Funderar på en Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Funderar på en Macbook Pro

Hej...

Jag har alltid kört PC och det har funkat mkt bra.
Men nu de senaste året har jag blivit mer och mer intreserad av Mac.
Deras design, Deras stabila OS, och deras hårdvara som är perfekt.
Det jag gör på datorn är mästadels

Film/Musik
Photoshop
Cinema 4D
Programering över lag
Warcraft 3
World of Warcraft
väntar på Starcraft 2

Man har ju hört att Mac är dem ultimata Grafikmaskinerna, men hur funkar det och spela i OSX.

Jag är 98% säker på att jag ska skaffa en av dem nya modellerna av MacBook Pro

Visa signatur

AMD Athlon 64x2 Dual Core 5000+ | 4*1024 kingston PC5300 667Mhz | 1036GB | Geforce EN7950GX2 | Win2k3 | Iphone 3Gs | Mac Book Pro 15" |

Permalänk
Medlem

Utan att skrämma upp dig helt kan jag bara nämna att ifall du tänkt spela wc3 eller starcraft 2 så måste du nästan köra det igenom bootcamp. Anledningen är att musen känns "slöddrig" i brist på bättre ord. Detta är dock inte datorns fel utan hur osX hanterar möss.

Wow inte är några som helst problem sålänge du inte använder musen till att trycka på alltför många hotbars.

Kan väl nämna att jag själv sitter i mestadels samma program samt samma spel på en 1 månad gammal Macbook Pro 17".

Inväntar flames från folk precis som vanligt när man nämner något negativt med osX/apple/Mac

Permalänk
Medlem

Jag antar att det är standard accelerationen som du stör dig på, det finns en bunt programs om du kan använda för att fixa till det, steermouse är väll det bästa men kostar 20 dollar så det är ju inte dyrt.

Visa signatur

"Stallman to Dvorak: Welcome to freedom, your rulebook is in the mail" - Fake Steve Jobs
rfc-1925 - The Twelve Networking Truths

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av difi
Utan att skrämma upp dig helt kan jag bara nämna att ifall du tänkt spela wc3 eller starcraft 2 så måste du nästan köra det igenom bootcamp. Anledningen är att musen känns "slöddrig" i brist på bättre ord. Detta är dock inte datorns fel utan hur osX hanterar möss.

Wow inte är några som helst problem sålänge du inte använder musen till att trycka på alltför många hotbars.

Kan väl nämna att jag själv sitter i mestadels samma program samt samma spel på en 1 månad gammal Macbook Pro 17".

Inväntar flames från folk precis som vanligt när man nämner något negativt med osX/apple/Mac

Har spelat uppåt 50 omgångar av WC3 på mitt OS X utan några som helst problem. Har en MX518. Den enda skillnaden där är mellan Windows och OSX i WC3 är i princip att musen har en liten annorlunda acceleration, dock inget dåligt eller något ospelbart.

Jag hade dock problem med konstig rörelse när jag för en stund använde mig utav en Razor Deathadder, även i OS X.

Med stor sannolikhet så kommer det fungera lika bra eller bättre (behövs det?) i kommande spel.

Edit: Kan tilläga att jag precis vid övergången till OS X använde mig utav USB Overdrive för att ändra på accelerationen för att matcha Windows - nu kör jag dock endast programmet för att ställa in de övriga knapparna då jag vant mig vid OS X mushantering. Allt sådant är en vanesak.

Edit2:

Glömde kommentera trådskaparens lista

Film/Musik - fungerar perfekt enligt mitt tycke. Vet inte riktigt om du menar skapa eller se/lyssna, men det spelar inte direkt något roll då det finns bra förutsättningar för bägge.
Photoshop - fungerar i princip precis som på Windows. Den enda skillnaden mot Windows är att det inte kommer finnas 64bitars-stöd i Mac-versionen av CS4.
Cinema 4D - Har inga erfarenheter av detta.
Programering över lag - Det är inga problem.
Warcraft 3 - Inga problem heller, spelar det i princip dagligen. Dock uppehåll nu i väntan på den nya MBP:n.
World of Warcraft - Har inte spelat det själv men vad jag förstått så fungerar det hur bra som helst.
väntar på Starcraft 2 - Svårt att säga vad det kommer att kräva osv, men det lär fungera bra på de nya maskinerna, ser också fram emot detta samt Diablo 3.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Min Razer Diamondback funkar perfekt i OS X

Sen angående datorn, vet inte om det var det du menade med "en av de nya modellerna" men det kommer som sagt nya snart. Bara för att klargöra ordentligt att du bör vänta åtminstone oktober

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Min Razer Diamondback funkar perfekt i OS X

Sen angående datorn, vet inte om det var det du menade med "en av de nya modellerna" men det kommer som sagt nya snart. Bara för att klargöra ordentligt att du bör vänta åtminstone oktober

Jo jag menade dem nya som kommer nångång under Oktober
Men det ser låvande ut då, tack för alla svar.

Visa signatur

AMD Athlon 64x2 Dual Core 5000+ | 4*1024 kingston PC5300 667Mhz | 1036GB | Geforce EN7950GX2 | Win2k3 | Iphone 3Gs | Mac Book Pro 15" |

Permalänk
Medlem

Någon som vet prestandan på dom nya som kommer?

Även om dom piggar upp vanliga MB skulle vara intressant Är väldigt sugen på att skaffa en MB eller MBP, men vill inte vänta för länge ;P ni vet köpar suget............

Visa signatur

P5w dh deluxe/ e6600 @ 3.3ghz/ corsair xms 2gb pc8500 @ pc5700 !?/ Asus 8800gts/ Seasonic m12 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonnyK
Någon som vet prestandan på dom nya som kommer?

Även om dom piggar upp vanliga MB skulle vara intressant Är väldigt sugen på att skaffa en MB eller MBP, men vill inte vänta för länge ;P ni vet köpar suget............

De senaste ryktena säger Tisdagen den 14 Oktober. Om Apple kommer att hålla ett event för lanseringen så lär vi höra om det inom de närmsta dagarna, iaf i början utav nästa vecka.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)