Dubbla äggulor...i 6st ägg..varför/hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
Det sitter en knöl på äggulan som blir kyckling. Gulan är bara näring, även fiskyngel kan ha en gulsäck med näring. Vitan när näring när kycklingen har vuxit till sig lite.

Den vita som sitter vid ägg är äggsnodd som håller ägget på plats, gulan är den riktiga embryon står så på wikipedia ialf

http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%84gg

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
Den vita som sitter vid ägg är äggsnodd som håller ägget på plats, gulan är den riktiga embryon står så på wikipedia ialf

http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%84gg

Nej, det står att embryo bildas i gulan. Gulan är fortfarande bara näring. Groddskiva hette visst den där knölen, titta på bilden så förstår du.

Lite definitions fråga kanske..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
Nej, det står att embryo bildas i gulan. Gulan är fortfarande bara näring. Groddskiva hette visst den där knölen, titta på bilden så förstår du.

Lite definitions fråga kanske..

Ah bilden på wikipedia var ganska dålig

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Re: Re: Dubbla äggulor...i 6st ägg..varför/hur?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusS
Det är inte första april så går inte på den här typen av helt uppenbara försök att lura dina stackars forumskamrater.
Den här typen av uppenbara lögner tycker jag bara hör hemma den första april, inte kan man springa och försöka luras sådär till vardags. Den enda anledningen jag ser att du skulle försöka med något sånthär när det inte är den första april är att du är mytoman, och om det är fallet så tycker jag helt klart att du ska söka hjälp för ditt problem innan det förstör ditt liv total.

Så, sluta försöka slå i folk att en sweclockare har lyckats skaffa en fru...
Vi som är lite äldre förstår ju att det bara är på skoj, men tänk på alla stackars yngre medlemmar som tar det på allvar och faktiskt tror att det går att hitta någon trots att man är nörd..

Vad det gäller äggen har jag ingen förklaring...

Ah tackar nu kan jag somna gott!

Angående äggen så är detta min teori, alla ägg som produceras "lyses" väll? Alltså man håller ägget över en lampa för att se så det är okej inuti, därefter separeras väll dubbla och inte dubbla och sen var det väll någon sommar jobbare som var trött på sitt liv så han bytte helt enkelt kartonger.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk

du köpte väl ekologiska ägg=)?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dragan_at
morsan har höns och det är då en höna som bara värper ägg med två gulor, den är säkert muterad eller någor..

kan vara så att du bara fick ägg från en höna typ.. är säkert varnligare på ekologiska ägg skulle jag tro.

Självklart är hönan muterad?... Det är (har du blivit) du med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulchi
Den andra teorin är att nån har pillat med något (genmanipulation osv).

Varför måste "någon" ha pillat med något? Seriöst, det är sjukt mycket mer troligt att det är en slumpmässig mutation som leder till att vissa hönors ägg har dubbla äggulor. Varför använder du ordet manipulation förresten? Oerhört värdeladdat ord.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!