Permalänk

Äkta Hello Kitty?

Hallå ja!

Jag undrar lite över en sak.
Köpte ett Hello Kitty gosedjur via ebay för ett tag sedan, fick den idag.
Jag undrar lite hur man kan se om det är en ”äkta” Sanrio Hello Kitty katt?
Vet att man ska se på året, namn osv, men finns det fler sätt?
Kan man specifikt veta om det är äkta, eller inte?

Den jag har, har en "lapp" fast"häftad" med en sådan plasttråd, genom själva handen på Hello Kittyn, är en bild på henne och står även "©1976 2004 SANRIO CO.LTD TOKYO. JAPAN ®"

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

En bild på själva "lappen" hade nog hjälpt folk

Permalänk

Jag skulle nästan säga att det kan vara en Kopia. det finns väldigt många kopior där allting stämmer men ändå inte är från den riktiga fabriken.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fors_89
En bild på själva "lappen" hade nog hjälpt folk

Här kommer två bilder på lappen och även gosedjuret:

http://pici.se/pictures/qxlXFrsbK.jpg
http://pici.se/pictures/eoBchGtbE.jpg

Funderar på att börja samla på äkta Hello Kittys, men vore då bra om man fick reda på om just denna är äkta Sanrio, eller inte.

Permalänk
Medlem

Ser ut som denna ungefär

http://www.amazon.com/Hello-Kitty-City-Plush/dp/B000ZE69VK

Vet inte om den är äkta.

mm, samla på HK? :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Ser ut som denna ungefär

http://www.amazon.com/Hello-Kitty-City-Plush/dp/B000ZE69VK

Vet inte om den är äkta.

mm, samla på HK? :S

Hm ja, den såg rätt lik ut ändå, men synd man inte vet om den är äkta.
http://shop.sanrio.com/hello-kitty-plush/20024-200805,default... detta är en äkta Sanrio Hello Kitty som jag tycker ser väl mest lik ut den jag har, men som sagt.. frågan är verkligen om min är äkta.
Jag mailade säljaren och frågade om det och givetvis sa säljaren ja, men kan såklart ljuga, vilket kan vara mycket trovärdigt.

Åh just det, jag är tjej ^_^

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metalie

Åh just det, jag är tjej ^_^

började undra lite xD Men på första bilden har den gula armar på t-shirten kan inte det vara bevis på att den är fejk o.0? jag är inte så insatt i gosedjur så jag vet inte så mycket

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
började undra lite xD Men på första bilden har den gula armar på t-shirten kan inte det vara bevis på att den är fejk o.0? jag är inte så insatt i gosedjur så jag vet inte så mycket

Nja, det har nog inte med lappen att göra, om den stämmer överens med själva gosedjuret.
Men kommit på fler och fler saker, som kan tyda på att denna är oäkta;
- På äkta Hello Kittys som blinkar med ena ögat, ser man dens ögonfransar
- I botten av ALLA Sanrio karaktärerna, SKA det finns tillverkarens namn, år osv UNDER alla produkter, vilket det inte gör på denna, då det bara står "Made in China"
- Finns plasttrådar som hänger utanför lite här och var från Kittyns "tröja", som inte klippts bort ordentligt.

Permalänk
Medlem

Finns lite olika communities för hello kitty som nog kan hjälpa om du verkligen vill veta heh.

Men låter onekligen rätt fejk.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinin
Finns lite olika communities för hello kitty som nog kan hjälpa om du verkligen vill veta heh.

Men låter onekligen rätt fejk.

Finns kanske några på engelska, men är kass på språket >_<

Jo, det gör ju det :\

Permalänk
Sötast

"Äkta"?

Om du inte ens kan urskilja om det är en kopia eller "Äkta", vad gör det då för skillnad?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
"Äkta"?

Om du inte ens kan urskilja om det är en kopia eller "Äkta", vad gör det då för skillnad?

Jag har misstänkt starkt att det ÄR en kopia, sedan jag öppnade paketet igår, men ville vara helt säker.

Permalänk
Avstängd
Citat:

"Äkta"?

Om du skulle köpa låt oss säga en rolex. Så när du får den så är den inte äkta? skulle inte du då börja undra och vill veta om det är en äkta eller ej? såklart man vill veta om sakerna är äkta eller inte!

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Citat:

Jag hoppas inte det där är vad jag tror det är... Skärmmande isf

Som sagt bör ett forum för Hello kitty fungera bättre än överkåta Nerd's.
Men det låter onekeligen som det är en kopia. tror inte det skulle stå made in china. Skulle nog stått som du säger med tilverkare osv
Sen finns det ju kopior som ser ut att vara riktiga på utsidan men kola man tex skarvar och val av material på insidan så kan man undra.
Jag skulle iaf vilja veta om det var/är orginal man köper eller mopdifierat/kopia.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Jag hoppas inte det där är vad jag tror det är... Skärmmande isf

Som sagt bör ett forum för Hello kitty fungera bättre än överkåta Nerd's.
Men det låter onekeligen som det är en kopia. tror inte det skulle stå made in china. Skulle nog stått som du säger med tilverkare osv
Sen finns det ju kopior som ser ut att vara riktiga på utsidan men kola man tex skarvar och val av material på insidan så kan man undra.
Jag skulle iaf vilja veta om det var/är orginal man köper eller mopdifierat/kopia.

Tyvärr finns det sådana "Nerd's" som kan inte tänka på annat än det där, oavsett om det handlar om Hello Kitty eller Nalle Puh.

Jo, det känns verkligen som det och jag har känt för att börja samla på ÄKTA Sanrios produkter, det känns mer äkta och speciellt då, speciellt om man ska samla på dem, så de har ett speciellt värde också.

Permalänk
Sötast
Citat:

Om du skulle köpa låt oss säga en rolex. Så när du får den så är den inte äkta? skulle inte du då börja undra och vill veta om det är en äkta eller ej? såklart man vill veta om sakerna är äkta eller inte!

Skitbra exempel!

Om jag köper en Rolex så vill jag veta om det är äkta ja!
Troligtvis pga att Rolex KOSTAR pengar.
Rolex är kvalitet
Rolex är något man har på armen som slits, och man vill ska hålla.
Rolex är........ du kan själv fylla i punkterna så slipper jag.

En liten nalle... gjord av antingen plast eller nylon eller vad fan den är gjord av... som ska ligga i ett hörn i en leksakslåda eller vad fan som helst, kan kvitta hur den är gjord, när den är gjord och vad det är gjord av

Permalänk
Citat:

Skitbra exempel!

Rolex är kvalitet

En liten nalle... gjord av antingen plast eller nylon eller vad fan den är gjord av... som ska ligga i ett hörn i en leksakslåda eller vad fan som helst, kan kvitta hur den är gjord, när den är gjord och vad det är gjord av

Det beror på hur man resonerar. Resonerar man som dig "en liten nalle" så givetvis bryr du dig inte om sådant.
Men vill man samla seriöst och ha äkta prylar med en karaktär eller liknande, då betyder det för en att samla på äkta prylar, om man vill ha äkta värde också.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Skitbra exempel!

Rolex är kvalitet

ibland förstår jag inte hur folk tänker som du gör. Om jag skulle köpa något "spelar ingen roll vad" så vill jag ha äkta! iaf vet om det är äkta eller inte! okej kanske bättre "enligt dig då" om du handlar byxor och köper ett par lee byxor. så kommer du hem börjar undra är dom riktiga eller inte? hmm, måste ta reda på de! så gör du de. Äkta saker är speciellt man vill inte ha massor med kopia saker!

Visa signatur

Permalänk
Sötast

Om det inte handlar om saker som t.ex Rolex så bryr jag mig inte det minsta om "äkthet"

Skillnaden mellan en kopia och orginal på en Rolex är mycket stor, i de flesta aspekter av den.

Men ett par jeans för 99 kr eller ett par jeans som heter "Lee" för 699kr, de är tillverkade i exakt samma sweatshop i något fattigt land, skillnaden är att det ena har en annan lapp som är fastsydd. = Omotiverat att handla det dyrare paret.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Om det inte handlar om saker som t.ex Rolex så bryr jag mig inte det minsta om "äkthet"

Skillnaden mellan en kopia och orginal på en Rolex är mycket stor, i de flesta aspekter av den.

Men ett par jeans för 99 kr eller ett par jeans som heter "Lee" för 699kr, de är tillverkade i exakt samma sweatshop i något fattigt land, skillnaden är att det ena har en annan lapp som är fastsydd. = Omotiverat att handla det dyrare paret.

Märker att du inte riktigt är en shopping person;) Wrangel, lee etc dom har bra passform "för mig iaf" dom är slit dåliga snyggare slitningar etc än dom "billigare jeansen". Men säg mig vad är "skillnaden på en kopia och en äkta rolex? jag har en kopia av rolex som ligger bredvid mig, den har exakt likadana funktioner som den riktiga klockan. ser exakt likadan ut. Det enda denna var dålig på var fästet men när jag böt den så var den säkert lika hållbar som den riktiga versionen;)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är inte allt som är tillverkat i Kina kopior? Jag menar, det är ju trots allt kopiornas land så att säga.

Permalänk
Sötast
Citat:

Märker att du inte riktigt är en shopping person;) Wrangel, lee etc dom har bra passform "för mig iaf" dom är slit dåliga snyggare slitningar etc än dom "billigare jeansen". Men säg mig vad är "skillnaden på en kopia och en äkta rolex? jag har en kopia av rolex som ligger bredvid mig, den har exakt likadana funktioner som den riktiga klockan. ser exakt likadan ut. Det enda denna var dålig på var fästet men när jag böt den så var den säkert lika hållbar som den riktiga versionen;)

Det är väl lättare att ta vad som inte skiljer

När man pratar om gosedjur så är det nog ingen större skillnad alls då det är märket man annars betalar för.

Går du över till hårdvara som t.ex dyra klockor så är dom ofta dyrare just på grund av material och hur de är uppbyggda, garantier och liknande saker.

Enklast att börja med är glaset: Hållbarheten på glaset på en riktig rolex är oftast mycket bättre än på en kopia, kopian har vanligt skitglas som repas som allt annat, medans glaset på en äkta rolex är av högre kvalitet som är svårare att repa.

Äkta rolex (Beroende på modell såklart) Är delvis äkta vitt/gult guld, medans en kopia inte skulle ha den minsta mängden guld i den.

Riktigt billiga kopior kan vara drivna av batterier, vilket en äkta rolex inte är.

Listan kan göras lång...

Permalänk
Citat:

Nu är det konstaterat till 100%, kittyn är oäkta :'(

Permalänk
Avstängd
Citat:

hur kom du fram till de?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Var orolig först att du behövde akut hjälp av motsatsen till Fab5.

Skönt du vet äktenheten av kissen även fast det blev en besvikelse.
Märkte att det var mkt mer smådetaljer och bättre fabrikat av tyg som de äkta figurerna är gjorda av, fast jag inte har öga för detta.

Permalänk
Citat:

hur kom du fram till de?

"plast"trådar som fanns oavklippta, på insidan av tröjan på gosedjuret.
Dessutom upptäckte jag att en söm gått upp på hennes vänstra ben ca 1-1,5 cm hål, så man kan sticka in ett finger i den ^^

Permalänk
Avstängd
Citat:

söm gått upp på hennes vänstra ben ca 1-1,5 cm hål, så man kan sticka in ett finger i den ^^

jag fick en konstig tanke >.<

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

jag fick en konstig tanke >.<

Inte med 1-1.5 CM inte du

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Inte med 1-1.5 CM inte du

Hålet kanske är anpassat för asiater.