Permalänk

http://vet.hut.nu/?id=6

Ville bara ha det sagt, ni skulle se er själva...
Det här kommer inte att leda någonvart och det vet förhoppningsvis några här.

Säg bara hur han går till väga, sen låser vi denna tråd så att vi får lite frid här.

Förstår inte varför ni ska argumentera om precis allting, jag skulle kunna ryta att WoW suger och blabla men vad tjänar det till?

Nej, nu hoppas jag att ni tänker till lite istället för att ha en givande diskussion om ett spel och någon som inte har tid (som sedan leder till detta).

Ursäkta men jag fick nyss en sån här konstig funderingsgrej i huvet;
Om man har ett spel som man nyss har köpt, men inte har tid att spela...
Laddar man då ned ett savegame där någon har klarat spelet åt en?

(hur kul är det på en skala från 0 till 10?)

Vad jag vet så är det här med att skaffa egna saker ganska roligt, kanske inte medans man gör det men man känner ändå att "det här klarade jag själv" efteråt.

Eller om man skulle betala någon för att powerlevla en, så att man blir lvl 80 eller vad det nu är, vad finns då kvar? Det förstör ju spelet i stort sett, stora delar ivarjefall.

Nu är jag trött och började gagga om massa annat så nu ska jag stänga av datorn och sova.
Det behöver man i alla fall spendera tid åt.

Visa signatur

MB ASUS X670E-F CPU Ryzen 7800X3D + Arctic LF II 360 GPU Gigabyte RTX 5070 Ti GAMING OC RAM G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA ASUS ProArt PA602 MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Medlem

Tycker det är väääldigt märkligt. Måste vara något jag gjort fel. Jag har fast jobb. Ja jag jobbar 40 timmar i veckan minst..wow. Inte arbetslös eller en så kallad "socsugare". Och jag har inga problem med guld. Hade över 5000g när jag fick 70 häromveckan. Jag farmade INGENTING. Sålde inga epic drops/patterns. Hade bara skinning/herbalism, och sålde på AH.

Spendera 1 timme då och då med att köra dailies så tjänar du en 100g. Måste säga att du verkar vara en väldigt bitter person. Att spendera pengar på in game currency måste verkligen vara som att slänga dom i sjön med tanke på hur enkelt det är att få ihop gold. Och ja, jag hade utan problem haft råd att köpa gold. Men finns inget behov.

Jag bryr mig faktiskt inte ett dugg om du köper gold. Men var försiktig om du gör det så du inte blir bannad bara. Moraliskt rätt att köpa gold? Spela roll, så länge du själv sover gott om natten så spelar det inte så stor roll vad vi tycker eller hur?

Permalänk
Medlem

Tycker du skall köpa guld om du känner för det. Eftersom det finns så fruktansvärt många företag som säljer pengar till wow , EQ2 o.s.v så lär inte du vara den enda kunden dom har. Jag spelar EQ2 och jag köper pengar där när jag behöver en slant. Jag älskar pvp och skall man stå sig där så nehöver man bra grejer och mycket säljs till överpriser så utan pengar får man kuta runt naken.

När folk pratar om att köpa pengar där så säger alla att det är bara fuskare o.s.v som gör så men jag är helt övertygad om att det är närmare hälften av alla konton som köper guld.

Permalänk
Medlem

Köp guld, Blizzard kanske spärrar kontot/karaktären.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greven78
Tycker du skall köpa guld om du känner för det. Eftersom det finns så fruktansvärt många företag som säljer pengar till wow , EQ2 o.s.v så lär inte du vara den enda kunden dom har. Jag spelar EQ2 och jag köper pengar där när jag behöver en slant. Jag älskar pvp och skall man stå sig där så nehöver man bra grejer och mycket säljs till överpriser så utan pengar får man kuta runt naken.

När folk pratar om att köpa pengar där så säger alla att det är bara fuskare o.s.v som gör så men jag är helt övertygad om att det är närmare hälften av alla konton som köper guld.

Du har aldrig funderat på varför priserna är så höga? ^^ Skulle det möjligtvis kunna ha att göra med att folk köper guld vilket leder till inflation av spelvalutan?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Tjena, är du här nu med

Gillar din liknelse med Henry Ford, precis så är det ju! Allt han gör är ju att effektivisera sig! Jag hoppas fler effektiviserar sig i spelet, gärna använda mer botar, spela mindre, ha saker igång över natten när man sover, köpa guld o.s.v. Jag lovar dig att spelet kommer vara så mycket roligare då! Det fnns ingen anledning att spela innan man har allt ju, det är bara korkat. Ett mmorpg är ju trots allt baserat på högsta leveln, innan man nått den finns ju inget att spela för.

Tycker att Blizzard ska sälja färdiga konton till alla som inte orkar/har tid att spela, så dom rika kan gotta sig i ett färdigt account direkt. Det måste även komma in ett val när man registrerar sig om man jobbar eller ej, kryssar man i att man jobbar så kan man köpa till sig bättre saker, är man däremot arbetslös får man spela utan denna möjlighet.

hoppas du känner sarkasmen? Jag är ganska säker på att Blizzard tänkte snäppet längre än så när man gjorde spelet, synd bara att folk inte respekterar det. Är så fruktansvärt glad att jag inte spelar det, då jag ser hur accepterat fusk är där. Folk som inte spelar på samma regler har inget i ett spel att göra.

Erik

Nä, jag känner den inte speciellt mycket. Jag känner hur du försöker, men jag kan ju inte påstå att den är speciellt träffande.

Om folk köper guld och använder bottar så blir spelet roligare, eftersom de slipper de tråkiga bitarna. Så ja, spelet blir mycket roligare då! WoW kanske inte var tänkt att vara designat för att bara vara spelbart efter sista lvl, men eftersom vägen dit är rätt lika varje gång så blir det automatiskt så när man väl har nått dit en gång.

Ja, Blizzard BORDE sälja eller skänka ut färdiga konton till folk som redan har nått lvl 70 en gång! Att man inte kan börja på lvl 70 i ett spel som kretsar mycket runt det är dålig design.

Uppenbarligen tänkte inte blizzard TILLRÄCKLIGT långt när de designade spelet! WoW är en material'sport', men när andra använder andra metoder än tid för att skaffa material (lvl, gear) så blir det gnäll bara för att vissa inte har den möjligheten. Nu är WoW inte ens en tävling eller sport och då blir det bara löjligt! Orättvisa är inte alltid negativt, men det krävs att man tänker snäppet längre för att förstå det, om jag får använda dina ord.

Sen har vi den här missuppfattningen att guld är nån slags valuta. Guld i WoW är en produkt som produceras genom farming och bör därför inte jämföras med en valuta. Effektivare produktion (bottar) gör att värdet på varje produkt (guld) blir lägre eftersom det är mer lättillgängligt. Min jämförelse med Henry Ford är alltså helt korrekt! Vad som behövs i WoW för att skapa en riktig valuta är en valuta med statisk mängd. Då har vi ingen inflation. Dock sätter NPC:s käppar i hjulet för det.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

Håller med dig Zartax, det är bara ett spel så låt alla spela som dom vill. Nästa gång vi möts i CS har jag aimbot, hoppas du gillar läget.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Legendarisk

Och där var det dags att ta fram nyckeln.

Visa signatur

Abstractions all the way down.