Permalänk
Medlem

Apple care från ebay?

Funderar på att skaffa apple care nu innan garantin går ut på min Macbook pro. Har sett att man kan få tag i det väldigt billigt på ebay. Någon som har erfarenheter? Fördelar/nackdelar?

http://cgi.ebay.com/AppleCare-for-Macbook-Pro-3-Year-Coverage...

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Som jag förstått det så ska det fungera bra, AppleCare för bärbara täcker globalt så det är inget fuffens. Det brukar vara så att säljaren helt enkelt bara mailar dig koden när du köpt det. Se bara till att köpa från någon med bra omdömen, personen i exemplet ser ju lovande ut t.ex.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

stealar traden lite, vad tacker apple care? typ om jag tappar datorn lr den gar sonder pga olycka reppar dem skadan utan kostnad? eller bara fabriks fel?

Permalänk
Medlem

Här står nog allt du behöver veta och lite till:

http://images.apple.com/legal/applecare/docs/AppleCare_Protec...

Men som jag förstått det efter att skummat igenom det så innebär det i princip endast att man förlänger den vanliga garanti-tiden och supporten.

Tråkigt.. har dock ingen erfarenhet själv så någon som använt sig utav sin Apple Care vid olycka/egna vållade skador får ju gärna lägga en kommentar.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

det fungerar endast på bärbara datorer, INTE stationära

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Home|Roz
det fungerar endast på bärbara datorer, INTE stationära

iMac fungerar det då på iallafall, jag har applecare på den köpt via en säljare i staterna från eBay. Apple ser det som AppleCare och ger mig onsite-service (om jag hade bott tillräckligt nära, nu får jag skicka in till LAN-master istället).

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.