FTP-klient som använder flera sessions för _en_ filöverföring

Permalänk
Medlem

FTP-klient som använder flera sessions för _en_ filöverföring

Söker med lampa och lykta efter en hyfsad FTP-klient som kan öppna flera sessions för en filöverföring av en enda stor fil. Så som Get Right fungerade med HTTP-nedladdningar back in the days. Anledningen är att det finns ett problem med enkla anslutningar mellan olika höghastighetsnät. Jag som sitter med 100/100 med en ISP får en cap på 1-3MB/s när någon annan med 100Mbit downstream laddar ner en fil från min FTP.

Öppnar man däremot flera sessions och laddar flera filer samtidigt kan man komma upp i sammanlagt mycket högre hastigheter. Detta vill jag kunna implementera på en enda, stor fil. Har testat Bitkinex som stödjer detta men är inte helt nöjd, verkar inte kunna ställa in mängden peers som klienten skall använda bl a.

Så ja, tips på bra klienter som klarar av det uppskattas verkligen!

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

På en o samma fil vet jag inte om det är möjligt att göra detta på FTP transfers.
Att köra flera sessions funkar dock med egentligen alla ftp program , bara öppna ett till

FileZilla är annars ett bra gratisalternativ som gör just den grejen , öppnar fler sessions då du kör.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
På en o samma fil vet jag inte om det är möjligt att göra detta på FTP transfers.
Att köra flera sessions funkar dock med egentligen alla ftp program , bara öppna ett till

FileZilla är annars ett bra gratisalternativ som gör just den grejen , öppnar fler sessions då du kör.

Bitkinex stödjer faktiskt överförande av en enda fil på flera sessioner. Men det är svårförståeligt och inte överdrivet stabilt. Så FTP-protokollet klarar av det. En bättre klient är önskvärt dock.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

CuteFTP ska klara av det.
http://www.cuteftp.com/

Visa signatur

,