Permalänk

Klocka 8800 gts 640

Haomé,

Har börjat att klocka mitt grafikkort med rivatuner.Är just nu på 593 på coren och 885 på minnena.Tar 10 i taget vad jag har läst.Inga temphöjningar från orginal än dock men det kanske det inte blir....än.

Men nu till min fråga.Shader clock,man kan ju linka shaderklocken med coreklocken.Ska man göra det eller köra den separat?Blir det några speciella grafikstörningar om shadern är för hög?

Danke schön meine freund

Visa signatur

E6850@3Ghz, Noctua NH-12F, Asus P5K Deluxe/WiFi-AP, 4GB Corsair 6400C4DHX, Corsair HX 520W, Antec P182 Gun Metal, X-Fi Xtreme Gamer, Asus ENGTX 260, Samsung 320GB/500GB. Top-notch...years ago.

Permalänk
Medlem

Jag kör separat, har inte märkt nåt skumt (klockat enligt sign).

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk

Re: Klocka 8800 gts 640

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superluminal
Haomé,

Har börjat att klocka mitt grafikkort med rivatuner.Är just nu på 593 på coren och 885 på minnena.Tar 10 i taget vad jag har läst.Inga temphöjningar från orginal än dock men det kanske det inte blir....än.

Men nu till min fråga.Shader clock,man kan ju linka shaderklocken med coreklocken.Ska man göra det eller köra den separat?Blir det några speciella grafikstörningar om shadern är för hög?

Danke schön meine freund

Du kan ofta köra lite högre på shadern jämfört med vad som blir när dom är låsta till varandra. Och ta en titt på den här tråden som besvarar många frågor angående klockning av gts 640... http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

Quis Custodiet Ipsos Custodes!