Left 4 dead-tråden

Permalänk
Avstängd

har någon väldigt stora problem med att man inte kommer in i ett spel? jag får bara retried 10 times, undrar om någon vet hur man fixar detta

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Varför krämmar du inte på med fullt AA/AF? De är väl väldigt bra, jag maxar spelt med min rig lätt, kör dock vsync, håller sig över 60fps jämt, mer vet jag inte då vsync är på

Kanske för att jag körde med det spelet valde som optimized bara för att kunna jämföra mot andra?Och stäng gärna av vsync annars kan du aldrig få ett äkta värde.))
Och knappast att du maxar med en phenom i max på allt:))
Tyvärr...
Eller=du kan inte maxa någonting med vsync på:)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Kanske för att jag körde med det spelet valde som optimized bara för att kunna jämföra mot andra?Och stäng gärna av vsync annars kan du aldrig få ett äkta värde.))
Och knappast att du maxar med en phenom i max på allt:))
Tyvärr...
Eller=du kan inte maxa någonting med vsync på:)

Dock behöver hn inte mer än 60 fps. MOch det lär ju inte vara några problem att spela med maximierade inställeningar med en phenom.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

jag stör mig på er som säger "man behöver inte ha mer än 60 fps" men när jag har vsync på så har jag större chans att få under 60 fps än utan ....

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Kanske för att jag körde med det spelet valde som optimized bara för att kunna jämföra mot andra?Och stäng gärna av vsync annars kan du aldrig få ett äkta värde.))
Och knappast att du maxar med en phenom i max på allt:))
Tyvärr...
Eller=du kan inte maxa någonting med vsync på:)

Haha, varför skulle han inte kunna maxa med en phenom? Spelet använder ju bara en kärna så tror inte att det är speciellt CPU bundet. Dessutom så är väl phenoms inte speciellt dåliga heller?

Jag lirar förövrigt helt maxat i 1680x1050 16(nånting)AA 16AF Vsync (tripplebuffer) 75fps konstant med min rig i sig. Det är ju dock bara demot, kanske är mer krävande på t.ex skogsbanan.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban

Och knappast att du maxar med en phenom i max på allt:))
Tyvärr...

Dummaste jag hört på länge. Jag maxar allt på min AMD x2 6400+ så varför skulle han inte det på sin Phenom?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Det verkar som att dom har uppdaterat spelet och lagt in en ny fin funktion. Man kan nu göra/gå med i en steam grupp server, så alla som är med i den steam gruppen kan gå med i spelet, riktigt fint faktiskt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Dummaste jag hört på länge. Jag maxar allt på min AMD x2 6400+ så varför skulle han inte det på sin Phenom?

Eftersom spelet endast utnyttjar en kärna och din är på högre frekvens! Source-motorn KÄKAR CPU.
förövrigt

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Eftersom spelet endast utnyttjar en kärna och din är på högre frekvens! Source-motorn KÄKAR CPU.
förövrigt

Flera har lyckats klocka sina Phenoms till över 3 GHz, så dom ligger i närheten av min processor

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Flera har lyckats klocka sina Phenoms till över 3 GHz, så dom ligger i närheten av min processor

Irrelevant om han kör på stock... Han nämner aldrig att den är klockad. Vilket gör att din 3,2 GHz är bättre!
Men en phenom på 3ghz mot en X2 på samma frekvens presterar i teorin lika i L4D.

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Avstängd

jag hade för mig l4d kräver 2 kärnor, menar dom rekommenderar en duo core på 2.4ghz>.<

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Eftersom spelet endast utnyttjar en kärna och din är på högre frekvens! Source-motorn KÄKAR CPU.
förövrigt

Citat:

Left 4 Dead uses the latest version of Valve's Source engine, with improvements such as multi-core processor support and physics-based animation to more realistically portray hair and clothing, and to improve physics interaction with enemies when shot or shoved in different body parts.

Citat:

Left 4 Dead takes advantage of multicore support in several areas (not just the particle system).

Citat:

Support for multi-core processors.

http://en.wikipedia.org/wiki/Left_4_Dead

http://www.left4dead411.com/left-4-dead-information#Q9

http://www.left4dead.se/forum/viewthread.php?thread_id=2

Permalänk

Testade demon nyss, och jaa vad ska man säga ?
Jo, det är kul som fan men kan nog bli lite enformigt.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Jag testade just demot.Men undrar vad ni tycker om prestandan.Jag körde singleplayer i demot med dessa settings som demot valde efter installation.
1920X1200
4Xmsaa
anisotropic 4X
widescreen 16:10 (kör på crtskärm 21 tum så inte säker här)
single player
fraps mätte under hela speltiden
Aldrig under 150 fps,då undrar jag är det bra med ett 4870X2?
Övriga systemet ser ni i sign.+ati catalyst 8.11 och win xp pro sp3.
MvH albanen....

Det är skitbra med tanke på att HL2: Ep2 dippar till runt 30 fps med HD4870X2. Jag har average på 130 ungefär med allt maxat och 8xAA, 16xAF i 1280*1024. Så du har ett bra resultat.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Körde igenom demot några gånger precis, tyckte det var svinkul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kharz
Körde igenom demot några gånger precis, tyckte det var svinkul.

riktigt roligt är det fan va gött d ska bli me fullversionen nästa vecka

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk

Haha, jag lät mina polare lira det. En via internet och den andra satt på min burk. Det var första gången för båda, de övriga gubbarna var AI.

Deras chatt liknade detta:
Polare1: Du får gå först!
*konstiga ljud från rummet*
Polare2: Nej, fan heller, vågar inte.
Polare1: Är du feg eller? Gå nu!
Polare2: Det är ju du som är en fegis!

Så stod dom och skrev till varandra 5-6 min tills det bar av. Polarn som satt här var lite nervös och skrek till då och då. Mycket underhållande och de lyckades självklart kasta molotvs på varandra.

Permalänk
Proffsmoddare

Jag litar mer på min egen aktivitetshanterare.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Tror att detta spelet blir rätt populärt på DH. Varför är man alltid pank när man hittat nått att köpa.

Permalänk
Medlem

hehe, har kört Demo't ett tag :P..
har någon testat olika configs på spelet?
som t.ex en väldigt massa infected? kör Utan HUD?

finns lite olika variationer på detta forum om det
http://www.left4dead411.com/forums/index.php?action=vthread&f...

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Det är skitbra med tanke på att HL2: Ep2 dippar till runt 30 fps med HD4870X2. Jag har average på 130 ungefär med allt maxat och 8xAA, 16xAF i 1280*1024. Så du har ett bra resultat.

Tack för det svaret,det är roligt att få ett vettigt svar efter 20 meningslösa svar:))
Jag får väl testa HL2 episode 2 också och bencha lite,dags att ta fram the orange box då:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Och knappast att du maxar med en phenom i max på allt:))
Tyvärr...
Eller=du kan inte maxa någonting med vsync på:)

Jag kör maxat (dvs allt på max i inställningarna) med mitt system i sign, med V-sync på och det ligger på stadiga 60FPS (begränsat av skrärmen som går på 60Hz).

En Phenom borde klara det ännu bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Interstella
Haha, jag lät mina polare lira det. En via internet och den andra satt på min burk. Det var första gången för båda, de övriga gubbarna var AI.

Deras chatt liknade detta:
Polare1: Du får gå först!
*konstiga ljud från rummet*
Polare2: Nej, fan heller, vågar inte.
Polare1: Är du feg eller? Gå nu!
Polare2: Det är ju du som är en fegis!

Så stod dom och skrev till varandra 5-6 min tills det bar av. Polarn som satt här var lite nervös och skrek till då och då. Mycket underhållande och de lyckades självklart kasta molotvs på varandra.

haha hur kan man tycka demot är läskigt? tycker inte spelet är läskigt, men det är väl inte riktigt dess uppgift heller. Men sjukt jä*la kul är de! Jag å polarna har planerat in ett lan tisdagen, då spelet släpps. Kommer bli sjukt kul.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Tack för det svaret,det är roligt att få ett vettigt svar efter 20 meningslösa svar:))
Jag får väl testa HL2 episode 2 också och bencha lite,dags att ta fram the orange box då:))

Nu har jag kört lite hl2 ep2 som du gjorde och kör med 1280x1024 max allting,även på aa och af,det ligger mycket riktigt runt 130-140 fps stadigt:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Avstängd

tror ni man kan lägga in typ hl2 objekts till l4d editorn sen?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
haha hur kan man tycka demot är läskigt? tycker inte spelet är läskigt, men det är väl inte riktigt dess uppgift heller. Men sjukt jä*la kul är de! Jag å polarna har planerat in ett lan tisdagen, då spelet släpps. Kommer bli sjukt kul.

Inte ett dugg läskigt. Det är kul om man skjuter en bomber när man står för nära, man blir nerkletad av grönt skit och ser inte ett dugg var man springer, plus att en ny våg av zombies attackerar en. En bomb är bra i det tillfället så att zombierna lockas bort från en

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

hur gör man för att hosta en egen server?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
hur gör man för att hosta en egen server?

gå in på "spela med kompisar" > Starta egen > sen kan du välja mellan starta LAN eller Dedikerad. sen är de bara o klicka in "allmän server"

Permalänk
Medlem

Ifall jag köper spelet från Webhallen eller liknande, kommer spelet installeras " i steam " om ni förstår vad jag menar !

Som HL2 alltså blir det samma grej ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyttlock
Ifall jag köper spelet från Webhallen eller liknande, kommer spelet installeras " i steam " om ni förstår vad jag menar !

Som HL2 alltså blir det samma grej ?

Japp, så är det.