Budget Spel Dator. 5000kr MAX (Inkl. frakt)

Permalänk
Medlem

Budget Spel Dator. 5000kr MAX (Inkl. frakt)

Ja som rubriken säger.
Här är det som jag kickat ihop, Datorn ska vara tyst. DVS, jag vill gärna kunna ha igång den under natten utan att jag störs av ljudet!

(Jag vill gärna ha AMD, litar ej på intel, ja, kalla mig fanboy w/e, Trivs bra med min AMD!)

Summa: 4830 kr.

Anledning varför detta set:
Jag tycker det verkar bra. Nu vill jag bara ha eran bekräftelse!
varför 5400+ ist för 6000+,
ca, 200kr prisskillnad, Går nog och klocka 5400+ till 3.0GHZ.

"Ditt nätagg sux!"
Jag vet jag vet, hitta bättre för samma pris! (Ej insatt i nätagg).

Tack!
MVH
Simael

Visa signatur

| Chassi: NXZT Hush | Nätagg: Antec Truepower Trio 430 W | AMD Athlon 4850+ BE 2.8 GHZ | 3 GB RAM Corsair | Sapphire HD 4730 | Samsung Spinpoint 160 GB + Samsung Spinpoint 250 GB |

Permalänk
Medlem

Ta den billigaste AMD X2, man kan klocka upp rätt mycket.

Ta också ett Antec Sonata III, den har ett nätaggregat som medföljer på 500W och som är mycket stabil.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Jasså?
Min nuvarande AMD 4800+ gick bara från 2.4 - 2.62 ghz.. Dock med ett sämre moderkort, Men är du verkligen säker på din sak? ;O
Samt: Antec Sonata III Chassit är dyrare än nuvarande, Inte mkt, Men jag vill ha så billigt som möjligt.. ;/

Visa signatur

| Chassi: NXZT Hush | Nätagg: Antec Truepower Trio 430 W | AMD Athlon 4850+ BE 2.8 GHZ | 3 GB RAM Corsair | Sapphire HD 4730 | Samsung Spinpoint 160 GB + Samsung Spinpoint 250 GB |

Permalänk
Medlem

amd är inte bra på att klocka vad jag läst överallt på detta forum (är amd fanboy) fast säger det endå . och varför ta ett antec sonata. om du inte bryr dig hur chassit ser ut så köp ett biligare.
här är ett bra system för dina pengar men ingen dvd ingår , vart för dyrt , men detta hade jag köpt om man skiter i chassit. bra nätagg iaf

http://pici.se/311733/

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simael
Jasså?
Min nuvarande AMD 4800+ gick bara från 2.4 - 2.62 ghz.. Dock med ett sämre moderkort, Men är du verkligen säker på din sak? ;O
Samt: Antec Sonata III Chassit är dyrare än nuvarande, Inte mkt, Men jag vill ha så billigt som möjligt.. ;/

Jag föreslår också Sonata III + att du byter ut ljudämpningskitet mot 1 cm ljuddämpningsplattor från biltema, det borde gå på ett ut.
Du får ett bättre chassi med mindre vibrationer och bättre agg, som ger en tystare dator............

Permalänk
Medlem

@Jasgripen:

Biltema finns ingenstans i närheten av vart jag bor (Bålsta) Så jag tror jag måste skippa det förslaget. Det jag menar med detta system: Jag får ett lite små skramligt chassi, (Det har jag nu med) Men det jag gör med chassit är att jag använder ljuddämpning vilket dämpar ner det mesta, Voila, jag har en tyst dator! Dessutom ska jag använda mig av gummiringar till t.ex HDD och CD Spelare.

Storkeen:
Haha, Okej! Tack ska du ha! ska fundera på förslaget.

Visa signatur

| Chassi: NXZT Hush | Nätagg: Antec Truepower Trio 430 W | AMD Athlon 4850+ BE 2.8 GHZ | 3 GB RAM Corsair | Sapphire HD 4730 | Samsung Spinpoint 160 GB + Samsung Spinpoint 250 GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simael
@Jasgripen:

Biltema finns ingenstans i närheten av vart jag bor (Bålsta) Så jag tror jag måste skippa det förslaget. Det jag menar med detta system: Jag får ett lite små skramligt chassi, (Det har jag nu med) Men det jag gör med chassit är att jag använder ljuddämpning vilket dämpar ner det mesta, Voila, jag har en tyst dator! Dessutom ska jag använda mig av gummiringar till t.ex HDD och CD Spelare.

Storkeen:
Haha, Okej! Tack ska du ha! ska fundera på förslaget.

Okey, men du ville ju kunna ha datorn igång under natten eller hur ? fläktarna i datorn + till CPU:n går ju att reglera med speedfan och grafikkortsfläkt med rivatuner, men fläkten till nätagget går tyvärr inte att göra något åt......
Tycker du bör fundera på ett corsair 450 vx eller Antec erthwatts 430 istället, de klara båda av att driva det där systemet utan problem.

Sitter förresten ett EA 430 i detta chassi :

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=207703

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simael
Jasså?
Min nuvarande AMD 4800+ gick bara från 2.4 - 2.62 ghz.. Dock med ett sämre moderkort, Men är du verkligen säker på din sak? ;O
Samt: Antec Sonata III Chassit är dyrare än nuvarande, Inte mkt, Men jag vill ha så billigt som möjligt.. ;/

Ptja, mycket beror ju självklart på moderkortet, men också processorn. Kan få upp min X2 4400+ 2.3 Ghz till ca 3 Ghz med en någorlunda billig Gigabyte moderkort.

Nu såg jag också Antec NSK6580. Kostar mindre, med fortfarande ett bra nätaggregat.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

här är ett bättre nätagg, ca 350:- inkl frakt från inet
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=77290

EDIT:
Men även jag skulle ha tagit ett sonata istället och hoppat över isoleringen, tror att det blir ungefär lika tyst om inte tystare och du får ett bättre nätagg...

Permalänk
Medlem

380 W Räcker asså? Just nu lutar det mot Leeloons förslag med chassi!
Tack!

Visa signatur

| Chassi: NXZT Hush | Nätagg: Antec Truepower Trio 430 W | AMD Athlon 4850+ BE 2.8 GHZ | 3 GB RAM Corsair | Sapphire HD 4730 | Samsung Spinpoint 160 GB + Samsung Spinpoint 250 GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simael
380 W Räcker asså? Just nu lutar det mot Leeloons förslag med chassi!
Tack!

NSK6580B har ett EA 430w agg

Men NSK4480B eller ett EA 380w borde räcka bra också, lite osäker på vad AMD:s processorer drar, men bör som sagt inte vara nåt problem.

Kör 2 st HD, 4 gb ram en E4300 @ 3 Ghz och ett HD3870 på ett EA 380w utan problem, räknade ut att den under maxbelastning då jag bara hade en HD drog 177w eller så................

Permalänk
Medlem

Tack så hemskt mycket Jasgripen!

Tack så mycket alla! (Y) Wicked style, datorn e halft spikad nu, Väntar bara på pengarna nu! 25e Augusti!

Visa signatur

| Chassi: NXZT Hush | Nätagg: Antec Truepower Trio 430 W | AMD Athlon 4850+ BE 2.8 GHZ | 3 GB RAM Corsair | Sapphire HD 4730 | Samsung Spinpoint 160 GB + Samsung Spinpoint 250 GB |