Permalänk

Kan inte installera något spel

Tja,

Jag kan inte installera något spel, försökte med Crysis och Call of Duty 4, med Crysis så kommer man till finish direkt. Och det står att installationen inte kan utföras, och att man ska starta om datan och pröva igen. Med Call of Duty 4, så kommer det fram något error meddelande. Har precis satt in ny CPU (Phenom 9750) och ominstallerat Windows XP.

MvH Oskar

Visa signatur

Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II X3 720BE @ 3.5GHz | LeadTek GTX 260 | 4GB OCZ Reaper | Corsair 650W | 3DMARK06: 16723

Permalänk
Hedersmedlem

Fullt uppdaterat system? SP3 tex?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

jag tror du skall kolla om bios för ditt moderkort behöver en uppgradering,

alla som uppgraderar sin cpu borde kolla om moderkortet behöver uppgraderas med nytt bios ,

Permalänk

Det är uppdaterat, hade Vista, men installerade Xp istället. För min Phenom tyckte inte om Vista (fungerade inge bra).

Visa signatur

Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II X3 720BE @ 3.5GHz | LeadTek GTX 260 | 4GB OCZ Reaper | Corsair 650W | 3DMARK06: 16723

Permalänk
Hedersmedlem

Moderkortsdrivisar installerade?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Ja

Visa signatur

Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II X3 720BE @ 3.5GHz | LeadTek GTX 260 | 4GB OCZ Reaper | Corsair 650W | 3DMARK06: 16723

Permalänk
Hedersmedlem

Har du testat andra program? Går tex 3dmark att installera? Vad kör du för program brandvägg, antivirus m.m?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Har inte testat. Antivirus är AVG 8.0 inkl. brandvägg.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II X3 720BE @ 3.5GHz | LeadTek GTX 260 | 4GB OCZ Reaper | Corsair 650W | 3DMARK06: 16723

Permalänk
Medlem

installation skedde med administratörskonto?

Har du satt i XP skivan igen för att testa att reparera filer?

har du uppdaterat Windows?? dvs kört windows update så mkt det går??

Permalänk

Har t.o.m ominstallerat windows IGEN, med samma resultat, men nu är det dll-filer och "skicka inte" rutor som kommer upp...

Visa signatur

Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II X3 720BE @ 3.5GHz | LeadTek GTX 260 | 4GB OCZ Reaper | Corsair 650W | 3DMARK06: 16723

Permalänk
Medlem

typsikt problem med ofullständig windows installation, antingen är skivan lite repig eller så läser den inte in all information ordentligt.

Jag har haft samma problem förut med XP SP2, hörde av mig till MS och fick en helt ny skiva för 200 Kr med UPS.

Permalänk

Testade precis med en annan Windows XP skiva, men det fortsätter pluppa fram error rutor när jag ska installera t.ex WC3.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II X3 720BE @ 3.5GHz | LeadTek GTX 260 | 4GB OCZ Reaper | Corsair 650W | 3DMARK06: 16723

Permalänk
Medlem

är det en crackad skiva så kan filen för Windows vara ofullständig så då är det skitsamma hur många skivor du gör om.

Tror du får hitta en ny version som är fullständig, det verkar som om den du har inte vill alls

Permalänk

Nej, båda är riktiga - inte crackade.

edit: Jag har precis resetat BIOS, för jag va lite för pillig. Kan det ha med saken att göra tror ni?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II X3 720BE @ 3.5GHz | LeadTek GTX 260 | 4GB OCZ Reaper | Corsair 650W | 3DMARK06: 16723

Permalänk
Hedersmedlem

Om du hade ställt in bios på speciellt sätt, så kan det ju påverka hur den funkar, ja. Kolla att allt forfarande är igång, som skall vara det i bios

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Det är ju rätt konstigt ändå, datorn FUNGERAR PERFEKT... utom att man inte kan installera/spela något spel. Det är problemet, det här är liksom för komplicerat för lilla Oskar, så jag skickar in datorn. Har suttit fixat och donat i över 11 timmar, nu är det nog!

När jag fått tillbaks datan, kan jag skriva här vad det va för fel. Så att om någon har liknande problem kan kika in här

Visa signatur

Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II X3 720BE @ 3.5GHz | LeadTek GTX 260 | 4GB OCZ Reaper | Corsair 650W | 3DMARK06: 16723