någon mening med en raport disk?

Permalänk
Medlem

någon mening med en raport disk?

Tjenare har en fråga jag funderat på.

Har en 1 tb disk som systemdisk och just nu en 500gb som "spel" disk där jag installerar alla spel. Nu till frågan, om jag byter ut speldisken till en raptor får jag någon prestandaökning? Eller måste jag byta ut systemdisken också?

Permalänk
Medlem

Du menar velociraptor?
Skall visst nog vara stor skillnad på den gamla raptorn och den nyare velociraptorn.

Ang. prestanda, kör velociraptorn som system disk.

(det råder lite delade åsikter om vad som är bäst, strikt system disk och installera spel etc. på en sekundär disk vs. system + program på en och lagring på den sekundära, jag hade kört på det senare alternativet, men den snabbaste disken skall vara till systemet i alla fall.)

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Hedersmedlem

Hårddisken ger ingen prestandafördel med spel, mer än att det går snabbare att ladda dem och dess olika nivåer/banor

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Hårddisken ger ingen prestandafördel med spel, mer än att det går snabbare att ladda dem och dess olika nivåer/banor

Jo det är en prestanda fördel när man laddar tunga spel!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Jo det är en prestanda fördel när man laddar tunga spel!

Jo, men den vanliga gamern klarar sig på en någorlunda 7200varvars disk.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Jo det är en prestanda fördel när man laddar tunga spel!

Läste du vad jag skrev? =/

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Läste du vad jag skrev? =/

Japp prestanda fördelen märks tex i oblivion när nya areas laddas! snabbare disk mindre hack!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
mer än att det går snabbare att ladda dem och dess olika nivåer/banor

Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Japp prestanda fördelen märks tex i oblivion när nya areas laddas! snabbare disk mindre hack!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Japp prestanda fördelen märks tex i oblivion när nya areas laddas! snabbare disk mindre hack!

Han syftade på prestanda som i FPS. Det är helt sant att man slipper "hack" i vissa spel där det laddas in nya områden.