Streama via Vista till din PS3:a utan program.

Permalänk

Streama via Vista till din PS3:a utan program.

Skrev om detta i PS3 tråden men lika bra att göra en egen tråd tänkte jag.

Streama Musik och DivX filmer.

1. Först controll panelen ----> Nätverks inställningar(Network and sharing center). Sätt allting på on. Alltså det ska inte ha några password skydd eller så. !

2. Gå in på Windows Media Player 11 -------> Library, sedan more options, Library fliken, Configure Sharing. Då kommer du till media sharing. Då tar du settings. Väl där så kryssar du i ALLOW NEW DIVICES AND COMPUTERS ATOMATICALLY.

Ha PS3 avstängd eller Starta om din PS3 så ska det fungera

Sedan ska du synas i din PS3:a

Ps. Du kan givetvis spara sakerna till din PS3 hårddisk Ds.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Räknas inte windows media player 11 som program? ;o

Permalänk
Medlem

ElDiablo: Mjo men finns ju redan inlagt alltså slipper man tanka ner en massa skit. Verkar vara en fin lösning.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Låter inte som en särskilt säker lösning om du frågar mig. Vem som helst kan ju alltså ta sig in med andra ord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av comedown
Låter inte som en särskilt säker lösning om du frågar mig. Vem som helst kan ju alltså ta sig in med andra ord.

Jo, men hur många har ett öppet nätverk?:)

Har gjort som det står, och haft det likadant innan. Men nu får ja bara upp ett felmeddelande på PS3an sen blir den ifrånkopplad och så får ja upp ett felmeddelande på datorn som säger att nätverksdelningen har slutat fungera och stängt ner sig eller vad det står:( Vilket suger.

Permalänk
Medlem

Varför kan man inte bara dela ut HD:n och via PS3:an gå in där utan krusiduller?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

jag har gjort exakt som det står där uppe i detta inlägg...Och allt funkar...Men jag har en fråga..vart ska man lägga filmerna för att man ska hitta dom på ps3an...och sen om jag har hd filmer på datorn går det att streama dom genom ps3an?? eller måsta man har något program??

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk

Mina utdelade mappar. Som finns standard i XP\Vista.. Tex. My Videos

PS. För att göra om 720p\1080p till divx = mkv2vob .... Google

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Filerna kan du lägga var du vill, så länge du lägger till dem i WMP bibliotek, så länge du har codecs installerade så ska det gå att streama alla format till ditt PS3

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

Tack förhjälpen...En fråga till Om man har xp hur går man tillväga då??

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk

Ungefär på samma vis som i Windows Vista, ladda ner WMP11 och följ denna guiden. Ignorera delen med att uppdatera firmware till 1.8 då du förmodligen redan har en nyare version.

http://www.tomkiss.net/blog/how_to_stream_media_from_windows_...

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB