Piraträttegång inleds i februari

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxarn
Vad händer om de blir fällda? Jag menar, de kan ju knappast betala så stora summor? Är det deras barn och följande generationer som får ta smällen?

Vet inte hur det blir, men skulle föreslå att folk donerar pengar till ägarna av TPB ifall de skulle dömas. Skulle mer än gärna donera ett par hundralappar för att hjälpa till

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Campaigner
Jag vet inte riktigt vad din argumentationsteknik kallas, men den är fel.

Du vill inte lägga pengar på musik, film och biobiljetter för att de redan har så mycket pengar...? Ok....

Sen drar du in tredje världen (afrika) som inte har ett jäkla dugg med saken att göra o drar snyfthistorieparalleller med svältande barn (som inte borde fötts överhuvudtaget av deras oansvariga föräldrar) som inte har mat för dagen och stenrika artister och filmstjärnor som har ett gigantiskt överflöd....
Att stjärnor har så mycket pengar är för att folk är beredda att betala för deras tjänster! Marknadsekonomi. Betalar för det du vill ha. Om väldigt många är beredda att betala så stjärnorna blir stenrika då är det så.

Detta är så typiskt för "världsmedborgare" eller va de nu kallas som inbillar sig att de 2 sakerna har överhuvudtaget med varandra att göra. Tredje världen är främmande och har ingenting med oss och vår livsstil att göra. Bryr mig inte ett dugg om folk där nere. De kan gott gå igenom samma utveckling som västvärlden gjorde! (Fast det betyder att afrika måste isoleras vilket aldrig kommer hända så länge det finns pengar att tjäna därnere vilka de själva behöver för att kunna utvecklas).

Du missar hans poäng. Han tycker bolagen är bortskämda som ställer till sånt liv och kräver miljonskadestånd, när de är sanslöst rika. Han försöker bara sätta i perspektiv att filmbolagen inte har något att vara missnöjda över.

Hittils har jag inte sett någon statistik som stödjer att filmbolagen skulle förlorat en enda krona.