Permalänk
Medlem

Kan inte nå skrivaren i mitt nätverk

Hej

Har två datorer i mitt nätverk som är anslutna till internet via en router + ett modem. Ena datorn kör xp pro den andra kör vista ultimate. Skrivaren är installerad på den datorn som kör xp pro och den är utdelad men likt fö%&¤#"t så går det inte att skriva ut från den andra datorn (den som kör vista ultimate).

Har konfigurerat nätverket med hjälp av windows egna program( konfigurera ett hemnätverk). Har fipplat med brandväggen, har gjort det mesta men får ändå ingen kontakt med skrivaren. Det har fungerat tidigare men då körde båda datorerna xp pro. Kan detta vara orsaken?? men det ska väl fungera ändå??

Snälla behöver hjälp innan jag slänger ut skiten..

ps om denna tråden ligger i fel forumdel får en snäll moderator flytta
på den. Visste inte var den platsade nånstans

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk
Medlem

Köp en printerserver och sätt skrivaren direkt på nätverket eller köp ny med nätverksingång. Jag får inte heller Vista Ultimate att lira till 100% med XP Pro.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P373R
Köp en printerserver och sätt skrivaren direkt på nätverket eller köp ny med nätverksingång. Jag får inte heller Vista Ultimate att lira till 100% med XP Pro.

Ok så jag är inte den ende som har problem med att dela ut nätverksskrivare mellan xp och vista ultimate. Kanske fungerar om man installerar skrivaren på vista datorn och delar ut den till xp datorn??

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"