partylekar, behöver tips

Permalänk
Medlem

partylekar, behöver tips

På nyår så ska vi ha fest hemma. och för att alla ska ha en så rolig kväll som möjligt så är det tänkt o ha lite lekar oxå.

ska man kanske köra en singstar turnering? eller många tkr de tär för pinsamt?

tänkte köra lite musikintro frågor med folket uppdelat i lag.

att det ska finnas hemliga uppdrag under allas tallrikar som de ska göra under kvällens gång som tex "Torka din bordsgranne om munnen minst en gång under kvällen."

"Ta mat från din bordsgrannes tallrik minst en gång under kvällen."

har ni fler förslag på sådana uppdrag?

sen så har vi inte kommit på fler saker som vi kan göra. ni sitter säkert på många roliga saker som man kan göra så uppskattar om ni delar med er

Permalänk
Medlem

Världens bästa drinking game;
http://en.wikipedia.org/wiki/Sociables

Man sitter i en ring, alla har dricka, och i sin tur väljer man ett kort ur leken. Varje kort, beroende på vad det är för färg, klädsel eller nummer betyder olika.

På wikin ovanför ser du vad varje kort betyder. Den absolut bästa är 'Regel'. Den som får upp en Jack får då skapa en generell regel som gäller tills alla korten är använda. En bra regel är 'inget pekande'. Då brukar det bli så att nån råkar peka, så pekar nån annan 'Ah du pekade!', och sen en annan 'NU PEKA DUU!' osv osv så får alla dricka en massa. Det är verkligen, jätte- jätteroligt när alla väl kommit igång.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

klädpoker ?

du menar när alla är dragna ??

Permalänk
Medlem

Var på en hemmafest igår för en gångs skull, det slutade med att eliten satt vid ett stort bord och körde ölvarianten av Jag har aldrig. Det var riktigt kul faktiskt, och man fick ju veta en hel del snask om lite folk man känner

Visa signatur

denna signatur är inte vettig, den är inte heller tänkt att ha någon djup filosofisk mening som man kan tro. allt jag vill säga med denna signatur är att jag inte har nånting att skriva.

Permalänk
Medlem

Gruppsex. Jo, jag är seriös.

Permalänk

Singstar är skitbra på fest... när alla är fulla.
Snygga tjejer brukar vara väldigt viktigt för att folk ska ha kul med

Permalänk
Medlem

Re: partylekar, behöver tips

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jazon
"Ta mat från din bordsgrannes tallrik minst en gång under kvällen."

har ni fler förslag på sådana uppdrag?

Man kan ju ha saker som "håll tal", ropa "hurra" så fort någon gör något man bestämt i förväg, komma med visdomsord lite då och då etc. Någon som hela tiden ska utbringa en skål för valfria händelser. Någon som måste resa sig så fort någon annan gör det etc.

Permalänk
Medlem

Re: Re: partylekar, behöver tips

Citat:

Ursprungligen inskrivet av froken
Man kan ju ha saker som "håll tal", ropa "hurra" så fort någon gör något man bestämt i förväg, komma med visdomsord lite då och då etc. Någon som hela tiden ska utbringa en skål för valfria händelser. Någon som måste resa sig så fort någon annan gör det etc.

Frågan är om det inte blir tråkigt? om alla har ett uppdrag känns det på nåt meningslöst... skulle snarare va roligt om 1 eller 2 personer får uppdrag och skämma ut sig utan att resten av gruppen vet.

Som det han skrev "ta mat från bordsgrannen", om grannen vet att det är ett uppgdrag så kanske han inte tycker att är speciellt konstigt eller kul.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: partylekar, behöver tips

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Frågan är om det inte blir tråkigt? om alla har ett uppdrag känns det på nåt meningslöst... skulle snarare va roligt om 1 eller 2 personer får uppdrag och skämma ut sig utan att resten av gruppen vet.

Som det han skrev "ta mat från bordsgrannen", om grannen vet att det är ett uppgdrag så kanske han inte tycker att är speciellt konstigt eller kul.

Det är en risk ja. Men alla behöver inte ha en uppgift, bara några stycken. Beror ju på hur bra alla känner varandra, inte alltid så kul att skämma ut sig inför en hel grupp.

Permalänk
Medlem

Kom ihåg!
Dude To Babe Ratio!

Ingen Gillar en Korv fest ,Unless you swing that way.

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Inaktiv

"uppdrag" under kvällen låter ganska fånigt när man säger det, men av egen erfarenhet kan det vara otroligt kul.

man kan få till uppdrag att "få en låt i huvudet" på så många andra som möjligt (alla vet hur lätt det är att gå o nynna på nån låt)

Ett annat uppdrag är att man ska lyckas byta tröja med någon under kvällen.

Något som jag upptäckte var väldigt irriterande o kul va att varje gång nån ropade skål ska man ropa något
(vi hade "all makt åt tengil vår befriare")

Dricka öl snabbast med tamponger i kinderna

Permalänk

en rolig idee är att luska reda på allas telefon nummer och sen be någon kompis eller lillebror sitta o busringa hela kvällen till de när de blir lite dragna. kan bli lite skoj

Jag evt dagis humor.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
en rolig idee är att luska reda på allas telefon nummer och sen be någon kompis eller lillebror sitta o busringa hela kvällen till de när de blir lite dragna. kan bli lite skoj

Jag evt dagis humor.

Ja tycker du att det är ett lämpligt förslag till en bra fest är det väl inte så konstigt att du har problem att "hitta tjejer" ...

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeze
Ja tycker du att det är ett lämpligt förslag till en bra fest är det väl inte så konstigt att du har problem att "hitta tjejer" ...

Tja tycker du det där var ett nödvändigt svar så vet jag inte vad jag ska säga om ditt kärleksliv :>

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Här kanske du hittar något:

http://www.roligfest.se/

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD