställningar så det är mest en fråga om smak och pris enligt mig.