Permalänk
Medlem

Reviewen är uppe nu på guru3d, det är en total massaker av 280gtx.

Permalänk
Medlem

Hej Hej , Funderar starkt på att inhandla ett st HD 4870x2 Kort nu när det kommer . undrar dock om min setup klarar av det (syftar då främst på nätagget)
. . ska även då inhandla mer minne av samma sort som jag redan har . Har utgått hela tiden av att bygga utifrån AMD/ATi . Och nu kommer då turen till att uppgradera Grafikkortet , skall väl även längre fram kanske köpa ytterliggare 1x av 4870x2 kortet. . . men som sagt längre fram det då

Tack på förhand

Visa signatur

AMDX2 Dual-Core 6000+ 3.0GHz(AM2) / Asus M2R32-MVP Xpress 3200/580X CrossFire / Radeon HD 4870x2 2gb / OCZ ATI CrossFire XTC DDR2 PC2-6400 800MHz (2x1024MB) / APX 630W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droz
Hej Hej , Funderar starkt på att inhandla ett st HD 4870x2 Kort nu när det kommer . undrar dock om min setup klarar av det (syftar då främst på nätagget)
. . ska även då inhandla mer minne av samma sort som jag redan har . Har utgått hela tiden av att bygga utifrån AMD/ATi . Och nu kommer då turen till att uppgradera Grafikkortet , skall väl även längre fram kanske köpa ytterliggare 1x av 4870x2 kortet. . . men som sagt längre fram det då

Tack på förhand

Tja för o kunna svara på det så vore det bra att veta vad din setup är för nuvarande Enligt Guru3d så behövs det iaf ett nätagg med en effekt på över 1kw för att driva 2st X2. Jag brukar alltid vara kritisk mot alla som överdriver det här med nätagg men för en gångs skull tror jag faktiskt att det kan stämma

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Slayer
Tja för o kunna svara på det så vore det bra att veta vad din setup är för nuvarande Enligt Guru3d så behövs det iaf ett nätagg med en effekt på över 1kw för att driva 2st X2. Jag brukar alltid vara kritisk mot alla som överdriver det här med nätagg men för en gångs skull tror jag faktiskt att det kan stämma

Hehe , ber om ursäkt där trodde den skulle komma med längst ner men det hade jag ju missat att ordna till på min profil

Hursom så kommer det här

AMDX2 Dual-Core 6000+ 3.0GHz(AM2) / Asus M2R32-MVP Xpress 3200/580X CrossFire / MSI x1900xTx 512MB / OCZ ATI CrossFire XTC DDR2 PC2-6400 800MHz (2x1024MB) / Sunbeam NUUO 550W

Tackar ännu en gång o ber om ursäkt för missen >.<

Visa signatur

AMDX2 Dual-Core 6000+ 3.0GHz(AM2) / Asus M2R32-MVP Xpress 3200/580X CrossFire / Radeon HD 4870x2 2gb / OCZ ATI CrossFire XTC DDR2 PC2-6400 800MHz (2x1024MB) / APX 630W

Permalänk
Medlem
Permalänk

Kortet är helt otroligt, krossar GTX 280 och 9800GX2 i allt förutom Crysis där jag hoppas att prestandan kommer att bli bättre efter nästa drivrutinsuppdatering.

4870X2 FTW!

Permalänk
Medlem

Ibland krossar det väl till och med GTX 280 SLi om jag minns rätt?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem

Tankte passa pa att posta denna da.

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1318830

Alla reviews av de senaste korten.

Mvh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ventrue
Riktig review ute..

- Morgontrött?

Permalänk
Medlem

någon som har sett någon som säljer 4870x2 förutom sk*t butikerna på prisjakt?

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jays_swe
någon som har sett någon som säljer 4870x2 förutom sk*t butikerna på prisjakt?

- Komplett.se om 3 timmar...

Permalänk
Medlem

har du ringt in och frågat? jag var vaken till kl 5i morsen och steg upp nu kl 8 bara för att hinna med att beställa kortetet!:P

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jays_swe
har du ringt in och frågat? jag var vaken till kl 5i morsen och steg upp nu kl 8 bara för att hinna med att beställa kortetet!:P

- Jag frågade för några dagar sedan och kortet finns redan i lager.

Såfort dom har börjat jobba så lägger dom upp artikeln.

Permalänk
Avstängd

schysst prestanda =)... men inte som jag trodde det skulle ha...

Men HD4870 i CF håller jämna steg...

Permalänk
Inaktiv

Oj resultaten i crysis imponerar verkligen i höga upplösningar m/ AA4x AF16x very high och settings! Mer än dubbelt så bra som GTX 280. TYdligen klarar mitt nätagg detta också, således innehaver jag ingen anledning att avstå från köp.

Permalänk
Inaktiv

4870X2 sägs vara extremt låååångt kort?

Permalänk
Avstängd

Kolla på alla tester det skiljer verkligen i prestanda...

Litar inte på värst många testare därute swecs tester litar jag till 100% på ... så får vänta tills dom får tag i ett ex..

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CRANKtheJUICE
4870X2 sägs vara extremt låååångt kort?

Inte längre än 9800gtx eller 8800gtx t ex...

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Dyrast som vanligt... komplett är ett skämt idag.. deras priser är hutlösa nuförtiden.. dom var en bra affär handlat för många 100 000 under åren men har inte köpt en pryl av dom på länge på grund av deras priser..

Finns andra billigare affärer nuförtiden..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HD4870
Dyrast som vanligt... komplett är ett skämt idag.. deras priser är hutlösa nuförtiden..

- Garanti och support är överlägsen, lätt värt 500kr extra.

Permalänk
Avstängd

I dina ögon kanske men inte i mina...

Har inte fått en krona i rabatt lr en vara fraktfritt under alla år..

Plus sett ett antal klagomål den senaste tiden om deras support och RMA ärenden men skitsamma detta är off topic...

Åter till topic ska bli kul och se vad alla andra butiker tar för detta kort =)...

Permalänk

La min beställning nu på Sapphirekortet hos komplett för några minuter sedan, inte i lager, men killen jag pratade med på telefon trodde det skulle komma in senare idag eller imorrn, hoppas hoppas!!!

Lite offtopic:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HD4870
Dyrast som vanligt... komplett är ett skämt idag.. deras priser är hutlösa nuförtiden.. dom var en bra affär handlat för många 100 000 under åren men har inte köpt en pryl av dom på länge på grund av deras priser..

Finns andra billigare affärer nuförtiden..

Klart det blir billigare om du är beredd och vänta, så är det alltid! Jag tycker komplett är väldigt bra pga av snabbheten att få nya saker i lager och snabba leveranser, självklart får man betala extra för det och det gör jag gärna.

OFFTOPIC. Datorbutiken som valt att konkurera med just priser hur ju uppenbarligen pressat sig för hårt vilket fått motsatt effekt och lett till att de nu fått vissa problem i verksamheten. Samma med shg.biz, jäklit bra priser, men var är dom idag ?

Visa signatur

Spel (2010): | Asus P5Q | Q9450 @ 3,6Ghz | OCZ DDR2 2x2048MB | 2xSapphire 6950 2GB CF | Corsair HX620W | Intel X25-G2 + VelociRaptor 150 | Fractal R3 | Dell 3007WFP-HC | Vista 64

WHS (2010): | Asus A8N32-SLI | Opteron 170 @ 1,4 Ghz - 1.1v | 2x512 OCZ Platinum Rev2 | no gfx | Tagan 480W | Raptor 74 + 2x2TB WD RE4-GP + 3x1TB Samsung F1 | Sonata 2 | WHS

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Garanti och support är överlägsen, lätt värt 500kr extra.

med tanke på hur mycket dem köper in kortet för så nej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HD4870
Dyrast som vanligt... komplett är ett skämt idag.. deras priser är hutlösa nuförtiden.. dom var en bra affär handlat för många 100 000 under åren men har inte köpt en pryl av dom på länge på grund av deras priser..

Finns andra billigare affärer nuförtiden..

Vi lever i en marknadsekonomi.. tillgång och efterfrågan. Inte fan hade jag heller varit dummare än att jag satt ett högre pris om jag trots detta fått grejerna sålda.

För övrigt; ett Sapphire-kort beställt.

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Medlem

Ääääntligen!

Sapphire Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

Beställt från Komplett!

Visa signatur

- Asus P5Q-E - C2Q9550 @ 2.83ghz - 4GB Corsair DDR2 6400 - PowerColor Radeon HD4870X2 2GB - Antec 900 - Corsair 650W TX -

Permalänk
Medlem

fan dyrare än väntat ju

Permalänk
Inaktiv

dyrt som f*n

Permalänk
Medlem

hoppas dom har gått ner i pris om ungefär 2 veckor då jag beställer nya datorn

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |