Streama HD, att streama blu ray skiva via wifi?

Permalänk
Medlem

Streama HD, att streama blu ray skiva via wifi?

Tjena alla sweclockare. Jag har en önskan om att kunna streama en blu ray film genom wifi till en annan dator.
Tanken är att jag ska genom min stationära spela upp en full-HD Blu ray film i dess Blu ray spelare och sedan via ett program streama filmen med menyvalsmöjligheter till min bärbara dator med hdmi kontak och spela upp denna på en 46-tums Full-HD TV, jag vill kunna ha full kontroll över filmen, dvs pausa, byta undertext o.s.v.

Frågan är om det finns något program som har denna möjlighet, gärna freeware så skulle det vara toppen eller är mina krav orimliga. Tipsa mig om mina möjligheter, vill gärna kunna vara smidig med en bärbar, inte intresserad av att införskaffa en htpc i dagsläget.

Tack på förhand

Permalänk

Jag vill inte vara pesimistisk, men jag tror det är väldigt svårt att streama Blu-ray över trådlöst, rent bandbreddsmässigt. Men jag kanske har fel?

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Medlem

Jag funderade också över det, men om det är bandbredden som är problemet kan jag dra en gigabit kabel till datorn, går det då att lyckas med att spela upp filmen på något vis?

Permalänk

Vet inte om man kan rippa blu ray än, men annars skulle jag rippa den till en ISO, lägga i en mapp som man delar ut på nätverket, och sen öppna den med VLC på laptopen

Bara en idé.

Permalänk

Borde ju gå att bara dela ut Blu-ray läsaren över nätverket? Funkar för DVD och CD ivf. Frågan är hur bra widows hanterar det om den pallar med all den data som blu-ray innebär.

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Medlem

Jag tycker VLC är ett extremt bra program. Där kan jag streama dvd skivor, men mitt 802.11g klarade inte av att helt streama utan med jämna mellanrum hängde det sig. Med 100Mbit/s Tråd funkade det felfritt dock. Men jag har ingen kontroll direkt i vlc att styra utan måste antingen logga in via http där kan jag ange variabler för vilka undertexter och kapitel osv. Jag försöker hitta nån funktion för kontroll på skärmen i vlc