Rotera spaces i OS X

Permalänk
Medlem

Rotera spaces i OS X

Använder en Mac Mini med OS X 10.5 kopplad till en TV för att övervaka diverse system. Dessa har nu blivit så pass många att det är svårt att få plats med allt på ett skrivbord.

Jag undrar om man på något vis kan få den att rotera mellan de 4 skrivbord man kan ha, så att den tex. var 20:de sekund byter skrivbord automatiskt?

Permalänk
Medlem

Apple script eller Automator lär ju kunna göra det.

Visa signatur

"Stallman to Dvorak: Welcome to freedom, your rulebook is in the mail" - Fake Steve Jobs
rfc-1925 - The Twelve Networking Truths

Permalänk
Medlem

blir det inte lite jobbigt om du kollar på en sak, o så byter den spaces automatiskt ? jag skulle då bli skitirriterad

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
blir det inte lite jobbigt om du kollar på en sak, o så byter den spaces automatiskt ? jag skulle då bli skitirriterad

Om det är för någon sorts övervakning t.ex. övervakningskamera så är det väl ungefär så man vill ha det.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

jajo, om det nu är sådan. bygger ju dock på att man kan stanna förloppet om man ser nått

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ntity
Apple script eller Automator lär ju kunna göra det.

Permalänk
Medlem

någon här som har lust att fixa fram ett sådant script eller en guide i automator?

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

Såhär kan kanske ett AppleScript som gör detta se ut, fungerar för mig iaf:

repeat 4 times tell application "System Events" key code {59, 124} end tell do shell script "/bin/sleep 20" end repeat

Detta förutsätter att man har ställt in att byta mellan spaces med CTRL + Piltangenter.
CTRL = 59
Pil höger = 124

repeat 4 kan ändras till valfritt antal.. 4 bläddrar runt ett varv på fyra spaces.
"/bin/sleep 20" pausar i 20 sekunder.. enligt önskemål.

Kan givetvis byggas ut efter eget behov. Kan underlätta hanteringen genom att lägga in det i Automator.

EDIT: Tips, för att hitta andra key codes (andra tangenter) kan t.ex. Full Key Codes Mac användas.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)