Permalänk
Robot

Härligt håriga baslådan

Bashögtalare av 11mm plywood klädd med svart fluff tyg.

22liters låda med

Konat biltema 65mm diameter 190mm långt basreflexrör.
8-tums Proson baselement http://www.fynda.se/index.php3?prodid=1619
Svart långhårigt tyg från panduro?
Kabel terminal

+ lim och skruv.

Har lagt runt 400 totalt inkl frakt för det priset tycker jag den låter riktigt jäkla bra
Lyssnar på Techno 24/7 nu..

Om det är någon som vill veta mått på lådan så bara skriv

Besök albumet: Härligt håriga baslådan av Frasse92

Permalänk

snygg bas men gillar inte porr ullen

Permalänk

Hahah 11mm plywood Kan inte blir någon höjdare, testa med 22 spån eller MDF så ska du se att det blir mycket bättre!

BTW är basen beräknad med rätt volym?

Permalänk

snälla, ta bort! är juh på helt fel ställe!!!

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Fjortisragg ^^

Visa signatur

[Intel E8500@3,9] [Gigabyte Radeon HD 4870 512] @CF [XFX Radeon HD 4870 512] [Corsair TWIN2X 6400 800Mhz DDR2 4096MB] [Gigabyte GA-X48-DS4, X48, Socket-775] [Thermaltake Toughpower 750W]

Permalänk

bäst för dej att du har en microprolle i den eller nått...för det e ett datorgalleri, inte "kolla alla prylar som står i mitt rum"galleri....

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Avstängd

SUB wooooooofffffffer , akta hunden atakerar den då lär den fina lådan inte blir så fin längre hehe

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk

ljudet ?

hmm... 11mm plywood ? Då slipper man ju iaf tänka på basreflexrör eftersom att hela lådan agerar slavbas ?? Kan omöjligt låta bra!! Men om man inte lyssnar på musik så är ju detta självklart inga problem! Ps: Fel Forum rekomenderar www.kasshembio.se om det nu hade funnits

Permalänk

dUNKAR`?

Visa signatur

E6600 @ 3,00GHz| Gigabyte GA P35 DS3 | GTX 260 | 4 GB Corsair XMS 2 DHX PC2-6400 | Hitachi 500gb | Corsair HX 620w |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KrilleMeister
bäst för dej att du har en microprolle i den eller nått...för det e ett datorgalleri, inte "kolla alla prylar som står i mitt rum"galleri....

Som om det är första gången något icke-dator-relaterat postas i galleriet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Indulgence
hmm... 11mm plywood ? Då slipper man ju iaf tänka på basreflexrör eftersom att hela lådan agerar slavbas ?? Kan omöjligt låta bra!! Men om man inte lyssnar på musik så är ju detta självklart inga problem! Ps: Fel Forum rekomenderar www.kasshembio.se om det nu hade funnits

I rest my case...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Indulgence

du hade kunnat rekomendera www.minhembio.com istället för att lägga in ett korkad inlägg

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Avstängd

Känns lite som att Sweclockers utvecklar sig till nya Fragbite.

Du tyckte inte att det kändes fel att posta bilder på en BAS?? i på en data sida??

för det första, 11mm playwood? varför bygger man med det? sen för det andra, varför en proson bas?? dom spelar ju knappt bra i rätt låda!

Snälla Sluta lägg upp en massa skit!

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
.......

Snälla Sluta lägg upp en massa skit!

SUCK det ända skit är alla dumma ID*** som inte kan ta det för va det ör utan bara måste klaga som ena gammla kärringar... säger bara det det börjas tidigt om det nu är så illa nu undrar hur det blir om 50 år till för er

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej.. jag håller med alla att det är lite fel forum men vafan.. å petig kan man inte vara.. det var en underlig ide med svart Fluff-Päls, men det var fan riktigt snyggt men kanske inte låter lika bra. form före funktion?

mhv axel-

Visa signatur

4670K | Sniper M5 | 16gb Corsair Vengeance | 2x HD 5850 | SSD 840

Permalänk
Medlem

Hahah Så söta ni är

För det första.. Ja okej, där är kanske fel ställe att lägga upp en baslåda men det är trots allt KRINGUTRUSTNING för min dator

Sen tycker i alla fall jag att den låter bra för min smak, och man måste ju inte maxxa på för fullt så att lådväggarna trycks ut. Ska man bara sitta och lyssna på chill volym tror jag fan inte man märker särskilt stor skillnad på hur tjock skivan är... Men om man man ska ha fedte hög volym och hoppa rundor så förstår så klart jag med att det hade låtit bättre med ordentligt tjocka sidor i lådan.

Den är byggd med rätt volym och rätt storlek på reflexrör.

Permalänk
Medlem

Definiera Techno...

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnia
Definiera Techno...

han mena säket hjändöd musik med låg toner som är rätt enkelt att lyssna på..

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnia
Definiera Techno...

Han borde sagt typ Elektro eller liknande. Techno kan ju vara så mycket. Jag tror nog att det är allt den basen klarar. Lite mer seriös musik kräver bättre element än proson. Men då kostar det ju därefter också så...

Tycker för övrigt att den var lite gullig faktiskt. Betydligt roligare att kolla på än alla jävla hörnor och folk som satt ihop en helt vanlig dator. Om den är moddad på något unikt sätt så är det ju självklart intressant men annars kan det vara. Mer udda prylar om ni frågar mig

Visa signatur
Permalänk

Passar inte in i på detta forum, men han har ju byggt det själv även om vissa diskuterar kvaliten. Bättre än folket som lägger upp märkesdatorer, killen kan ju grundläggande el kunskaper och det är värt något

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Okej, lyssnar på det mesta inom "techno musik", bla Trance, House, Psy Trance o.s.v

Tiesto, ja...

Tack för några schyssta kommentarer Heh

Permalänk
Medlem

Köpt någe från biltema istället

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

Lite klent med 8", men det var en cool låda

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Riktigt taskiga kommentarer du fått, jag tycker lådan ser fräck ut och den låter säkert bra.

Visa signatur

Chieftec Mesh ♣ Gigabyte DS4 ♣ q6600 (3,2 GHz) ♣ OCZ Reaper 2x2GB PC2-8500 ♣ 8800GT 512mb (740/1850/1060 MHz) ♣ Corsair 650W ♣ Raptor 150 GB ♣ 3Dmark06: 14341

Permalänk
Avstängd

Ni som definerar teckno det ända teckno som är i mina öron är tidiga U96 o en massa 150+bpm musik typ "I wanna be a hippie" (som en låt hette kom inte på exakt grupp)
dj tiesto är trance för mig i allfall.

Nu vet ni det fjortisar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja nokiaback, när det gäller just "teckno" är nog du experten.

Fin låda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av treffin
Ja nokiaback, när det gäller just "teckno" är nog du experten.

Fin låda

ahah det var dagensXD "teckno"

Naaab

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem

För mitt lilla rum är det ganska mycket med en 8" 8)

Tack Beer och Treffin

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
Ni som definerar teckno det ända teckno som är i mina öron är tidiga U96 o en massa 150+bpm musik typ "I wanna be a hippie" (som en låt hette kom inte på exakt grupp)

euhm okej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
dj tiesto är trance för mig i allfall.

Nu vet ni det fjortisar

Bortsätt från U96 låter det du snackar om mer som happy hardcore.Techno är helt instrumentalt (så att säga )

Visa signatur
Permalänk

Jag tycker då fluffhåret var hur coolt som helst så du fick 9p, sen så är lådan felbyggd ur basreflex princip men det är ju en annan historia...
Porten ska sitta på samma sida som basen annars gör den ingen nytta!